شما باید بدانید … ایو لوستیگ


حوا لوستیگ. مجوز استفاده از عکس.

ایو لوستیگ در تمام زندگی خود با جامعه یهودی واشنگتن دی سی در ارتباط بوده است، زیرا در ناحیه به عنوان دختر یک خاخام محلی بزرگ شده و زمان زیادی را با همکلاسی های خود برای خدمات و شام شبات گذرانده است.

اکنون، لوستیگ پس از گذراندن چهار سال در دانشگاه تولین در نیواورلئان، به دی سی بازگشته است. او بیشتر دو سال گذشته را در Sixth & I به عنوان یک همکار زندگی یهودی گذرانده است و افراد بیشتری را در همان جامعه یهودی که به بزرگ شدن او کمک کرده است، درگیر کرده است.

سابقه شما چیست و چگونه در Sixth & I قرار گرفتید؟

من در دی سی بزرگ شدم و درگیر جامعه یهودی هستم. پدرم برای همیشه و در تمام دوران کودکی من در یک جماعت اصلاح طلب خاخام ارشد بود. من همیشه در شب های جمعه به معبد می رفتم و از سنین بسیار جوانی با جمعی که در زندگی یهودیان بسیار جا افتاده بودند، در حال گفتگو بودم. و سپس به کالج در تولین در نیواورلئان رفتم و اصلاً به کار در دنیای یهودی فکر نمی کردم. من واقعاً به اصلاح عدالت کیفری علاقه مند بودم. و سپس در سال آخر، زمانی که به دنبال مشاغل بودم و می‌دانستم که می‌خواهم به دی سی بازگردم، به سازمان‌های غیرانتفاعی شگفت‌انگیز مختلف نگاه می‌کردم و در Sixth and I و کار را در دسترس دیدم. وقتی شروع کردم، انتظار نداشتم در نهایت در دنیای یهود کار کنم. و اکنون، من بسیار هیجان زده هستم که این کاری است که انجام می دهم. عاشقشم.

شما به عنوان یک همکار زندگی یهودی مسئول چه چیزی هستید؟

مانند بسیاری از تیم‌های کوچک غیرانتفاعی، همه ما کلاه‌های زیادی بر سر می‌گذاریم، که بخشی از دلیلی است که من این کار را بسیار دوست دارم – همیشه میلیون‌ها چیز مختلف در حال انجام است و انواع مختلفی از کار وجود دارد. سطل اصلی که روزانه من را پر می کند این است که همه برنامه های اجتماعی خود را اجرا می کنم. ما واقعاً در تلاش هستیم تا برنامه‌های اجتماعی نوآورانه و عمدی انجام دهیم. بنابراین، نه فقط یک ساعت شاد که در آن افراد باید کار را برای ملاقات با یکدیگر انجام دهند، بلکه برنامه هایی که واقعاً تسهیل شده و عمداً برای ایجاد ارتباطات معنادار برای افراد با یکدیگر طراحی شده اند. هر نوع برنامه اجتماعی متفاوت، بد بو و عمدی برنامه ریزی شده، من همه آنها را اجرا می کنم.

من همچنین کارهای زیادی برای مشارکت در جامعه انجام می دهم. بنابراین، من یک به یک با افرادی ملاقات می کنم که تازه وارد جامعه ما هستند یا قبلاً در جامعه ما هستند و با آنها روابط برقرار می کنم، آنها را به برنامه نویسی Sixth & I متصل می کنم و آنها را به سایر اعضای Sixth & I متصل می کنم. من همچنین تمام تدارکات را اجرا می کنم و تمام هماهنگی های دوره تبدیل 9 ماهه خود را انجام می دهم که به آن کارگاه خوش آمدگویی یهودی می گویند و برای حدود 40 دانش آموز است و از سپتامبر تا می هر سال ادامه دارد. من همچنین ادمین همه کلاس هایمان را انجام می دهم و با خاخام ارشد و مدیر اجرایی زندگی یهودی در تقویم او کار می کنم.

چه چیزی شما را به کار در Sixth & I جلب کرد؟

من واقعاً جذب کار در Sixth & I شدم زیرا به عنوان فردی که در DC بزرگ شده بودم، همیشه این موسسه فرهنگی بود. من حتی در ابتدا به آن به عنوان یک موسسه یهودی فکر نمی کردم، بلکه بیشتر شبیه مکانی برای ایده ها، گفتگو و هنر است. وقتی بزرگ شدم، می‌رفتم نویسندگان مورد علاقه‌ام را ببینم. یادم می‌آید فکر می‌کنم وقتی دبیرستان بودم، زادی اسمیت در Sixth & I صحبت می‌کرد، و فکر می‌کردم خیلی جالب است که این نویسنده شگفت‌انگیز وجود دارد که من دوستش دارم که درباره تجربه بریتانیایی سیاه‌پوستان صحبت می‌کند و او درباره کتابش در یک نمایشگاه صحبت می‌کند. کنیسه در دی سی وقتی به دنبال شغل می گشتم، به دنبال مکان های ماموریت محور بودم که در حال انجام کارهای جالب در جهان و کمک به مردم و گرد هم آوردن مردم هستند، و ششم و احساس می کردم که همه آن کارها را در یک جایگزین واقعاً انجام می دهد و راه جالب

از نظر اجتماعی برای شما به عنوان یک یهودی در 20 سالگی چگونه است که برای سایر یهودیان در گروه سنی خود برنامه ریزی می کنید؟

یک جورهایی سخت است، در واقع. هر متخصص یهودی به شما خواهد گفت که داشتن یک زندگی یهودی خارج از محل کار به نوعی سخت است. بنابراین، از بسیاری جهات، بیشتر از همیشه با یهودیت خود در ارتباط هستم. از آنجا که من به نوعی مانند یک کارمند دولتی یهودی کار می کنم، فرصت هایی را برای سایر یهودیان ایجاد می کنم، برنامه های یهودی ایجاد می کنم، فضایی برای گفتگوی یهودی ایجاد می کنم. بنابراین، به این ترتیب، من واقعاً با یهودیت خودم هماهنگ و در ارتباط هستم. … از طرف دیگر، احساس می کنم برای اولین بار است که به تنهایی در خارج از محل کار، تمرین معمولی یهودی را ندارم. گاهی اوقات، من در شبت کار می‌کنم، بنابراین نمی‌توانم با دوستانم شام شبات بخورم یا شبت را در خانه‌ام میزبانی کنم. من در روزهای تعطیل کار می کنم، بنابراین آنها را هدایت نمی کنم یا نمی روم [see] دوستان مختلف بنابراین، به این ترتیب، من برای ساختن یک زندگی جوان یهودی در خارج از محل کار مشکل داشتم. بنابراین، واقعاً مزایا و معایب خود را دارد.

چگونه هویت یهودی شما با بزرگ شدن، دختر یک خاخام، رفتن به Tulane و سپس بازگشت به خانه برای کار در Sixth & I، تکامل یافته است؟

احساس می کنم هویت یهودی من در خط مقدم شخصیت من قرار دارد. و من به پدر و مادرم و اینکه چگونه من و برادرم را با ارزش‌های اصلی ما بزرگ کردند، احترام زیادی قائل هستم، چه در جامعه خود و چه در جهان. اتفاقاً همان ارزش‌هایی بود که ما در یهودیت روی آن تمرکز می‌کنیم. بنابراین، tikkun olam، تعمیر جهان، برای من مهم است، و این یک ارزش یهودی است. بودن در یک جامعه با افراد دیگر، واقعاً در دانش و یادگیری و زیر سوال بردن چیزهایی که آنها احساس درستی نمی کنند، این فوق العاده یهودی است و تا حد زیادی من چگونه بزرگ شده ام.

من همه چیزهای کلاسیک دختر اصلاح طلب یهودی را دوست دارم – من عاشق NFTY هستم، من عاشق موسیقی اصلاحات یهودی مانند دن نیکولز هستم. این تا حد زیادی بخشی از شخصیت من است. و کار کردن در Sixth & I اکنون که در زمانی هستم که به عنوان یک شخص مشخص می‌کنم، چون دو سال پیش از کالج فارغ‌التحصیل شدم، بسیار خوب است. جالب است که این نسخه جدید یهودیت را برای خودم تعریف کنم، زیرا اکنون بخشی از حرفه من است.

[email protected]



منبع