فایل TS چیست؟ چگونه از آن استفاده کنم؟


خوراکی های کلیدی

  • یک فایل TS می تواند یک فایل ویدئویی انتقال جریان باشد که به بسته های با طول ثابت تقسیم می شود. معمولاً این فایل‌ها را در دی‌وی‌دی، دیسک‌های Blu-ray و در سیستم‌های پخش دیجیتال پیدا خواهید کرد.
  • برای پخش یک فایل ویدئویی TS می توانید از پخش کننده رسانه VLC استفاده کنید. همچنین، می‌توانید آن را به فرمت دیگری مانند MP4 تبدیل کنید، که ممکن است به طور گسترده‌تری توسط پخش کننده رسانه شما پشتیبانی شود.
  • یک فایل TS همچنین می تواند یک فایل TypeScript باشد که یک ابر مجموعه جاوا اسکریپت است. می توانید آن را با هر ویرایشگر کد یا IDE که شامل یک کامپایلر TypeScript است و از نحو TypeScript پشتیبانی می کند باز کنید.


هنگام استفاده از رایانه، ممکن است با فایلی با پسوند .TS مواجه شوید. برخلاف اکثر برنامه‌های افزودنی که نوع خاصی از داده‌ها را نشان می‌دهند، یک فایل با پسوند “.ts” می‌تواند یک فایل ویدیویی یا یک فایل کد TypeScript باشد. بنابراین، تفاوت بین آنها چیست و به هر حال یک فایل TS چیست؟


فایل انتقال جریان (TS) چیست؟

معنای یک فایل TS بستگی به نوع محتوایی دارد که در آن نگهداری می شود. به عنوان مثال، اگر هنگام کار با فیلم ها و دی وی دی ها با یک فایل TS مواجه شدید، مخفف عبارت Transport Stream است. این فایل‌ها از الگوریتم فشرده‌سازی MPEG-2 برای دستیابی به حداکثر کارایی و سازگاری در انواع رسانه‌های مختلف، از جمله پخش آنلاین و پخش استفاده می‌کنند.


فایل های TS در پوشه Downloads.

معمولاً این فایل‌ها را در دی‌وی‌دی‌ها، دیسک‌های Blu-ray و سیستم‌های پخش دیجیتال مانند DVB، ATSC و IPTV خواهید یافت. داده های ذخیره شده در این فایل ها (ویدئو، صدا، زیرنویس و غیره) به تکه های کوچک تقسیم می شوند. شما یک قطعه کوچک از ویدئو، به دنبال آن یک قطعه کوچک صدا، و سپس شاید یک قطعه زیرنویس خواهید داشت. هر یک از این تکه ها حاوی اطلاعات اضافی هستند که به تشخیص خطاهای درون آنها کمک می کند. این داده همچنین به هر قطعه می گوید که چه زمانی قرار است پخش شود.

این روش نمایش داده ها شامل اطلاعات اضافی است که برای ذخیره سازی مفید نیست، اما مزایایی برای پخش دارد. از آنجایی که تمام داده ها به قطعات کوچک تقسیم می شوند، می توانید هر قطعه را از طریق یک اتصال در زمان واقعی ارسال کنید. و اگر خطایی در یک قطعه وجود داشته باشد، گیرنده می‌تواند از داده‌های اضافی موجود در هر قطعه برای تشخیص خطا و رد شدن از آن استفاده کند.


مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که گیرنده به کل جریان نیاز ندارد. به راحتی می تواند از هر نقطه در وسط انتقال شروع شود، داده ها را از آن نقطه به بعد جمع آوری کند و در زمان واقعی از آن استفاده کند.

نحوه استفاده از فایل انتقال جریان (TS)

اکثر پخش کننده های رسانه ای موجود در بازار با فایل های TS سازگار هستند. با این حال، توصیه می کنیم از پخش کننده رسانه VLC استفاده کنید زیرا یک برنامه قابل اعتماد و قابل اعتماد برای اجرای فایل های رسانه ای است و تقریباً برای همه سیستم عامل ها در دسترس است.

هنگامی که پخش کننده رسانه VLC را روی رایانه خود نصب کردید، باید مطمئن شوید که برای اجرای فایل TS پیکربندی شده است. برای انجام این کار، باید پخش کننده رسانه VLC را به عنوان برنامه پیش فرض برای اجرای فایل های TS انتخاب کنید.

یا اگر پخش کننده رسانه شما از آن پشتیبانی نمی کند، می توانید فایل TS را به فرمت دیگری تبدیل کنید. یک گزینه محبوب تبدیل فایل با استفاده از CloudConvert به فرمت MP4 است که یکی از رایج ترین فرمت های رسانه ای است، بنابراین پخش کننده شما قطعا از آن پشتیبانی خواهد کرد.


فایل TypeScript (TS) چیست؟

همانطور که گفته شد، احتمالاً هنگام کار با ویدیوها با یک فایل Transport Stream مواجه خواهید شد، در حالی که فایل TypeScript در توسعه وب رایج است. TypeScript یک زبان برنامه نویسی رایگان و منبع باز است که توسط مایکروسافت نگهداری می شود. فایل های آن فایل های TypeScript نامیده می شوند و پسوند “.ts” دارند.

فایل TypeScript در ویرایشگر Sublime.

TypeScript بر اساس جاوا اسکریپت ساخته شده است و اخیراً روند رو به رشدی داشته است، به خصوص پس از اینکه بیل گیتس اخیراً در مورد آن صحبت کرد. فایل‌های جاوا اسکریپت با پسوند JS ذخیره می‌شوند و فایل‌های TypeScript از پسوند .TS استفاده می‌کنند تا تفکیک آنها آسان باشد. می‌توانید در وب‌سایت رسمی زبان TypeScript اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نحوه استفاده از یک فایل TypeScript (TS)

یک فایل TypeScript حاوی کد TypeScript است و برای باز کردن آن به یک ویرایشگر کد نیاز دارید. می توانید از هر ویرایشگر کدی که دارای کامپایلر TypeScript است و با نحو TypeScript سازگار است استفاده کنید. برخی از بهترین ویرایشگرهای کد موجود یا IDE که می توانید در اینجا در نظر بگیرید عبارتند از Visual Studio Code، Eclipse و Sublime Text.



مواجه شدن با یک فایل و ندانستن آن می تواند ناامید کننده باشد، به خصوص اگر یک فایل TS باشد که می تواند حاوی یک فایل ویدیویی یا کد TypeScript باشد. اما امیدواریم تا کنون می‌دانید که چه نوع فایل TS را مشاهده می‌کنید و چگونه به آن در رایانه خود دسترسی داشته باشید.



منبع