فوندو عید فصح. سرگرمی انجام دهید! – هفته یهودی واشنگتن


گتی ایماژ

عید فصح یک تعطیلات شادی آور است و علاوه بر مراسم مهمی که شامل آن می شود، جشن و شادی به ارمغان می آورد. با در نظر گرفتن این موضوع، ما یک ایده دسر ارائه می دهیم که با خود یک شادی معمولی به ارمغان می آورد، در حالی که برای عید پسح باقی می ماند.

فوندو شکلاتی

4 سخاوتمندانه خدمت می کند

دستور العمل زیر به شیر نیاز دارد. من معمولاً هنگام تهیه از شیر کامل معمولی استفاده می کنم. در صورت تمایل می توانید از آب، شیر نارگیل یا هر شیر غیر لبنی دلخواهتان استفاده کنید. بافت حاصل متفاوت خواهد بود. هرچه چربی در مایع بیشتر باشد، فوندو غلیظ‌تر می‌شود – آب نازک‌ترین سس را ایجاد می‌کند، در حالی که خامه غلیظ یا خامه نارگیل یک نسخه غلیظ‌تر و غنی‌تر را ایجاد می‌کند.

این قطعاً یک فوندوی تلخ و شیرین است. اگر یک نوع شیرین تر و کم شدت ترجیح داده می شود، می توانید ¼ فنجان شکر را به همراه کاکائو اضافه کنید یا از مقداری یا تمام شکلات شیری استفاده کنید.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

1 فنجان شیر (یا یک نسخه جایگزین، به انتخاب آشپز)
¼ فنجان پودر کاکائو
12 اونس شکلات (چیپس یا یک نوار درشت خرد شده)

در یک قابلمه متوسط ​​شیر و پودر کاکائو را با لیسک مخلوط کنید. مخلوط را بجوشانید تا حباب‌های کوچکی در اطراف لبه‌ها ظاهر شوند – جوش نزنید، بلکه آن را کمی از آن نقطه بیاورید. آن را از روی حرارت بردارید و شکلات را در تابه بریزید. کمی آن را تکان دهید تا مطمئن شوید همه شکلات ها در آب فرو رفته است و حدود 3 دقیقه در قابلمه را ببندید.

مجله دیجیتال هفته یهودی واشنگتن را از طریق ایمیل دریافت کنید و هرگز داستان های برتر ما را از دست ندهید
ما داده ها را با فروشندگان شخص ثالث به اشتراک نمی گذاریم.

ثبت نام رایگان

پوشش را بردارید و با لیسک شکلات را با هم مخلوط کنید تا آب شود. اگر شکلات کاملا ذوب نشد روی حرارت خیلی کم برگردانید و مدام هم بزنید تا یکدست شود.

فورا سرو کنید یا کنار بگذارید و وقتی آماده سرو شد، فوندو را روی اجاق گاز با شعله خیلی کم گرم کنید (یک دیگ دوبل برای این مرحله عالی است) یا آن را در مایکروویو با قدرت 30 درصد حرارت دهید تا گرم شود. در این مرحله بسیار مراقب باشید تا شکلات نسوزد.

شکلات را در کاسه ها یا فنجان های دسر تقسیم کرده و با دیپر سرو کنید.

فوندو کارامل

4 سخاوتمندانه خدمت می کند

کارامل یکی از آن چیزهایی است که بسیار بیشتر از مجموع اجزای آن است – چیزی کمتر از طلای مایع خوراکی نیست. به طور سنتی، آن را با خامه و کره درست می کنند، اما من یک نسخه نارگیل نیز ایجاد کرده ام که گیاهی است. دستور العمل زیر هر دو گزینه را ارائه می دهد.

¼ فنجان شکر
½ فنجان آب
1 فنجان خامه غلیظ یا 1 فنجان خامه نارگیل
2 قاشق غذاخوری کره یا 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

در یک قابلمه متوسط، شکر و آب را روی حرارت متوسط ​​آب کنید و بگذارید بجوشد تا کاراملی شود. این حدود 10 دقیقه طول خواهد کشید. باید با دقت آن را تماشا کرد زیرا هنگامی که شروع به کاراملی شدن می کند خیلی سریع از طلای مایع به قیر سیاه سوخته تبدیل می شود.

وقتی مخلوط شکر و آب به رنگ طلایی و حالت شربتی در آمد، آن را از روی حرارت بردارید و خامه یا خامه نارگیل را اضافه کنید. هم بزنید و اجازه دهید تا به بافتی نرم تبدیل شود. اگر شکر کریستالیزه شد، نگران نباشید. فقط به هم زدن ادامه دهید و دوباره روی شعله قرار دهید تا دوباره آب شود. کره یا روغن نارگیل را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا کارامل طلایی و غلیظ شود.

وقتی آماده سرو شدید، فوندوی کاراملی را به آرامی و با احتیاط حرارت دهید و آن را در کاسه های دسر تقسیم کنید.

فرنی

خدمت 4

این سس خامه‌ای، کاستارد و با رنگ وانیلی تقریباً برای هر چیزی دوست‌داشتنی است.

دانه‌های وانیل، که در کرم‌های سنتی به آن‌ها گفته می‌شود، یافتن آن‌ها سخت، گران و کار کردن با آن‌ها دشوار است.

خمیر وانیل جایگزین خوبی است و اگر هیچ کدام را نمی توانید تهیه کنید، عصاره وانیل با کیفیت خوب این کار را انجام می دهد. نتیجه نهایی فاقد لکه‌های مشخص دانه‌های وانیل است که در سنتی‌ترین نسخه‌ها رایج است، اما طعم آن آسیب زیادی نخواهد دید.

1 فنجان شیر کامل
1 فنجان خامه غلیظ
1 دانه وانیل یا ½ قاشق چایخوری خمیر وانیل یا ½ قاشق چایخوری عصاره وانیل
4 عدد تخم مرغ
⅓ فنجان شکر

شیر و خامه را در یک قابلمه متوسط ​​بریزید. در صورت استفاده، دانه های دانه وانیل را بتراشید یا خمیر/عصاره وانیل را اضافه کنید. آن را به جوش بیاورید و از روی حرارت بردارید.

در یک کاسه، تخم مرغ ها را با شکر هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. مخلوط شیر داغ را به آرامی به تخم مرغ ها اضافه کنید و مدام هم بزنید.

مخلوط را دوباره در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی غلیظ شود و مدام هم بزنید، حدود 5 دقیقه. تست آماده بودن: یک قاشق را به سس آغشته کنید، سپس یک انگشت را در پشت قاشق بکشید. اگر ردی از خود باقی بگذارد، کاسترد تمام شده است. سس را در صافی بریزید و گرم یا سرد سرو کنید. ■

کری وایت یک نویسنده مواد غذایی است.