مانیکونه: سبک بازی ایران تدافعی نیست/ فردا کار ساده‌ای مقابل ازبکستان نداریم


مانیکونه: سبک بازی ایران تدافعی نیست  فردا کار ساده‌ای مقابل ازبکستان نداریم

مربی تیم ملی ایران گفت: سبک بازی ایران تدافعی نیست و گل‌های زیادی به ویژه در ٩ بازی اخیر ثمر رسانده‌ایم و این نشان‌دهنده نگرش تیمی ماست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، آنتونیو مانیکونه در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان در هفته دوم مرحله مقدمات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: به این دلیل در نشست خبری امروز حاضر شدم که سرمربی تیم بدلیل کسالت نمی‌توانست در اینجا باشد اما مطمئنیم که او فردا با رفع این موضوع تیم ملی را رهبری خواهد کرد.

وی درباره دیدار فردا گفت: ازبکستان تیم پرقدرتی است. آنها تیم دشواری برای تمام حریفان هستند و از بازیکنان بسیار خوبی استفاده می‌کنند. ما در رقابت‌های کافا هم دیدار دشواری برابر این تیم داشتیم و فردا هم کار ساده‌ای برابر این تیم نخواهیم داشت.

مربی تیم ملی تاکید کرد: ما تیم کاتانچ را خوب می‌شناسیم. او مربی بسیار خوبی است. تیم او همیشه خیلی خیلی خوب بازی می‌کند. پیش از این هم گفته بود امیدوارم فردا بازی خوبی را ببینیم.

مانیکونه در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفته بود سبک بازی ایران تدافعی است و آیا فردا هم با این شیوه برابر ازبکستان بازی می‌کنید، گفت: من با این موضوع موافق نیستم. ما گل‌های زیادی به ویژه در ٩ بازی اخیر ثمر رسانده‌ایم و این نشان‌دهنده نگرش تیمی ماست. البته که یک تیم برای موفقیت هم به دفاع خوب و حمله خوب نیاز دارد و فوتبال تنها حمله نیست و یک تیم به هر دو نیاز دارد.

سرمربی تیم ملی ایران برای بازی فردا بیمار است یا روی نیمکت حضور می‌یابد، مانیکونه در پاسخ به سوال گفت: سرمربی تیم مشکلی برای حضور در بازی فردا نخواهد داشت.

مربی تیم ملی در مورد اینکه علیرضا جهانبخش در بازی غایب است یا بازی می کند، یادآور شد: جهانبخش مصدوم شد و شرایط مناسبی برای حضور در بازی فردا نداشت. او یکی از بازیکنان تأثیرگذار تیم است و امیدوارم به زودی خوب شود.

مانیکونه خاطرنشان کرد: این مشکلی است که در تمام دنیا وجود دارد و سوالی که در مورد سرمربیان کردید مشکلی است که در سراسر جهان وجود دارد. به خاطر اینکه من ایتالیایی هستم و به خاطر می‌آورم با مربیانی از انگلیس و دیگر کشورهای صحبت می کردم. تیم‌هایی بودند که به فینال جام جهانی یا لیگ قهرمانان صعود کرده‌اند اما قهرمان نشده‌اند. تیم ملی ازبکستان تیم بسیار خوبی است. بازیکنان خیلی خوبی در تیم ملی این کشور بازی می‌کنند. بازی برخی بازیکنان ملی این تیم را در تیم نوبهار برابر نساجی دیدم. بازیکنانی که برای تیم ازبکستانی تأثیرگذار بودند. دلایل زیادی وجود دارد که تیم ازبکستانی بتواند در لیگ قهرمانان اسیا برنده باشد.