را دروازه بالدر 3 در بیست و هفتمین دوره جوایز سالانه DICE، توسعه دهندگان برنده بازی سال شدند. اما برخلاف برنده شدن جوایز بازی 2023، این بار آنها واقعاً باید صحبت کنند.
دیوید والگریو، مدیر تولید استودیو لاریان گفت: “ما سهامداران نداریم، اما به آنها هم فکر نمی کنیم.” “ساخت یک جامعه، ساختن پایگاه بازیکن، ساخت بازی هایی که در واقع سرگرم کننده هستند، بیشترین درآمد را برای شما به ارمغان می آورد.”
سخنان او ضربه مستقیمی به لارس وینگفورز، مدیرعامل گروه امبراسر بود، که طی گزارشی از درآمد اخیر گفت که “اصل غالب شرکت این است که همیشه ارزش سهامداران را در هر موقعیتی به حداکثر برسانیم.”
دروازه بالدر 3 چندین بار تاج بازی سال را به خود اختصاص داده است و جایزه بازی قبلی آن از جوایز The Game به کارگردانی Geoff Keighley بدست آمده است.
جوایز بازی 2023 میلیون ها بیننده داشت و اغلب یکی از پربیننده ترین نمایش های بازی سال است. اما در یکی از بزرگترین و قابل مشاهدهترین پلتفرمهای صنعت، سوئن وینکه، مدیرعامل لارین استودیوز، فرصتی برای گفتن چیزهای زیادی نداشت، قبل از اینکه یک تله پرومتر او را تشویق کرد که «آن را به پایان برساند».
روی صحنه در رویداد DICE، سخنرانی همکارانش برای پذیرش چند دقیقه طول کشید و به چندین عضو اجازه داد. BG3 تیم زمانی را برای تصدیق وضعیت افتضاح صنعت در حالی که به توسعه دهندگان امیدوار می کند.
مدیر انتشارات مایکل دوز گفت: «در آغاز امسال بسیاری از افراد رها شدند. من می خواهم همه شما بدانید که شما با استعداد هستید و اهمیت دارید و شما آینده این صنعت هستید.
جوایز DICE (مخفف Design Innovate Communicate Entertain) توسط آکادمی علوم و هنرهای تعاملی – که اساساً معادل صنعت بازیهای ویدیویی با آکادمیهای صنعت فیلمبرداری، تلویزیون و ضبط است – برگزار میشود – این رویداد را به نسخه بازی ویدیویی تبدیل میکند. اسکار. با این حال، جوایز DICE به اندازه همتایان سرگرمی خود یا حتی جوایز بازی، فاقد سطح یکسانی از ارزش تولید و دیده شدن هستند – به هر حال، این یک رویداد صنعتی است که افراد صنعت برای افراد صنعت در آن شرکت می کنند.
اما این نمایش بهتر است.
زیرا هیچ جای دیگری وجود ندارد که شوخی کوبنده ای در مورد وضعیت گروه Embracer به عنوان شرور برتر صنعت بازی های ویدیویی بشنوید در حالی که یکی از شرکت های آن – Gearbox Software – یکی از اعضای شرکتی آکادمی است.
یونیتی نیز در امان نبود، حتی با وجود اینکه اسپانسر رویداد نیز بود:
فراتر از انتقاد از برخی از شرکتهایی که مسئول سال 2023 هستند که یکی از بدترین سالهای اخیر در صنعت بازیهای ویدیویی است، DICE همچنین در مورد تجلیل از افسانههای این صنعت بود. ماریو و افسانه ی زلدا آهنگساز کوجی کوندو با ادای احترام به موسیقی نمادین و حرفه افسانهای کوندو به تالار مشاهیر آکادمی راه یافت.
و حتی اگر یک توسعهدهنده افتخارات تالار مشاهیر را دریافت نمیکرد، دیدن آنها زمان و فضای لازم برای انسان بودن را خوب بود، تا به ما یادآوری کند که افرادی که روی بازیهای ویدیویی کار میکنند به اندازه بازیهایی که میسازند، شایسته تقدیر هستند.
دلیل اینکه The Game Awards این همه توجه را به خود جلب می کند این است که ویترینی از بازی ها، تریلرها و ستاره های سینما است. این یک تبلیغ غول پیکر است. و از آنجایی که این یک تبلیغ است، به حامیان مالی، در لحظات نادری که بیانیه ای برای ارائه دارد، آنها را تا حد امکان مبهم و غیر توهین آمیز می کند.
ما جوایز اسکار و گرمی را تماشا میکنیم، زیرا به مرور زمان فرهنگ ما به افرادی که فیلمها و موسیقی را میسازند، احترامی مشابه با محصول میگذارد. اما توسعهدهندگان بازی، خارج از Hideo Kojima، هنوز آن سطح از احترام را ندارند و احتمالاً هرگز نخواهند داشت – بنابراین ما بیشتر به محصول توجه میکنیم، نه مردم.
جوایز DICE ما را به یاد مردم می اندازد.