هدف گذاری تبلیغات فیس بوک از هزاران شرکت دیگر کمک می گیرد


فیس‌بوک داده‌های مربوط به کاربران فردی را از هزاران شرکت دریافت می‌کند، و یک مطالعه جدید (PDF) از Consumer Reports سعی کرد اعداد دقیق‌تری را روی آن قرار دهد.

محققان دریافتند که فیس بوک به طور متوسط ​​از 2230 شرکت مختلف برای هر 709 داوطلب داده دریافت می کند. یک مثال افراطی نشان داد که «تقریباً 48000 شرکت مختلف در داده‌های یک داوطلب یافت شد». در مجموع، آرشیو داده های فیس بوک نشان داد که 186892 شرکت داده های مربوط به همه شرکت کنندگان در مطالعه را ارائه کرده اند.

داوطلبانی که با کمک از نشانه گذاری داده های شخصی خود را با استفاده از ابزار Download Your Information از فیس بوک بیرون کشیده و با محققان به اشتراک گذاشته است.

شرکت‌هایی که از پلتفرم تبلیغاتی متا استفاده می‌کنند، اطلاعات شخصی مشتریان و عادت‌های خریدشان را آپلود می‌کنند، که متا از آنها برای ارائه تبلیغات هدفمند به آن افراد یا افرادی با نمایه‌های مشابه استفاده می‌کند. محققان بر این باور بودند که سهولت کمپین‌های «هدف‌گذاری خرد» به داده‌های کاربر خاص دلیل این واقعیت است که 96000 شرکت فهرست‌شده تنها یکی از داوطلبان را هدف قرار می‌دهند.

نود و شش درصد از آرشیو شرکت کنندگان در مطالعه حاوی اطلاعاتی بود که توسط یک کارگزار داده به نام LiveRamp به اشتراک گذاشته شده بود، اما این همه کارگزاران داده نبودند. خرده فروشان بزرگی مانند The Home Depot، Walmart یا Amazon نیز حضور داشتند، در حالی که سایر مشاغل کوچکتر “به طرز شگفت انگیزی به خوبی نشان داده شدند”، مانند یک نمایندگی خودرو در یک شهر 24665 نفری در تگزاس که 10 درصد از داوطلبان این مطالعه را تحت پوشش خود قرار داد. خود.

با این حال، بسیاری از آنها قابل شناسایی نبودند، زیرا از ترکیبات مزخرفی از کاراکترهایی مانند “Bm 5 100tkqc nlm” یا نام های عمومی مانند “Viking” استفاده می کردند. اما نام واقعاً مهم نیست، اینطور نیست؟ Acxiom، شرکت مالک LiveRamp، می‌گوید که می‌تواند به «بیش از 2.5 میلیارد مصرف‌کننده قابل فروش در جهان» دسترسی داشته باشد و به «توانایی خود در ایجاد دیدی کامل از مصرف‌کننده برای شناخت بهتر مصرف‌کننده» افتخار می‌کند.

همه ما شنیده‌ایم که شخصی می‌گوید گوشی‌های هوشمند ما به حرف‌های ما گوش می‌دهند، و باید بدانند چه تبلیغاتی باید به ما نشان دهند. حقیقت این است که شرکت‌ها فقط منتظر نمی‌مانند تا درباره شلوار جین صحبت کنیم – آنها از قبل می‌دانند که ما شلوار جین را می‌خواهیم، ​​چه سایزی می‌پوشیم، چه مارک‌هایی را دوست داریم و تقریباً در چه فصلی از سال شروع به خرید آن می‌کنیم.



منبع