ورزش برای Vata Dosha – Ultra Fit Health


در سیستم آیورودا، اصلی شماست دوشایا الگوی خاص انرژی شما، برای حفظ تعادل باید با دوشاهای دیگر در تعادل باشد. وقتی بدن، ذهن و روح ما همه با هم در هماهنگی کار می کنند، می توانیم از سلامتی بهتر و کیفیت زندگی بالاتری برخوردار شویم.

“شما می توانید با تفسیر مجدد بدن خود و با درک پیوند بین باور و زیست شناسی خود را از پیری رها کنید.”

همانطور که بدن خود را از طریق لنز این سیستم طبیعی و جامع شفا تفسیر می کنید، به عادات و روال های خود در مورد رژیم غذایی، مدیتیشن و ورزش توجه کنید. به عنوان فردی با دوشا غالب واتا، می توانید اقداماتی را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که فعالیت بدنی که در آن شرکت می کنید برای شما مفید و متعادل کننده است. اول، واتا دوشا چیست؟

واتا دوشا

واتا دوشا از عناصر فضا و هوا تشکیل شده و انرژی حرکت است. در حرکت فرآیندهای بدن شما از جمله جریان تنفس، ضربان قلب و حرکت سلول های شما نقش دارد.

واتا در ارتباط با ذهن و بدن سریع، خلاقیت و انعطاف پذیری را در هنگام تعادل افزایش می دهد. زمانی که تعادل نداشته باشد یا بیش از حد باشد، ممکن است باعث ایجاد اضطراب و ترس شود. دوشا واتا معمولاً با سرد، ویژگی های خشک و کسانی که دارای عدم تعادل دوشا یا فراوانی طبیعی واتا هستند ممکن است ترجیح دهند در آب و هوای گرم و مرطوب بمانند و غذاهای مرطوب پخته شده بخورند.