ویندوز 11 در حال شبیه سازی یک ویژگی عالی آیپد است


لوگوی ویندوز 11

شاید ویندوز 11 تقریباً دو سال از عمر آن گذشته باشد، اما مایکروسافت با تغییرات و ویژگی‌های جدید تمام نشده است. اکنون، یکی از بهترین ویژگی های قلم در iPad به رایانه های ویندوز 11 می آید.

Windows 11 Insider Preview Build 23481 اکنون برای رایانه های شخصی که در برنامه Windows Insider در Dev Channel ثبت نام کرده اند، عرضه می شود. این به‌روزرسانی شامل بهبودهایی برای Windows Ink، با دقت بیشتر هنگام تبدیل دست‌نویس به متن، و یک حرکت حرکتی برای ویرایش است. می توانید کلمات و جملات را با قلم رایانه شخصی خود بنویسید و در قسمت متن انتخاب شده به متن تبدیل می شوند. مایکروسافت در یک پست وبلاگی گفت: “هدف Windows Ink این است که به کاربران اجازه دهد از قلم و دست خط خود در هر جایی که می توانند در دستگاه ویندوز خود تایپ کنند استفاده کنند.”

اگر آشنا به نظر می رسد، ممکن است به این دلیل باشد که نوشتن در فیلدهای متنی به آپدیت آوریل 2018 ویندوز 10 برمی گردد. آنچه اکنون متفاوت است این است که پشتیبانی از دست خط به طور گسترده تری در دسترس خواهد بود. در حال حاضر، برنامه‌های کاربردی ویندوز معمولاً فقط در صورتی از ورودی متن با دست‌نویس پشتیبانی می‌کنند که با پلتفرم Universal Windows (که اکنون خاموش شده است) ساخته شده باشند، یا اگر کد مورد نیاز را برای ورودی جوهر اضافه کنند.

نوشتن در برنامه تنظیمات در ویندوز 11
مایکروسافت

تبلت‌های آی‌پد اپل در اکثر برنامه‌ها هنگام استفاده از مداد اپل (یا قلم‌های سازگار دیگر مانند مداد رنگی Logitech) از ورودی متن دست‌نویس پشتیبانی می‌کنند. این تغییر در ویندوز 11 می‌تواند آن را با آی‌پد هماهنگ‌تر کند و می‌تواند یک ویژگی عالی برای رایانه‌های شخصی باشد که از ورودی قلم پشتیبانی می‌کنند.

مشخص نیست این تغییرات چه زمانی در تمام رایانه های شخصی ویندوز 11 اعمال می شود. از تنظیمات > بلوتوث و دستگاه‌ها > قلم و جوهر ویندوز در قسمت Shell Handwriting قابل تنظیم است.

منبع: وبلاگ ویندوز