چگونه یاد گرفتم که خبرنامه ها را دوست داشته باشم



در گذشته، دریافت ایمیل شبیه به بیرون کشیدن هرزنامه در صندوق پستی شما بود. با این حال، در سال‌های اخیر، خلاص شدن از شر پیام‌های اسپم راحت‌تر از همیشه بوده است، و این یکی از بهترین راه‌ها برای دنبال کردن منابع خبری مورد علاقه‌تان و به‌روز ماندن است.



خبرنامه هایی که برای ورود به پوشه اسپم استفاده می شوند

در گذشته، ایمیل ها، به طور کلی، فقط بد بودند. درست مانند نامه‌های ناخواسته‌ای که صندوق‌های پستی فیزیکی ما را پر می‌کنند، ما حتی در صندوق‌های پست الکترونیکی خود ناخواسته بیشتری دریافت می‌کنیم. در هر روز، ایمیل‌های شما مملو از خبرنامه‌هایی با قالب‌بندی ضعیف و پر از تبلیغات می‌شود که باعث می‌شود شما بخواهید آنها را بخوانید. نه اینکه در وهله اول برای آنها ثبت نام کرده باشید—آدرس های ایمیل دائماً به لیست های پستی اضافه می شوند، و تشخیص اینکه از کجا آمده اند همیشه آسان نبود.

علاوه بر این، لغو اشتراک در این خبرنامه ها یک کابوس بود. باید تشخیص می دادید که کدام پیوند شکسته به شما اجازه لغو اشتراک می دهد و امیدوار باشید که کار را انجام دهد. فیلترهای هرزنامه گاهی اوقات کار می کردند، اما سرویس های ایمیل و مشتریان در تغییر آدرس ایمیل برای دور زدن فیلترهای هرزنامه ماهر بودند (و هنوز هم هستند).


از آنجایی که ایمیل های بد صندوق ورودی شما را مسدود می کند، حتی اگر می خواهید در خبرنامه ها مشترک شوید، باید تمام هرزنامه ها را جستجو کنید تا آنها را پیدا کنید. در نهایت، فیدهای RSS – و بعدها، رسانه‌های اجتماعی – راهی آسان‌تر برای پیگیری اخبار مهم یا دنبال کردن نشریات مورد علاقه‌تان بودند.

با این حال، پویایی به تدریج شروع به تغییر کرد.

اکنون، من عاشق خبرنامه هستم

با گذشت زمان، رسانه‌های اجتماعی از یک مکان خوب برای دریافت قطعات سریع اخبار (چه از دوستان شما و چه از اخبار) به پلتفرم‌هایی مملو از اطلاعات نادرست و تحریک‌آمیز تبدیل شدند و دنبال کردن اخبار مشروع را سخت می‌کردند – به‌ویژه زمانی که الگوریتم‌ها قصد دارند اخبار داغ را تبلیغ کنند. بیش از اخبار واقعی فیدهای RSS از نظر فنی هنوز در دسترس هستند، اما در این مرحله به طور قطع منسوخ شده‌اند، و افراد زیادی حاضر به راه‌اندازی و عیب‌یابی فید در صورت بروز مشکل نیستند.


با این حال، در حالی که رسانه های اجتماعی کاهش خود را آغاز کردند، مشتریان ایمیل شروع به افزایش کردند. Gmail و Outlook شروع به معرفی ویژگی‌هایی کردند که تمیز کردن صندوق ورودی شما را آسان‌تر می‌کرد، مانند امکان لغو اشتراک با کلیک یک دکمه، بدون نیاز به جستجو در ایمیل. در حالی که ایمیل‌های هرزنامه متوقف نشده‌اند، نه تنها ارسال پیام‌های ناخواسته به هرزنامه، بلکه با متوقف کردن ایمیل‌های بعدی، مشکل را برطرف می‌کند.

این فقط مشتریان ایمیل نیستند که بهتر شده اند. ایمیل ها قالب بندی بهتری دارند، احتمال کمتری دارد که حاوی لینک ها و تصاویر شکسته باشند و به راحتی روی دسکتاپ یا موبایل خوانده شوند. همچنین، به لطف سرویس‌هایی مانند Substack که محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند، راه‌اندازی یک خبرنامه و حرفه‌ای جلوه دادن آن به اندازه یک ایمیل سفارشی آسان‌تر از همیشه است.

در نهایت، ایمیل‌ها تابع همان الگوریتم‌هایی نیستند که پست‌های رسانه‌های اجتماعی برای موفقیت باید دنبال کنند. یک خبرنامه نیازی به کلمات کلیدی خاص یا پیروی از قوانین مربوط به اندازه تصاویر یا تعداد هشتگ ندارد. خوانندگان ثبت نام می کنند و خبرنامه را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت می کنند. خودشه! واقعا زیبایی در این نوع سادگی نهفته است.


هرچه درهم ریختگی صندوق ورودی کمتر باشد، بهتر است

در حالی که خبرنامه ها جایگزین بسیار خوبی برای دریافت اخبار و اطلاعات شما هستند، باید صندوق ورودی خود را تمیز کنید. شما فقط می توانید آدرس ایمیل قدیمی را رها کنید و دوباره شروع کنید، اما اگر به آدرس خاص خود برای ورود به سیستم، ردیابی سفارش، یا دوستان و کار نیاز دارید، بازنشانی کامل امکان پذیر نیست.

در عوض، بهتر است از مشتریان ایمیل کمک کنید تا کار را برای شما انجام دهند. دفعه بعد که آگهی اسپم دیگری از فروشگاه دریافت کردید، روی ایمیل کلیک کرده و اشتراک خود را لغو کنید. اگر از جیمیل استفاده می کنید، دکمه لغو اشتراک درست در بالای ایمیل قرار دارد. سپس، مشتری تلاش می کند تا اشتراک شما را لغو کند (و معمولاً موفق است). اگر نگران دریافت به‌روزرسانی‌های سفارش‌ها هستید، نگران نباشید—فروشگاه‌ها از ایمیلی متفاوت از خبرنامه برای به‌روزرسانی سفارش‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین می‌توانید اشتراک محتوای دلخواه خود را لغو کنید.


مهم است که سعی کنید اشتراک ایمیل هایی را که نمی خواهید به جای ارسال مستقیم به هرزنامه لغو کنید. بسیاری از خبرنامه های مزاحم، آدرس ایمیل را به صورت دوره ای تغییر می دهند، بنابراین در نهایت به صندوق ورودی شما باز می گردند. تنها راه برای خلاص شدن از شر این ایمیل ها این است که مشکل را در ابتدا برطرف کنید و آدرس ایمیل خود را از لیست های پستی حذف کنید.

در مرحله بعد، می خواهید هر خبرنامه ای را که می خواهید بخوانید به دفترچه آدرس خود اضافه کنید. Gmail و Outlook دارای فیلترهای اسپم بسیار قدرتمندی هستند که اگرچه در بیشتر موارد عالی هستند، اما به این معناست که ایمیل های قانونی می توانند به هرزنامه ارسال شوند. اکثر خبرنامه‌های قانونی آدرس ایمیل خود را نیز به صورت دوره‌ای تغییر نمی‌دهند، بنابراین برای اطمینان از ورود خبرنامه‌هایتان نیازی به چک کردن ندارید.

بسته به مدت زمانی که آدرس ایمیل را در اختیار دارید، مدتی طول می کشد تا همه هرزنامه ها را پاک کنید، اما ارزش آن را دارد که رسانه های اجتماعی را به حاشیه برانید و خبرنامه های خوبی را مستقیماً به صندوق ورودی خود ارسال کنید.



منبع