کالج های محلی سدرهای عید فصح را دور از خانه پیشنهاد می کنند


عکس Ylanite Koppens از PxHere

با نزدیک شدن به عید فصح، بسیاری از دانشجویان کالج برای جشن گرفتن این تعطیلات با خانواده خود به خانه برمی گردند. اما هر دانش آموزی نمی تواند به سفر برگردد: برخی از دانشجویان بین المللی یا دیگرانی که دور از منطقه واشنگتن زندگی می کنند ممکن است زمان، توانایی یا پولی برای بازگشت به خانه برای عید پسح نداشته باشند.

مراکز هیلل و چاباد در کالج‌های سراسر کشور به ارائه رویدادها و منابع عید فصح ادامه می‌دهند تا دانشجویان بتوانند تعطیلات را در نزدیکی محوطه دانشگاه جشن بگیرند.

چاباد در پارک کالج دانشگاه مریلند در روزهای 5 و 6 آوریل برای دانش‌آموزان سدر برگزار می‌کند و همچنین برای هر کسی که مایل است لوازم عید پسح را فراهم می‌کند.

چاباد به تسهیل سفارش‌های شموره مته دست‌ساز کمک می‌کند، اطلاعاتی در مورد نحوه نگهداری سدرهای DIY و حتی تهیه سیدر با تم شکلاتی برای دانش‌آموزان در 3 آوریل ارائه می‌کند.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

عید فصح برای اکثر خانواده ها تعطیلات خانگی است. در واقع، زمانی که یهودیان برای اولین بار به یک ملت و خانواده بزرگ تبدیل شدند، در خروج بود. «بیشتر U-Md. دانش آموزان به خانه می روند [for Passover] یا به خانه دوست نزدیک. اما آنهایی که شایسته یک تعطیلات جشن و معنادار نیستند.»

او دانش آموزی را به یاد آورد که در دومین سدر ملاقات کرده بود. بکمن پرسید شب اول کجا بوده است. او گفت که در خوابگاه خود مانده است، زیرا فراموش کرده است که برای یک سدر پاسخگو باشد. اما یکی از همسایگان به او گفت که حتی اگر رزرو نکرده بود به چاآباد برود.

مجله دیجیتال هفته یهودی واشنگتن را از طریق ایمیل دریافت کنید و هرگز داستان های برتر ما را از دست ندهید
ما داده ها را با فروشندگان شخص ثالث به اشتراک نمی گذاریم.

ثبت نام رایگان

یکی دیگر از سازمان های دانشجویی یهودی که منابع عید پسح را ارائه می دهد، میسون هیلل از دانشگاه جورج میسون است. خاخام دانیل نوویک گفت که هیلل انواع برنامه های تعطیلات را متناسب با نیازهای مردم ارائه می دهد.

نوویک گفت: «برای ما مهم است که گزینه‌های متعددی را برای دانشجویان خود فراهم کنیم، زیرا متعهد به ارائه تجربیات یهودی معنی‌دار برای همه جمعیت دانشجویی یهودی در دانشگاه جورج میسون هستیم».

میسون هیلل علاوه بر جشن عید فصح، یک جلسه آهنگ پساخ و یک مهمانی تماشای «شاهزاده مصر» را نیز ارائه خواهد کرد که در آن دانش‌آموزان می‌توانند از انیمیشن کلاسیک Dreamworks درباره موسی لذت ببرند. برخی از این هدایا قبل از شروع عید فصح برنامه ریزی شده اند، بنابراین حتی کسانی که به خانه می روند می توانند شرکت کنند.

نویک افزود: “از آنجایی که یهودیت برای هر دانش آموز متفاوت است، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا تجربیات متنوعی را ارائه دهیم که دانش آموزان ما می توانند از بین آنها انتخاب کنند تا بتوانند تعطیلات را مطابق شرایط خود و در چارچوب یک جامعه بزرگتر جشن بگیرند.” . ■

[email protected]