آینده هدست Quest Pro متا نامشخص است



چیزی که قبلاً به عنوان “پروژه کامبریا” شناخته می شد، اواخر سال گذشته با نام Meta Quest Pro راه اندازی شد. هدست واقعیت ترکیبی پتانسیل تبدیل شدن به دستگاه پرچمدار متا را برای تلاش های متاورز آن داشت. در حال حاضر، گزارشی حاکی از آن است که متا از ترکیب خود کناره گیری می کند، اگرچه متا چیز دیگری می گوید.



در مقایسه با هدست‌های متا کوئست معمولی، Meta Quest Pro بیشتر یک محصول خاص است که بر خلاف محصولات قبلی به جای گیمرها، حرفه‌ای‌ها را طراحی می‌کند. بین آن و قیمت بسیار تند آن، تا حد زیادی به عنوان یک شکست تلقی می شود. اپل با هدست واقعیت ترکیبی خود در سال 2024 وارد بازار می شود که ممکن است این بخش را بیشتر توسعه دهد، اما در حال حاضر، کمی جا افتاده است. گزارش جدید توسط اطلاعات نسبت به آینده خط هدست خیلی خوشبین نیست.

بر اساس این گزارش، گورتک، سازنده Quest Pro، تنها تا زمانی که منابع و مواد لازم برای انجام این کار را داشته باشد، به تولید هدست‌ها ادامه خواهد داد. این نشان می‌دهد که به محض اتمام، خط تولید ممکن است متوقف شود و متا فقط تا زمانی که موجودی اجازه می‌دهد، فروش هدست‌های Quest Pro را ادامه می‌دهد، بدون اینکه ذخیره‌سازی بیشتری داشته باشد. این همچنین به این معنی است که متا از خط تولید به‌عنوان یک کل دست می‌کشد و در نتیجه امیدها به Meta Quest Pro 2 بالقوه را از بین می‌برد.

گزارش اولیه ممکن است لازم باشد با یک دانه نمک در نظر گرفته شود، زیرا متا خود آن را رد کرده است. اندرو بوسورث، مدیر ارشد فناوری متا، در اینستاگرام خود گفت که نباید “آنچه را که می خوانید در مورد آنچه متوقف می شود یا شروع می شود باور کنید.” او اشاره کرد که در حال حاضر متا کوئست 2 وجود ندارد، اما نمونه های اولیه هدست های زیادی به صورت موازی در حال توسعه هستند و برخی ممکن است به زمان اصلی برسند در حالی که برخی دیگر در قفسه بندی قرار خواهند گرفت، و ادامه داد که “ممکن است یک Quest Pro 2 وجود داشته باشد و ممکن است وجود نداشته باشد.”

به نظر نمی رسد یک تعهد کامل برای عرضه یک جانشین باشد، اما اساساً تأیید می کند که اگر جانشینی را ببینیم، زمان صحبت در مورد آن نیست زیرا هنوز دقیقاً چراغ سبز نشده است.

منبع: The Information, GamesRadar