مایکروسافت می گوید یک روز پس از کشتن استودیو خود به بازی هایی مانند Hi-Fi Rush نیاز دارد


امروز، یک روز پس از اینکه مایکروسافت اعلام کرد که چهار استودیوی بازی خود را تعطیل خواهد کرد، مت بوتی، رئیس استودیوی بازی‌سازی ایکس‌باکس، یک سالن شهرداری برگزار کرد تا درباره اهداف آینده این بخش صحبت کند. بوتی به کارمندان گفت: «ما به بازی‌های کوچک‌تری نیاز داریم که به ما اعتبار و جوایزی بدهد. آستانه.

برای برخی از شنوندگان در این تماس، این یک هدف شگفت‌انگیز بود: مایکروسافت به تازگی توسعه‌دهنده ژاپنی Tango Gameworks را تعطیل کرده بود، که از عنوان موفق کوچک و معتبر خارج می‌شد. Hi-Fi Rush.

Hi-Fi Rushکه در سال گذشته منتشر شد، به دلیل نوآوری و جذابیتش مورد تحسین قرار گرفت. این بازی اکشن ریتم دارای موسیقی توسط The Black Keys و Nine Inch Nails بود، با سبک هنری که تداعی کننده بازی های فوق سبک دوران PS2 بود. تنها چهار ماه پس از انتشار، Hi-Fi Rush به 3 میلیون بازیکن رسید در طول فصل جوایز 2023–2024، بازی برنده جایزه بازی، جایزه انتخاب توسعه دهندگان بازی و بفتا شد.

در حالی که مایکروسافت اطلاعات فروش را به اشتراک نمی گذارد، ظاهراً از بازی راضی بود. هنگامی که شایعاتی مبنی بر اینکه از نظر تجاری خوب عمل نمی کند، به گوش رسید، آرون گرینبرگ، معاون بازاریابی بازی های ایکس باکس، در X نوشت که Hi-Fi Rush “در تمام اندازه گیری ها و انتظارات کلیدی برای ما و بازیکنانمان یک ضربه بزرگ بود.”

با همه حساب‌ها، از جمله حساب خود مایکروسافت، تانگو گیم‌ورکس موفقیت‌آمیز بود و چیزی کاملاً متفاوت از هر چیزی که قبلا ساخته شده بود. قبل از Hi-Fi Rush، Tango Gameworks منحصراً به خاطر بازی های ترسناک بقا از جمله اهریمن درون سری و Ghostwire: توکیو. در مصاحبه با نوعی بازی خنده دارفیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در مورد اینکه چقدر برای ایکس‌باکس مهم است که به استودیوها اجازه دهد تا بازی‌هایی خارج از منطقه امن خود بسازند، صحبت کرد.

اسپنسر گفت: «من می‌خواهم به تیم‌ها پلتفرم خلاقانه بدهم تا بروند و توانایی‌هایشان را تقویت کنند، آرزوهایشان را پیش ببرند.

Hi-Fi Rush همچنین نشان دهنده تعهد مایکروسافت به آوردن محصولات انحصاری ژاپنی به کنسول است. در مصاحبه با تماشای بازیاسپنسر، یک رسانه ژاپنی بازی های ویدیویی را ستود Hi-Fi Rush برای “کیفیت بالا” آن و گفت که بازیکنان می توانند “انتظار” دیدن عناوین AAA بیشتری از ژاپن را داشته باشند، یادآور روزهایی که ادیسه گمشده و اژدهای آبی هر دو انحصاری در ایکس باکس 360 بودند. اسپنسر در مصاحبه سپتامبر 2023 گفت: «در حالی که هنوز عناوینی وجود دارد که نمی توانیم اعلام کنیم. VGC، “در حال حاضر با همکاری شرکت های ژاپنی در حال توسعه بازی های جدید هستیم.” جای تعجب است که آیا اکنون که تانگو تعطیل شده است، این برنامه همچنان ادامه دارد؟

در حال حاضر، بازی های کوچک تک نفره مانند Hi-Fi Rush لحظه بزرگی را سپری می کنند بالاترویک بازی پوکر که توسط یک توسعه دهنده ساخته شده بود، در ماه اول بیش از 1 میلیون نسخه فروخت. اربابان مانور، یکی دیگر از پروژه های انفرادی توسعه دهنده در دسترسی اولیه در Steam، نیز بیش از 1 میلیون نسخه فروخته است. هادس 2 به تازگی در دسترسی اولیه منتشر شد و تعداد بازیکنان قبلی خود را در طول یک روز دو برابر کرد. حتی اصلش هادس در حال صعود به نمودارهای Steam است و رکورد اوج تعداد بازیکنان خود را در تمام دوران ها شکسته است، دقیقاً امروز تقریباً چهار سال پس از انتشار اولیه.

در حالی که ما دقیقا نمی دانیم که مایکروسافت برای چه اهدافی از فروش داشته است Hi-Fi Rushواضح است که اشتهای نشان داده شده برای این نوع بازی وجود دارد، و Tango Gameworks کاملاً برای ارائه آن قرار دارد. در واقع، طبق گزارشی از بلومبرگ، Tango Gameworks در حال ساخت دنباله ای برای آن بود Hi-Fi Rush قبل از اینکه تعطیل شود

با Hi-Fi Rush، Tango Gameworks به مایکروسافت همان چیزی را داد که بوتی می گوید: یک بازی کوچک، خلاقانه منحصر به فرد، بسیار تحسین شده و برنده جایزه. پس نظرات بوتی نشان می‌دهد که رهبران ایکس‌باکس نمی‌توانستند آنچه را در دست دارند تشخیص دهند – یا به سادگی نمی‌دانستند چگونه از موفقیتی که به دنبال آن بودند استفاده کنند.

برای نظر دادن با مایکروسافت تماس گرفتیم.



منبع