اینتل می‌گوید مایکروسافت یک کلید Copilot برای همه رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی می‌خواهد


این روزها هوش مصنوعی در همه جا وجود دارد و به لطف مایکروسافت فشار دادن Copilot، فرار از آن آسان نیست. در حال حاضر، احتمالاً مایکروسافت یک کلید Copilot را در نوار وظیفه رایانه شما قرار داده است و اگر در ماه های آینده یک رایانه جدید خریداری کنید، یک کلید Copilot سخت افزاری نیز خواهید دید. اینتل اکنون تأیید کرده است که کلید Copilot روی صفحه کلید برای تعریف مایکروسافت از “کامپیوتر AI” الزامی است.



اینتل، مایکروسافت، کوالکام و AMD مجموعاً از مفهوم “کامپیوتر هوش مصنوعی” دفاع می‌کنند و آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کنند که ویندوز با قابلیت‌های هوش مصنوعی بالا کار کند. مایکروسافت معیارهای سخت گیرانه ای را برای تولیدکنندگان رایانه برای فروش رایانه های شخصی با هوش مصنوعی تعیین کرده است. انتظار می‌رود این رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی واحدهای پردازش عصبی (NPU)، پردازنده‌های پیشرفته، پردازنده‌های گرافیکی و یک کلید Copilot سخت‌افزاری را که در اوایل سال جاری اعلام شد و قبلاً در برخی رایانه‌های شخصی دیده‌ایم، یکپارچه کنند.

رایانه های شخصی هوش مصنوعی اینتل
اینتل / مایکروسافت


در حالی که اینتل و مایکروسافت بر روی اجزای لازم برای رایانه های شخصی هوش مصنوعی مانند تراشه های Core Ultra اینتل و NPU های یکپارچه هماهنگ شده اند، اختلافاتی در مورد گنجاندن کلید Copilot وجود دارد. برخی از لپ‌تاپ‌ها، مانند ROG Zephyrus ایسوس، با وجود داشتن تراشه‌های Core Ultra اینتل، فاقد این کلید هستند. با این حال، ممکن است کمتر شاهد این موضوع باشیم، زیرا جدولی که اینتل منتشر کرده است نشان می‌دهد که مایکروسافت به NPU، Copilot و کلید Copilot نیاز دارد تا به‌عنوان یک “کامپیوتر AI” در نظر گرفته شود. ما هنوز نخواهیم دید که در ماه‌های آینده چگونه ظاهر می‌شود، اما اکنون انتظار داریم که بیشتر آن را ببینیم.

در همین حال، اینتل برنامه شتاب‌دهی رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی خود را گسترش می‌دهد تا توسعه‌دهندگان نرم‌افزار را واقعاً به استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی و بهینه‌سازی سخت‌افزار برای رایانه‌های شخصی با هوش مصنوعی علاقه‌مند کند. این برنامه توسعه دهندگان بزرگ و کوچک را هدف قرار می دهد و منابع و ابزارهایی را برای تسهیل ادغام هوش مصنوعی در برنامه ها ارائه می دهد. به این ترتیب، نه تنها تعداد بیشتری از این رایانه های شخصی هوش مصنوعی را خواهیم داشت، بلکه ممکن است شاهد استفاده از نرم افزارهای بسیار بیشتری نیز باشیم که واقعاً از هوش مصنوعی بهره می برند.


پیش‌بینی می‌شود که رویداد آتی مایکروسافت در 20 می، چشم‌انداز گسترده‌تر این شرکت را برای سخت‌افزار و نرم‌افزار هوش مصنوعی روشن کند و به طور بالقوه نشان‌دهنده پیشرفت‌های بیشتر در چشم‌انداز رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی باشد. احتمالاً تا آن زمان بیشتر در این مورد خواهیم دید.

منبع: The Verge



منبع