با داده های دستگاه های Fitbit به افزایش سلامت جمعیت کمک کنید



مدیریت شرایط مزمن، کارفرمایان و کارگزاران، نتایج سلامت، برنامه‌های سلامت، سیستم‌های سلامت، مزیت مدیکر، شرکا، فناوری سلامت شخصی، محققان | توسط تیم فیت بیت | 05/01/23 | 6 دقیقه بخوانید

طی سال‌ها، Fitbit به مدیران سلامت جمعیت کمک کرده است تا چالش‌های مهمی را که با دستگاه‌های Fitbit با آن مواجه هستند، برطرف کنند که باعث ایجاد هیجان، ایجاد تعامل و تحریک رفتار سالم می‌شود.

اما ایجاد برنامه‌های موثر در سطح جمعیت مستلزم جمع‌آوری داده‌های مناسب و قرار دادن آن در زمینه مناسب است.

این داده های زیادی است، و به احتمال زیاد، شما یک دانشمند داده نیستید!

بینش شخصی شده در مقیاس

اینجاست که Fitbit’s Web API وارد می‌شود. ما به افراد اطلاعاتی را می‌دهیم که برای ایجاد تغییرات رفتاری سالم نیاز دارند و در عین حال به مدیران سلامت جمعیت توانایی درک و عمل بر اساس اطلاعات سلامت در دنیای واقعی را می‌دهیم.

Web API ما طراحی شده است تا به توسعه دهندگان این امکان را بدهد که به سرعت و به راحتی از داده های کاربر شرکت کنندگان استفاده کنند – همه در یک ابزار ساده قابل دسترسی هستند. این می‌تواند به ساده‌سازی فرآیند پایان به انتها برای تیم‌های سلامت جمعیت و کاربران به طور یکسان کمک کند و به افزایش نرخ مشارکت در میان کاربران و بهبود کیفیت داده‌های جمع‌آوری‌شده کمک کند.

داده هایی با کیفیت بالا که دسترسی و درک آن آسان است داده های عملی – دادن قدرت به سازمان خود برای ایجاد برنامه ها، توسعه و ابتکاراتی که به سلامت و رفاه کلی جمعیت شما کمک می کند.

علاوه بر داده‌های مربوط به فعالیت، ضربان قلب و خواب که قبلاً از طریق Web API ما در دسترس است، ما اخیراً پیشنهادات خود را گسترش داده‌ایم تا نقاط داده جدید در دسترس زیر را شامل شود:

  • تغییرپذیری ضربان قلب (HRV)
  • اشباع اکسیژن (SpO2)
  • میزان تنفس
  • دمای پوست
  • سیاهههای مربوط به خواب
  • امتیاز تناسب اندام کاردیو
  • دقیقه منطقه فعال (AZM)
  • الکتروکاردیوگرام (ECG)

چگونه این معیارهای جدید به جمعیت شما کمک می کند تا عادات سالم تری در مقیاس ایجاد کنند؟

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه هر یک از این داده‌های جدید می‌تواند به شما در درک بهتر سلامت جمعیت، ارزیابی تأثیر یک مداخله، نظارت بر پیشرفت، بهبود برنامه‌های مدیریت بیماری مزمن و موارد دیگر کمک کند.

تغییرپذیری ضربان قلب

ما از یک فرمول رایج به نام RMSDD (ریشه میانگین مربع تفاوت های متوالی) برای تعیین HRV از داده های ضربان قلب کاربران استفاده می کنیم. HRV RMSDD را بین ضربان‌های قلب در طول خواب فراهم می‌کند و تغییرات ضربان قلب کاربر را در میلی‌ثانیه اندازه‌گیری می‌کند. فقط رکوردهای خواب بیش از سه ساعت در نظر گرفته می شود.

SpO2

اشباع اکسیژن (SpO2) اندازه گیری مقدار اکسیژنی است که خون به عنوان درصد حداکثری که می تواند حمل کند (نمرات بالا و پایین می تواند نشان دهنده یک مشکل پزشکی باشد). دستگاه های فیت بیت دارای حسگرهای قرمز و مادون قرمز هستند که می توانند SpO2 را در طول خواب تخمین بزنند. فقط رکوردهای خواب بیش از سه ساعت در اینجا نیز در نظر گرفته می شود. در این زمان، دستگاه های Fitbit سطح SpO2 کمتر از 80٪ را اندازه گیری نمی کنند.

میزان تنفس

این اندازه گیری میانگین تنفس کاربر در دقیقه را در طول خواب ثبت می کند. فقط رکوردهای خواب بیش از سه ساعت در نظر گرفته می شود. عواملی که می توانند بر میزان تنفس تأثیر بگذارند عبارتند از: سن، جنسیت، وزن، بیماری های ریوی و قلبی، اضطراب و تب.

درجه حرارت

اندازه گیری دمای ما دمای هسته و پوست کاربر را برمی گرداند. توجه داشته باشید که در حالی که دمای پوست توسط دستگاه Fitbit به طور خودکار ثبت می شود، دمای هسته باید به صورت دستی در برنامه Fitbit ثبت شود.

سیاهههای مربوط به خواب

گزارش‌های خواب Fitbit اطلاعات مربوط به منبع گزارش خواب را برمی‌گرداند، به عنوان مثال، اگر خواب به طور خودکار توسط دستگاه Fitbit ضبط شده باشد، یا اگر کاربر به صورت دستی خواب خود را در برنامه Fitbit ثبت کرده باشد.

امتیاز تناسب اندام کاردیو

دستگاه‌های Fitbit حداکثر VO2 کاربر را تخمین می‌زنند و نرخ بهینه‌ای را برمی‌گردانند که قلب، ریه‌ها و ماهیچه‌های کاربر می‌توانند به طور موثر از اکسیژن در طول ورزش استفاده کنند. امتیاز تناسب اندام قلبی با ضربان قلب استراحت، سن، جنسیت، وزن و سایر اطلاعات شخصی هر کاربر تعیین می شود.

دقیقه منطقه فعال (AZM)

دقیقه‌های منطقه فعال (AZM) اندازه‌گیری زمان سپری شده در مناطق ضربان قلب بالا، از جمله مناطق چربی سوزی، کاردیو و پیک است. به ازای هر دقیقه سپری شده در ناحیه چربی سوزی، یک کاربر 1 AZM و به ازای هر دقیقه سپری شده در منطقه کاردیو یا پیک، 2 AZM به دست می آورد. این به شما کمک می‌کند تا نه تنها مشخص کنید که شرکت‌کنندگان فعال هستند یا نه، بلکه بر اساس شدت فعالیت روزانه‌شان چقدر فعال هستند.

الکتروکاردیوگرام (ECG)

برنامه Fitbit ECG، تنها در برخی از دستگاه‌ها موجود است، برای ایجاد و ضبط نوار قلب هنگامی که کاربر 30 ثانیه مطالعه می‌کند، استفاده می‌شود و می‌تواند قرائت را برای علائم AFib تجزیه و تحلیل کند.* فقط یک پزشک می‌تواند AFib را تشخیص دهد، اما ECG این برنامه می‌تواند به کاربر اطلاع دهد که آیا نشانه‌هایی از این بیماری را دارد.

در مجموع، این نقاط داده جدید تعدادی از امکانات را برای مدیران سلامت جمعیت و شرکای بالینی ما باز می کند. با به دست آوردن بینش در مورد معیارها و روندهای سلامت روزانه در طول زمان – و قرار دادن آنها در زمینه در برابر محدوده های عادی – می توانید راهنمایی ها و ابتکاراتی را ایجاد کنید که به کاربران شما کمک می کند تا سلامت و رفاه را بهتر درک کرده و بهبود بخشند. برای اطلاعات بیشتر در مورد API های ما، این منابع اضافی را بررسی کنید:

  • فرهنگ لغت Web API ما اطلاعاتی در مورد تمام نقاط پایانی Fitbit موجود و سازگاری دستگاه مربوطه ارائه می دهد.
  • اسناد مرجع برنامه‌نویس در مرجع Web API ما موجود است.

علاقه مند به استفاده از دستگاه های Fitbit برای جمعیت خود هستید؟ اینجا با ما تماس بگیرید.


*صحت داده‌های جمع‌آوری‌شده و ارائه‌شده از طریق سرویس Fitbit مطابق با دستگاه‌های پزشکی یا دستگاه‌های اندازه‌گیری علمی نیست.
خط مشی تحقیقات سلامت و داده های کاربر Fitbit Web API را در اینجا مرور کنید. لطفاً برای اطلاعات بیشتر به مقاله مرکز راهنمای سیاست تحقیقات سلامت Fitbit Web API مراجعه کنید.



منبع