فناوری وضوح صدای عالی مایکروسافت به رایانه های شخصی بیشتری می آید



مایکروسافت در حال آماده شدن برای ارائه ویژگی شفافیت صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی خود به رایانه های شخصی ویندوز 11 بیشتری است. این ویژگی که نویز پس‌زمینه را کاهش می‌دهد و تعریف صدای شما را بهبود می‌بخشد، قبلاً مختص دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت بود. کسانی که ناامید از آزمایش وضوح صدا هستند، آن را در Windows 11 Insider Preview Build 26040 پیدا خواهند کرد.



ویژگی Voice Clarity در سال 2022 معرفی شد. در زمان راه اندازی، این ویژگی فقط در سرفیس لپ تاپ استودیو در دسترس بود، اما در نهایت برای سایر دستگاه های سرفیس نیز عرضه شد. اکثر لپ‌تاپ‌های مدرن دارای نوعی فناوری کاهش نویز میکروفون هستند، اما Voice Clarity به دلیل کارایی و استفاده از حالت پردازش سیگنال ارتباطی (نسبتا جدید) قابل توجه است که سازگاری با برنامه‌ها و بازی‌های محبوب را تضمین می‌کند. مایکروسافت به طور خاص از Phone Link و WhatsApp به عنوان برنامه هایی که از این حالت پشتیبانی می کنند نام می برد.

پردازش برای وضوح صدا به صورت محلی انجام می شود. این یک مدل هوش مصنوعی کم پیچیدگی است، به این معنی که تأثیر آن بر عمر باتری و ذخیره سازی سیستم ناچیز است. برخی از برنامه‌ها یک ضامن ارائه می‌کنند که جلوه Deep Noise Suppression مشخصه Voice Clarity را غیرفعال می‌کند. خاموش کردن افکت نویز پس زمینه بیشتری را به جریان صوتی شما می آورد.

طبق گفته مایکروسافت، Voice Clarity تنها زمانی فعال می‌شود که دستگاه OEM پردازش حالت ارتباطات را ارائه ندهد. اگر فناوری اختصاصی کاهش نویز رایانه شخصی شما با حالت پردازش سیگنال ارتباطی سازگار باشد، ویژگی وضوح صدای مایکروسافت را لغو می کند. مشخص نیست که آیا ابزارهای OEM کاهش نویز وجود دارد که آشکارا این سازگاری را تبلیغ کند. وضوح صدا با هر دو پردازنده x64 و Arm64 سازگار است، مایکروسافت به خوبی انجام داده است. اکنون ویندوز بیشتری را در رایانه های شخصی ARM به ما بدهید!

اینجا فقط یک راز وجود دارد. مایکروسافت می گوید که شفافیت صدا را فراتر از اکوسیستم سرفیس “گسترش” می دهد. این شرکت مشخص نکرده است که این گسترش چقدر خواهد بود. از آنچه من می توانم بگویم، این معماری پردازش صدا باید برای پلتفرم های سخت افزاری مختلف بهینه شود. بنابراین، وضوح صدا ممکن است در ارائه نشود همه رایانه های شخصی ویندوز 11.

پشتیبانی گسترده از Voice Clarity در حال حاضر در Windows 11 Insider Preview Build 26040 موجود است. این نسخه در اواخر سال جاری در نسخه پایدار ویندوز 11 در کنار اعلان‌های عکس موبایل و سایر ویژگی‌های جدید گنجانده خواهد شد. اگر می‌خواهید تغییرات کامل بیلد 26040 را ببینید، به وبلاگ Windows Insider مایکروسافت مراجعه کنید.

منبع: مایکروسافت



منبع