برنامه نویسی برای خانواده های جوان در مرکز جماعت اتز هاییم قرار می گیرد


برنامه های پیش دبستانی و جوانان اتز هایم به اعضای جوان جماعت فرصتی برای لذت بردن از فعالیت های سرگرم کننده و آموزشی و یادگیری یهودیان ارائه می دهد. عکس از نائومی هریس.

برنامه نویسی برای خانواده های جوان در مرکز جماعت اتز هایم در آرلینگتون قرار دارد و باعث عضویت و رشد می شود و محیطی را ایجاد می کند که برای آوردن نسل های جدید به جماعت ویرجینیای شمالی مناسب است.

برنامه‌های ویژه شامل «Tot Shabbat» است که در آن بچه‌ها و خانواده‌ها می‌توانند ماهی یک‌بار در خدمات ویژه شرکت کنند. این جماعت یک معلم موسیقی را برای آواز خواندن با بچه‌ها می‌آورد و آن‌ها کاردستی‌های دوست‌دار کودک، همراه با اجزای برنامه‌ای برای والدین دارند، و محیطی عالی برای بزرگ کردن یک خانواده یهودی ایجاد می‌کند.

“هر وقت آن ایمیل را می بینم که برنامه نویسی بچه ها وجود دارد [coming up]دانیل تاننباوم، یکی از اعضای اتز هایم و یکی از والدین دو فرزند گفت، من فوراً آن را در تقویم خود قرار دادم زیرا همیشه واقعاً با دختر ما درگیر است.
بچه های جوان.

Tannenbaum گفت که او Tot Shabbat را به عنوان “کلاس موسیقی کودک” برای دوستانش که خود به برخی از برنامه‌نویسی علاقه دارند توصیف می‌کند و او از طرفداران بزرگ همه کارهایی است که میریام روچوارگ، مدیر آموزش و برنامه‌نویسی یهودی اتز هایم، دارد. انجام فعالیت های جوانان

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

او همچنین برای یک “شب مادر” که در آن یک شب شراب را با هم می‌گذرانند هیجان‌زده است، و اضافه کرد که یکی دیگر از جنبه‌های لذت‌بخش تمرکز اتز هایم بر خانواده‌های جوان، ملاقات و تعامل با دیگر والدین محلی خانواده‌های جوان یهودی است.

تاننبام گفت: «این واقعاً شگفت‌انگیز بود، مخصوصاً برای من وقتی اولین فرزندم را باردار بودم، زیرا در آن زمان دوستان مادری داشتم، حتی قبل از اینکه مادر شوم. “من از همه مادرها و پدرها توصیه های زیادی دریافت کردم و برای همه واقعاً سرگرم کننده بود.”

و این برنامه‌ها و رویدادهای دیگر فراتر از محدودیت‌های کنیسه است، زیرا تاننبام گفت که او میزبان چندین مورد از این رویدادهای فرزندپروری در خانه‌اش بوده است، در حالی که در بسیاری دیگر در خانه‌های دیگران شرکت کرده است.

او گفت که آنها رویدادهای Sukkot را با بچه ها خواهند داشت، آنها اخیراً رویدادی داشتند که در آن بچه ها “The Lorax” را با هم تماشا کردند در حالی که والدین صحبت می کردند، و برنامه های بسیار دیگری وجود دارد که باعث ایجاد حس اجتماعی با والدین و خانواده می شود.

این برنامه ها همچنین به آشنایی و راحتی کودکان در فضاهای یهودی و تعامل با جامعه یهودی کمک می کند.

«کودک آنها کاملاً در فضایی با آنها خوشامد می‌آید، که به همه آرامش می‌دهد، و همچنین به بچه‌ها می‌آموزد که این فضایی برای آنهاست که می‌توانند با بزرگ‌تر شدن در آن احساس راحتی کنند. این یک فضای اسرارآمیز نیست، آنها می توانند مالکیت داشته باشند، آنها می توانند احساس کنند که اینجا جایی است که در جامعه یهودی تعلق دارند، تورات آنها متعلق به آنهاست، و آنها احساس بیگانگی یا ترس از آن نمی کنند. سر حییم خاخام گفت.

ولف همچنین در مورد برنامه‌هایی که جماعت برای عید فصح در نظر گرفته است صحبت کرد که امکان مشارکت بزرگ در کل جامعه را بدون در نظر گرفتن سن فرد می‌دهد.

ولف گفت که یک برنامه به والدین این امکان را می دهد که فرزندان خود را بیاورند و آنها را با فعالیت های مناسب سن سرگرم کنند در حالی که همه بزرگسالان می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند.

همه این برنامه‌ریزی‌ها در رشد جماعت بسیار مفید بوده است، زیرا تاننبام خاطرنشان کرد که برنامه‌های خانوادگی و تمایل به تشکیل خانواده یهودی می‌تواند به عنوان یک محرک اصلی برای جوانان باشد، حتی اگر هنوز والدین نیستند.

هنگامی که خانواده ها بازدید می کنند و سپس سرویس های شبات یا هر برنامه دیگری را که ما انجام می دهیم آزمایش می کنند، وقتی به آن ملحق می شوند به این موضوع اشاره می کنند. در واقع، من دوستانی داشته ام که هنوز بچه ندارند، اما آنها می گویند: تاننبام گفت: «می‌توانم بیایم و ببینم توت شبات در مورد چیست؟»

به گفته تاننبام، علاقه روزافزون به این برنامه ها همچنان به ایجاد جامعه ادامه می دهد. او گفت که او، همسرش و دخترش با پیوستن مردم به جماعت دوستان جدید زیادی پیدا می‌کنند و این یک روند فوق‌العاده است.

او افزود که همیشه برنامه های بیشتری به تقویم اضافه می شود، چیزی که او و دخترش را هیجان زده می کند، که پای مادرش را می کشد و از او می خواهد که به مراسم و خدمات در کنیسه برود.

اما مهمتر از همه، تاننباوم گفت که داشتن چنین فرهنگ خانواده یهودی قوی به خانواده آنها کمک می کند تا درگیر عمل یهودی باشند و فرهنگ را در خارج از دیوارهای کنیسه گسترش می دهد.

یهودی بودن برنامه ها فقط به ما یادآوری می کند که ما می خواهیم آن را به خانه خود نیز بیاوریم. خاطرات مورد علاقه من در دوران کودکی شام شبات بود و این برنامه به من کمک می کند تا این سنت را با دخترم و پسرم ادامه دهم.”

[email protected]



منبع