بن امی اسپیزمن – هفته یهودی واشنگتن


در 3 مارس، بن امی اسپیزمن، از واشنگتن دی سی، درگذشت. او در 9 ژانویه 1943، بن‌آمی شپاژمان در زیزاکو، اتحاد جماهیر شوروی، از خانواده جوزک و سیپا شپازمان به دنیا آمد. او که بن امی، «پسر مردم» نام داشت، اغلب با تعجب، قدردانی و غرور پدر و مادرش و بقا و سفر پر پیچ و خم آنها به ایالات متحده صحبت می کرد.

پس از مهاجرت به بروکلین، نیویورک، در سال 1955، بن در 29 نوامبر 1962 یک شهروند آمریکایی شد. اولین موقعیت او در آزمایشگاه های ویترو بود که با آنها به عنوان مهندس در برنامه آپولو ناسا در ردستون آرسنال، آلاباما، در سال 1966 کار کرد.

او به عنوان مهندس برای ویترو و شرکت های دیگر در واشنگتن دی سی و گرنوبل فرانسه به کار ادامه داد و MBA خود را از دانشگاه جورج واشنگتن اخذ کرد. در سال 1971، او برای LSAT کار کرد اما در نهایت یک شرکت بازاریابی مستقیم به نام ACS را در سال 1974 خریداری کرد. او چندین تجارت دیگر را در طول سال ها ایجاد کرد و قبل از پیوستن به انجمن ریاضی آمریکا در سال 2015 به عنوان مدیر ارشد بازرگانی، در سهام خصوصی مشاوره کرد.

پدر و مادرش جوزف و زایپورا اسپیزمن قبل از بن کشته شدند. از بن از شریک زندگی خود، میشل لیسک واکر، از واشنگتن دی سی به یادگار مانده است. دختر و داماد او، اریکا و هابز آلیسون از آستین تگزاس. پسر و عروسش، الیوت و ترا آدلر اسپایسمن از بتسدا. چهار نوه، لیلی جین آلیسون، پیج آلیسون، سیدنی اسپیزمن و اسلون اسپیزمن. پسر عموی او گیلدا زاکرمن شانی و دکتر جیکوب شانی و خانواده شهر نیویورک. و دختر و داماد میشل، بریتنی واکر و برد ماهونی از سالت لیک سیتی، یوتا.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

کمک های مالی به انجمن ریاضی آمریکا (MAA.org) و/یا mightycause.com/story/Maaben انجام می شود. خدماتی که به Sagel Bloomfield Danzansky Goldberg Funeral Care سپرده شده است. ■