دینا حرامتی – هفته یهودی واشنگتن


دینا حرامتی در روز چهارشنبه، 29 نوامبر، (17 کیسلو 5784) در سن 94 سالگی درگذشت. دینا یک اسرائیلی نسل هفتم بود که در سال 1929 در اورشلیم به دنیا آمد، دختر خاخام شموئل و بیتیا (نی هوروویتز) الیزری.

او که بزرگترین فرزند از پنج فرزند بود، در یک خانه مذهبی صهیونیستی بزرگ شد، زیرا پدرش که به عنوان خاخام محله بایت وگان خدمت می کرد، شاگرد خاخام آبراهام اسحاق هاکوهن کوک، خاخام اعظم فلسطین اجباری بریتانیا بود.

در طول جنگ برای استقلال اسرائیل، او در دفاع از اورشلیم شرکت کرد و به عنوان رهبر سربازان زن خدمت کرد.

پس از جنگ، او در دانشگاه عبری در اورشلیم و دانشکده تربیت معلم Mizrachi به تحصیل در رشته‌های آموزشی و آموزش عبری پرداخت.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

دینا و همسرش، خاخام آمنون هارماتی، برای تدریس در مدارس یهودی در بروکلین، نیویورک استخدام شدند. او ابتدا در مدرسه بیالیک تدریس کرد، اما در سال 1968 برای پیوستن به همسرش به دبیرستان یشیوا از فلت‌بوش در بروکلین، نیویورک نقل مکان کرد، جایی که او به عنوان رئیس دپارتمان عبری خدمت کرد و تا زمان بازنشستگی خود به هزاران دانش‌آموز به عنوان استاد آموزش داد. 2001.

دینا و همسرش همچنین تابستان های زیادی را در کمپ مساد گذراندند، اردوگاه پیشگام یهودی که در زبان عبری، سنت یهودی و صهیونیسم غوطه ور بود.

در سال 2001، او و همسرش از تدریس تمام وقت بازنشسته شدند و به سیلور اسپرینگ، Md. نقل مکان کردند، جایی که تدریس کلاس های عصرانه را در جامعه از سر گرفتند.

او در اورشلیم به خاک سپرده شد و پیش از او شوهرش درگذشت. از او سه پسرش به نام آویاد (کلر) حرامتی از سیلور اسپرینگ، دکتر به یادگار مانده است. نوگاه (لیندا) حرامتی از نیو روشل، نیویورک؛ و راز (دبرا) حرامتی از انگلوود، نیوجرسی; 10 نوه و 14 نتیجه.



منبع