سامسونگ یک ویژگی ارتقاء مقیاس تصویر را به برنامه گالری خود اضافه می کند



یک ویژگی ارتقاء مقیاس جدید بی سر و صدا راه خود را به برنامه Samsung Gallery باز می کند. این ویژگی که به آخرین به‌روزرسانی ویرایشگر عکس نیاز دارد، از هوش مصنوعی برای افزایش وضوح و وضوح تصویر استفاده می‌کند. ممکن است هنگام برش نزدیک یک عکس یا رمزگشایی یک تصویر با متن ناخوانا مفید باشد.



فناوری ارتقاء مقیاس سامسونگ در ابتدا در برنامه ویرایش عکس Enhance-X معرفی شد. اما تعداد کمی از دارندگان گلکسی Enhance-X را می‌دانند، زیرا روی گوشی‌های سامسونگ از قبل نصب نشده است. و در هر صورت، ارتقاء تصویر هوش مصنوعی یک افزونه خوش‌آمد به برنامه گالری است. این راحت تر از باز کردن یک ویرایشگر عکس تمام عیار است.

فقط یک چیز عجیب و غریب وجود دارد – شما فقط می توانید پس از برش تصویر از ابزار ارتقاء مقیاس استفاده کنید. عکس‌های گوشی گلکسی شما در حال حاضر با وضوح بالا هستند و تا زمانی که برش داده نشده‌اند، نیازی به ارتقاء سطح ندارند، بنابراین شاید این کار منطقی باشد. این فقط یک مانع عجیب در برخورد با تصاویری است که از اینترنت دانلود کرده اید یا از خانواده دریافت کرده اید.


این ویژگی اولین بار توسط مشعل رحمان. او این ویژگی را روی یک تصویر کسل کننده، پر سر و صدا و بسیار فشرده که حاوی متنی به سختی خوانا بود، آزمایش کرد. پس از ارتقاء تصویر از 1148×455 به 4468×1868، متن واضح تر شد و بسیاری از نویزهای دیجیتال پاک شدند.

البته ارتقاء تصویر هرگز یک فرآیند عالی نیست. تصویری که فاقد جزئیات باشد، هرگز با جزئیات به نظر نمی رسد. و مانند تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی، عکس های ارتقا یافته با هوش مصنوعی دارای کیفیتی نرم، چرب یا لکه دار هستند. افزایش وضوح تصویر، حجم فایل آن را نیز افزایش می دهد. عکس میشال رحمان با 184 کیلوبایت شروع شد، اما پس از ارتقاء مقیاس به 1.87 مگابایت رسید – ده برابر فضای قبلی را اشغال می کند.


ویژگی ارتقاء مقیاس برنامه گالری به ویرایشگر عکس نسخه 3.4.13.49 نیاز دارد. تلفن گلکسی شما باید به‌طور خودکار پس از در دسترس قرار گرفتن این به‌روزرسانی را نصب کند. با این حال، این به‌روزرسانی هنوز برای همه در دسترس نیست و سامسونگ فهرستی از گوشی‌های هوشمند سازگار را ارائه نکرده است.

منبع: مشعل رحمان





منبع