شما باید بدانید … خاخام هارون استاکر-روزوفسکی


عکس از خاخام هارون استاکر-روزوفسکی

وقتی خاخام آرون استاکر-روزوفسکی برای اولین بار در گارد ملی نام نویسی کرد و قرارداد ROTC را در سال 2006 امضا کرد، تصور نمی کرد که در نهایت به یک خاخام جماعت و کشیش نظامی تبدیل شود، اما این راهی است که او با 18 سال سربازی طی کرده است. خدمت، کسب رتبه رشته.

کار او پس از آن آغاز شد که او در سال دوم دانشگاه در سال 2008 با گارد ملی رود آیلند به عنوان افسر پلیس نظامی از طریق ROTC مأمور شد. .

اکنون، پس از انتصاب در سال 2018، استاکر-روزوفسکی به عنوان کشیش با تیپ پزشکی 338 در نقشی با نیروهای ذخیره ارتش و به عنوان خاخام برای جماعت بث ال در وینچستر، ویرجینیا خدمت می کند.

چگونه در حین استقرار در خلیج گوانتانامو به کارهای شبانی علاقه مند شدید؟

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

زمانی که در گوانتانامو بودم، افسر پلیس نظامی بودم. من متوجه شدم که سربازان را ملاقات می کنم، در برج های نگهبانی، پست های نگهبانی، در سرتاسر پایگاه با آنها صحبت می کنم. من یکی از تنها یک یا دو پسر یهودی در کل واحدم بودم و مردم می دانستند که من یهودی هستم زیرا هرگز آن را پنهان نمی کردم. به این ترتیب، آنها اغلب از من سؤالاتی می پرسند، “هی، چرا نمی توانی چیزبرگر بخوری، چرا نمی توانی خرچنگ بخوری؟” بچه ها چرا کریسمس را جشن نمی گیرید؟ آنها سوالات دوستانه و معصومانه ای بودند و برخی از سوالاتی که می پرسیدند ساده نبود! گاهی اوقات می‌گفتم، “باید به شما برگردم”… و متوجه شدم که واقعاً عاشق این تعاملات هستم. شما با کسی هستید که هر بار 12 ساعت در برج نگهبانی است و شرکت و نامزدی را فراهم می کند و در مورد سؤالات الهیاتی بسیار جذاب صحبت می کنید. یک روز، یکی از رهبران گروه من به من گفت: “آیا تا به حال به خاخام شدن فکر کرده ای؟” و من خندیدم اما بیشتر به آن فکر کردم و متوجه شدم که اصلا ایده بدی نیست. بنابراین، این تجربیات با سایر اعضای خدمات همراه با بازخورد از افراد مهم، ذهن من را به مراقبت شبانی و زندگی خاخامی باز کرد و من را در مسیری قرار داد تا خاخام و متعاقباً روحانیت نظامی را از آنجا دنبال کنم.

خلاصه ای اساسی از نقش شما به عنوان یک ارشد چیست؟

به عنوان یک کشیش تیپ، یکی از نقش های اصلی من نظارت بر روحانیون دیگر است. در زیر تیپ شما گردان دارید و آن گردان ها روحانی دارند و این روحانیون هستند که مستقیماً خدمت می کنند. بنابراین، من موبدان در سطح گردان را زیر نظر دارم تا مطمئن شوم که منابع مورد نیاز خود را دارند، داده‌های مربوط به خدمات مراقبت شبانی را که ارائه می‌شود جمع‌آوری می‌کنم، و در صورت نیاز حمایت بیشتری از این کشیش‌ها ارائه می‌کنم. من همچنین با فرماندهی بالاتر خود در ارتباط هستم تا اطمینان حاصل کنم که این داده ها به طور دقیق در زنجیره منتقل می شوند.

چطور شد که به عنوان خاخام برای بت ال کار کردید؟

من از سال 2018 به عنوان خاخام منصوب شده ام. من به مدت دو سال مدیر خدمات خاخام برای مؤسسه زندگی یهودی جنوبی (ISJL)، مستقر در جکسون، می سی سی پی بودم، که راه فوق العاده ای برای شروع کار خاخام من بود. در این مدت، با همسر فوق‌العاده‌ام، الیزا آشنا شدم و او در حال گرفتن دکترای خود در دانشگاه جیمز مدیسون در روان‌شناسی بالینی بود. وقتی نامزد کردیم، نمی‌خواستم در می‌سی‌سی‌پی باشم تا زمانی که او در ویرجینیا بود. من بسیار خوشحال شدم که در حین جستجو، چندین جماعت وجود داشتند که در منطقه ما موقعیت های باز داشتند. وقتی با جماعت بث ال در وینچستر مصاحبه کردم، بلافاصله احساس کردم که کاملا مناسب است. ما عاشق افرادی بودیم که در حین مصاحبه با آنها آشنا شدیم و کمی به وینچستر علاقه داشتیم. این یک تناسب بزرگ بوده است که چنین نعمتی است، [and we] واقعا به عقب نگاه نکردم

آیا می توانید رضایتی که از نقش خود با بت ال به دست می آورید را توصیف کنید؟

من واقعاً دوست دارم خاخام شهر کوچکی باشم. فقط یک چیز فوق العاده در مورد حضور در یک جماعت کوچکتر وجود دارد. من واقعاً در سطح عمیقی با جمعیانم آشنا می‌شوم، و این بسیار ارزشمند است که بخشی از زندگی آنها باشم و جمعی‌هایمان بخشی از زندگی ما باشند. این احساس وصف ناپذیری است که ببینیم بچه ها بزرگ می شوند و بخشی از رویدادهای چرخه زندگی آنها هستند، ازدواج با یک زوج و سپس شرکت در نامگذاری نوزادشان. من دوست دارم به مردم کمک کنم احساس کنند که می توانند زندگی یهودی و هویت یهودی خود را با شادی جشن بگیرند. من آن را با هیچ چیز عوض نمی کنم.

نقش شما در Beth El چگونه برای کار شما به عنوان کشیش مفید بوده است؟

در حال حاضر، من یک هفته آخر هفته را در دانشکده فرماندهی و ستاد کل انجام می دهم. بنابراین، بت ال با من کار کرده است تا برنامه من را بر اساس وظایف نظامی خود تنظیم کنم تا به من اجازه دهد این آموزش نظامی را تکمیل کنم. هنگامی که با واحد خود به حفاری برگردم، آنها دوباره با من کار خواهند کرد تا برنامه من را بر اساس آن تنظیم کنم. بنابراین، از اینکه می‌توانم هر دو کلاه را بر سر بگذارم و آن‌ها آن انعطاف‌پذیری و درک را دارند که به من اجازه انجام این کار را می‌دهند، بسیار سپاسگزارم. برای قدردانی درخواست دادم و جایزه وزارت دفاع به نام جایزه کارفرمایی حمایت از گارد و میهن پرستان ذخیره را دریافت کردند. این از وزارت دفاع است و به کارفرمایانی که اجازه می دهند و به کارکنان خود کمک می کنند تا در زندگی غیرنظامی خود خدمت کنند و یونیفرم بپوشند، تجلیل می کند. بنابراین، جماعت من، فکر می‌کنم، فقط یک نمونه کتاب درسی کامل از یک کارفرمای حمایتی بوده است.

هویت یهودی شما چگونه با شغل شما در ارتش ارتباط برقرار می کند؟

این کشور کارهای زیادی برای یهودیان انجام داده است. من برای اصلاحیه اول بسیار سپاسگزارم. در داخل ارتش، روحانیان زیادی داشتم، رهبران بسیاری در طول سال‌ها، که بسیاری از آنها یهودی نبودند، از ایمان یهودی من حمایت می‌کردند و از من حمایت می‌کردند که من خاخام و کشیش نظامی شدم. در حال حاضر، آن است [about] پرداخت آن به جلو، برگرداندن لطف. من می‌خواهم مطمئن شوم که هر سرباز مسلمان، سرباز هندو، سرباز بودایی، سرباز کاتولیک، سرباز بت پرست اسکاندیناوی، سرباز ملحد، یا سرباز آگنوستیک احساس می‌کند که می‌تواند هویت واقعی، باورهای واقعی، و ایمان یا عدم وجود آن‌ها را در داخل کشور پشتیبانی کند. زمینه خدمت سربازی آنها همانطور که می‌خواهم مطمئن شوم که سربازان یهودی تمام منابع مورد نیاز خود را در آنجا دارند، می‌خواهم مطمئن شوم که سربازان سایر گروه‌های مذهبی و نظام‌های اعتقادی مختلف نیز نیازهایشان را برآورده می‌کنند. بنابراین این گونه است که هویت یهودی من نقش من را در ارتش نشان می دهد.



منبع