چاپ های زیبای Space Vacation فیلم های مورد علاقه طرفداران را جشن می گیرند


من برای اولین بار عاشق کاریکاتورهای بازیگوش و در عین حال پیچیده سمر حداد در اینستاگرام شدم، جایی که او هنر پوستر فرهنگ پاپ تلویزیون و فیلم های مورد علاقه خود را با نام «تعطیلات فضایی» منتشر می کند. مهارت های کارتون سازی مثال زدنی او به او اجازه می دهد تا با ماهرانه ای تنها با چند خط چهره ای متمایز ایجاد کند و یک علامت تجاری فورا قابل تشخیص ایجاد کند. نقاشی های او خنده دار و عجیب هستند. پالت های رنگ او رشک برانگیز است.

شما تصاویر او را با نقطه نقطه در همه جا خواهید دید آستانه – اغلب، همراه با چگونه ما و گاهی اوقات در The Vergecast. من با او در مورد ترسیم افراد بدون بینی، جایی که او الهام می گیرد و اینکه چگونه به عنوان والدین برای هنر وقت می گذارد، گپ زدم.

1/5

هنری از ثمر حداد / تعطیلات فضایی

این مصاحبه برای وضوح ویرایش و فشرده شده است.

چگونه شروع به ساخت آثار چاپی با فرهنگ پاپ کردید؟

من چند سالی بود که در آژانس‌های طراحی و برندینگ کار می‌کردم و در بلاتکلیفی گیر کرده بودم، جایی که همیشه خواسته‌های مشتری به من دیکته می‌شد، و هیچ‌وقت واقعاً در مورد چگونگی پایان پروژه‌ها نظری نداشتم. سپس، یکی از دوستانم با یک شرکت تولید تلویزیونی کار می کرد و آنها به دنبال مجموعه ای از طراحان بودند تا پوسترهایی را در هر رسانه ای که می خواهند بسازند. من تصمیم گرفتم چندین شخصیت نمادین فیلم را به تصویر بکشم و آنها را با هم در یک ترکیب ترکیب کنم. این سرگرم کننده ترین لذتی بود که تا به حال در یک پروژه داشتم و آزادی را که داشتم دوست داشتم.

سپس، با دیدن اینکه چگونه فیلم ها و سریال ها در وهله اول من را در مورد تصویرسازی هیجان زده کردند، ادامه دادم بازی تاج و تختاولین پوستر مصور که برای خودم ساختم و همچنان که به ساختن پوسترهای بیشتری بر اساس فیلم ها و سریال هایی که دوستشان دارم ادامه دادم، برند Space Vacation را در اولین نمایشگاهم در سال 2016 راه اندازی کردم تا این چاپ ها را به نمایش بگذارم. از آن زمان تاکنون سفری هیجان انگیز بوده است.

چه چیزی در فیلم‌ها باعث شد که شما را به تصویرگری تبدیل کند؟ فیلم یا نمایش خاصی دارید؟

من همیشه بیشتر به داستان و تخیل کشیده ام تا واقعیت. حضور در کنار فیلم‌ها و سریال‌ها مثل قدم گذاشتن به دنیای خودم بود. بنابراین ادای احترام به برخی از فیلم ها یا سریال های مورد علاقه ام به طور طبیعی اتفاق افتاد و من شروع به طراحی پوستر با تفسیر خودم از آنها کردم. من با فیلم هایی شروع کردم که در نوجوانی بیشترین تأثیر را روی من گذاشتند بیگانه، باشگاه صبحانه، جنگ ستارگان… من واقعاً خوش شانس هستم که در چنین دوران هیجان انگیزی برای سینما بزرگ شدم.

1/13

هنری از ثمر حداد / تعطیلات فضایی

چگونه یک پروژه جدید را شروع می کنید؟ در مورد روند ایجاد یک ترکیب با ما صحبت کنید.

فرآیند برای هر پروژه یکسان است. سعی می کنم از هر آنچه اخیرا تماشا کرده ام ایده یا الهام بگیرم. این می تواند خطی از یک فیلم یا صحنه ای باشد که واقعاً برای من ماندگار شد. من آن را یادداشت می کنم و سپس به آن باز می گردم (معمولاً در شب که همه چیز آرام شده است و می توانم بدون وقفه تمرکز کنم). من این ایده را با ایجاد چندین عنصر برداری مانند شخصیت‌های اصلی، محیط، توسعه می‌دهم و گاهی اوقات آنها را با تایپ ادغام می‌کنم. من از طرح های رنگی و تغییرات ترکیبی زیادی عبور می کنم تا زمانی که از پیشرفتم راضی باشم. و من همیشه دیجیتال کار می کنم. احساس می‌کنم هر زمان که می‌خواهم از نو شروع کنم یا عناصر را تغییر دهم تا آنها را به شکلی متفاوت بازآفرینی کنم، به من امکان انعطاف‌پذیری می‌دهد.

بنابراین شما عناصر جداگانه ای را ایجاد می کنید و سپس آنها را در کنار هم در یک ترکیب قرار می دهید؟

بله، من با آن مانند یک کلاژ رفتار می کنم. زمانی که در کالج بودم عاشق انجام کلاژهای هنری به عنوان یک سرگرمی بودم و فکر می‌کردم چرا همین رفتار را برای تصویرسازی اعمال نکنم؟ این فرآیند آزمایش‌ها و جایگزین‌های زیادی را می‌طلبد، اما در نهایت، آن را بسیار ارزشمند می‌دانم.

1/7

هنری از ثمر حداد / تعطیلات فضایی

چهره هایی که ترسیم می کنید بسیار متمایز هستند – از خطوط بسیار کمی برای برقراری ارتباط فوری با یک فرد قابل تشخیص استفاده می کنید. چگونه این سبک را پیدا کردید؟

زمانی که برای اولین بار طراحی چهره را شروع کردم، به سراغ یک سبک هندسی رفتم. من آزمایش کردم که شخصیت‌ها را از طریق جنبه‌های متمایز دیگر، مانند لباس منحصربه‌فردشان، شناسایی کنم. اما متوجه شدم که این رویکرد باعث می شود شخصیت ها سفت و اغلب شبیه هم به نظر برسند. بنابراین من شروع کردم به سبک کردن سبک خود با ایجاد انحنای بیشتر. من موقعیت و اندازه عناصر صورت را با شخصیت واقعی که می کشیدم متناسب تر کردم. حدس می زنم این ترکیب بود که چهره ها را بیشتر تشخیص داد.

باید بپرسم: چرا روی شخصیت های خود دماغ نمی کشید؟ من عاشق این جزئیات و این واقعیت هستم که مردم حتی بدون آنها هنوز هم قابل تشخیص هستند. آیا این یک انتخاب آگاهانه بود؟

آره اینجوری بود. من از شخصیت های انیمه الهام گرفتم و احساس کردم که این امکان تمرکز بیشتر روی چشم ها و دهان را فراهم می کند که طیف وسیع تری از احساسات و عبارات را منتقل می کند. بینی، یک ویژگی مهم و پالایش شده، برای حفظ جوهر سوژه تعریف نشده رها می شود و شخصیت عمیق تری فراتر از فیزیکال بودن صرف را به تصویر می کشد.

آیا به هنر تحریریه و پروژه‌های سفارشی متفاوت از چاپ‌های فرهنگی پاپ که می‌سازید، برخورد می‌کنید؟

من با پرینت‌های خودآغازی مانند پروژه‌های سفارشی رفتار می‌کنم. اگر بخواهم طور دیگری با آنها رفتار کنم، خیلی راحت می شوم و آنها در درجه دوم قرار می گیرند. من نمی‌خواهم نتیجه آن‌طور که می‌خواستم خوب نباشد، زیرا در نهایت، آنها به اندازه کارهای دیگر من حیاتی و شخصی هستند.

1/8

هنری از ثمر حداد / تعطیلات فضایی

آیا هنوز برای نقاشی “فقط برای سرگرمی” وقت دارید؟

مطمئناً از زمانی که من دختری داشتم بسیار چالش برانگیزتر شد و گذراندن وقت با او بیشتر وقت من را اشغال می کند. در زندگی قبل از کودکی من، کار همیشه حرف اول را می زد. اکنون، به شدت تغییر کرده است، زیرا می خواهم برای هر لحظه حضور داشته باشم، به خصوص در سال های اولیه. اما مطمئن می شوم که برای خودم و بازی خلاقانه وقت بگذارم تا جرقه را ادامه دهم و الهام خود را دوباره پر کنم.





منبع