کانتورها مادر شدن را در کنسرت معبد امانوئل جشن می گیرند


کانتور لیندسی کانتر از معبد امانوئل. کانتر: عکس کوین کندی.

سه خوانندۀ منطقه، که همگی مادران هستند، در 13 مه در معبد امانوئل درباره مادری خواهند خواند. تاریخ، شب روز مادر، همچنین 70مین سالگرد کنیسه است.

در «از کوچینگ تا کولینگ: سفر موزیکال مادری» کانتور لیندسی کانتر از Temple Emanuel، کانتور سوزان بورتنیک از جماعت عبری واشنگتن و کانتور ریچل رودز از Temple Rodef Shalom نقش آفرینی خواهند کرد.

کانتر توضیح داد: “من فکر می کردم که گره زدن یک کنسرت با جشن هفتادمین سالگرد ما بسیار جادویی خواهد بود، زیرا موسیقی یک عنصر ارزشمند و چنین جزء جدایی ناپذیر جامعه ما است.” این چیزی است که جماعت ما را بسیار به هم متصل می‌کند، بنابراین فکر کردم که جشن گرفتن این سالگرد تاریخی با یک کنسرت، آنچه را که جامعه ما را بسیار خاص می‌کند برجسته می‌کند.»

ایده تم مادرانه پس از تصمیم برای برگزاری کنسرت در آخر هفته روز مادر شکل گرفت.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/
کانتور سوزان بورتنیک. عکس از لیسی جانسون

خوانندگان کنسرت را در سه کنسرت اجرا خواهند کرد: یکی از منظر یک کودک، یکی از دیدگاه مادر و یک کنسرت پایانی با تمرکز بر دیدگاه های دیگر درباره مادری، مانند زنانی که نمی توانند باردار شوند.

کانتر گفت که خوانندگان با کلیشه مادر یهودی رو به رو خواهند شد. مادر یهودی در حالی که خود را در ردای شهید می‌پیچد، مقصر و سرسخت، گناه را از خود می‌گذراند.

مجله دیجیتال هفته یهودی واشنگتن را از طریق ایمیل دریافت کنید و هرگز داستان های برتر ما را از دست ندهید
ما داده ها را با فروشندگان شخص ثالث به اشتراک نمی گذاریم.

ثبت نام رایگان

کانتر گفت که او، بورتنیک و رودز کلیشه‌ای را در آهنگ‌هایی مانند “حمام کجاست؟” از برنامه تلویزیونی موزیکال “دوست دختر سابق دیوانه”.

“[The song] کانتر گفت: کاملاً تمام کلیشه‌های موجود در مورد مادران یهودی را برآورده می‌کند، بنابراین یک شب سرگرم‌کننده برای پذیرفتن و مسخره کردن آن کلیشه‌ها خواهد بود.

این مجموعه همچنین شامل آهنگ هایی از “Hairspray”، “Waitress” و “Ordinary Days” به همراه آهنگ های سنتی عبری است.

کانتور ریچل رودز. عکس از لیسی جانسون

رودز گفت: «در کنسرتی مانند این، ما می‌توانیم با آوردن ژانرهای مختلف برای بیان جنبه‌هایی از موضوع – در این مورد، مادری، دیدگاه گسترده‌تری درباره معنویت موسیقی داشته باشیم. «شرکت در کنسرتی مانند این با خوانندگان دیگر… هدفی را به من می‌دهد تا با موسیقی‌ام کار کنم. دور شدن از برنامه ریزی یک سرویس و پیدا کردن موسیقی جدید متناسب با موضوع و داشتن فرصتی برای کارگاه آموزشی با همکارانم لذت بخش است.»

کانتر گفت این کنسرت به جمعی‌هایش این فرصت را می‌دهد تا شاهد خروج او از نقش خوانند باشند.

او گفت: “من فکر می کنم آنها ضربه بزرگی از آن خواهند گرفت.” این فقط فرصتی است تا جنبه‌ای متفاوت از هنرم و جنبه‌ای متفاوت از من به‌عنوان یک فرد و به‌عنوان یک خواننده به آن‌ها نشان دهم.»

بورتنیک، از جماعت عبری واشنگتن، گفت که رویکرد او به موسیقی در طول حرفه اش تغییر کرده است.

او توضیح داد: «سبک‌ها و ژانرهای بی‌پایانی موسیقی یهودی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها خدماتی ساخت. «وقتی برای اولین بار خوانندگی خود را شروع کردم، دعاهایی را خواندم که نسبتاً سنتی و/یا رسمی بودند. در طول 22 سال گذشته، من گیتار را یاد گرفتم و با آوردن آواز و سازهای عمومی معاصر و محلی به کارنامه کنیسه آزمایش کردم.

این اولین کنسرت بزرگی است که Temple Emanuel از زمان شروع همه‌گیری COVID-19 انجام داده است.

خوانندگان گفتند که هدف آنها این است که نه تنها سالگرد معبد امانوئل، بلکه به خانواده ها، و به ویژه زنانی که در هر مرحله با کنیسه بوده اند، احترام بگذارند. این رویداد همچنین خدماتی را به جامعه انجام خواهد داد و فروش بلیت به پروژه های جهانی میتسوا و صندوق موقوفه وارن جی.

کانتر گفت: «جامعه تماماً در مورد روابط نسلی است، و جامعه فشرده ما همیشه این موضوعات را گرامی داشته است.» ■

[email protected]