کالیفرنیا شکایت تبعیض جنسیتی Activision Blizzard را به مبلغ 54 میلیون دلار حل و فصل کرد


یک تنظیم کننده در کالیفرنیا شکایت پرفروش خود را که در آن فرهنگ آزار جنسی در اکتیویژن بلیزارد ادعا شده بود، حل و فصل کرد. طبق بیانیه مطبوعاتی اداره حقوق مدنی کالیفرنیا (CRD) که اکنون تحت مالکیت مایکروسافت است، این شرکت بازی حدود 54 میلیون دلار به عنوان بخشی از تسویه حساب پرداخت خواهد کرد.

CRD (که قبلاً به عنوان دپارتمان اشتغال و مسکن منصفانه یا DFEH شناخته می شد) این شکایت را در ژوئیه 2021 تنظیم کرد و ادعا کرد که Activision Blizzard دارای فرهنگ “فرات پسر” است که در آن زنان در معرض آزار و اذیت جنسی و تبعیض جنسیتی قرار دارند. به دنبال این شکایت، کارمندان خارج شدند، مدیران اجرایی از جمله رئیس وقت بلیزارد، جی. آلن براک و معاون سابق منابع انسانی بلیزارد، شرکت را ترک کردند، و ماه‌ها بعد، روزنامه وال استریت گزارش داد که مدیرعامل بابی کوتیک سال ها از اتهامات سوء رفتار جنسی اطلاع داشت.

با این حال، به عنوان بخشی از توافق حل و فصل، CRD گفت که “هیچ دادگاه یا هیچ تحقیق مستقلی ادعای آزار جنسی در اکتیویژن بلیزارد را ثابت نکرده است و طبق گفته های کوتیک، شواهدی مبنی بر تخلف از سوی کوتیک وجود ندارد.” مجله نیویورک تایمز. (این شرکت در سال گذشته به SEC گفت که یک تحقیق داخلی “هیچ مدرکی دال بر اینکه مدیران ارشد ادعاهای آزار جنسیتی را نادیده گرفته اند” پیدا نکرد.) WSJ همچنین روز جمعه در مورد این دادخواست گزارش داد.

CRD می‌گوید: اگر دادگاه این تسویه حساب را تایید کند، Activision Blizzard حدود 54,875,000 دلار را برای “تقویل کمک مستقیم به کارگران و هزینه‌های دادرسی” پرداخت خواهد کرد که 45،750،000 دلار از آن به “صندوق تسویه اختصاص داده شده برای جبران خسارت کارگران” می‌پردازد.

ماه ها پس از شکایت کالیفرنیا، مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد اکتیویژن بلیزارد را در یک معامله 68.7 میلیارد دلاری خریداری کند. پس از یک سری موانع نظارتی، این معامله سرانجام در اکتبر بسته شد. کوتیک تا پایان سال در اکتیویژن بلیزارد خواهد ماند.



منبع