کنست به مصونیت سیاسی نتانیاهو رأی داد


کنست رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه قانون مصونیت بخش برای نتانیاهو را تصویب کرد.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، کمیته عمومی کنست رژیم صهیونیستی صبح امروز پنجشنبه در نوبت دوم و سوم پیش نویس یکی از قوانین اساسی را به تصویب رساند که از برکناری نخست وزیر و اعلام عدم کفایت وی برای انجام ماموریت‌های خود جلوگیری می‌نماید.

این قانون بنیامین نتانیاهو را که در معرض فساد و خیانت در امانت قرار دارد مصونیت می‌بخشد.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی کان اعلام کرد این قانون با اکثریت ۶۱ نفر از اعضای کنست به تصویب رسیده و ۴۷ نفر از اعضا نیز با آن مخالفت کردند.

تغییر جدید اعمال شده در این قانون تاکید دارد اعلام بی کفایتی و ناتوانی نخست وزیر برای ادامه ماموریت خود تنها در صورت عدم توانایی جسمی و روحی وی امکان پذیر است. در چنین شرایطی نخست وزیر یا باید عدم توانایی خود برای ادامه کار را اعلام کرده و یا تایید ۷۵ درصد از وزرای کابینه می‌تواند این مساله را به اثبات برساند.

در صورتی که نخست وزیر از طرح این مساله در کابینه جلوگیری کند موضوع در کمیته عمومی کنست مطرح شده و باید ۹۰ نفر از اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی با عدم توانایی نخست وزیر موافقت کنند.

تغییرات جدید همچنین تاکید دارند دادگاه عالی رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به دادخواست‌های احتمالی برای اعلام ناتوانی نخست وزیر یا موافقت با آن ورود کند.

انتهای پیام/