گاندوها به دنبال کسب امتیاز مقابل صدرنشین لیگ برتر؛ برتری پرسپولیس را به آرامش می‌رساند


هفته شانزدهم لیگ برتر

پرسپولیس در مصاف با ذوب‌آهن به دنبال کسب پیروزی دیگری خواهد بود و در مقابل حریف اصفهانی هم هم به فکر کسب امتیاز است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن ساعت ۱۶:۳۰ فردا برگزارکننده حساس‌ترین دیدار روز دوم هفته اول از دور برگشت بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه بی‌تماشاگر آزادی هستند. 

دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید در شرایطی که سبزپوشان اصفهان از دقیقه ۵۳ با اخراج نادر محمدی ۱۰ نفره به بازی ادامه دادند. این بار شاگردان یحیی گل‌محمدی و مهدی تارتار در شرایط متفاوتی هستند چرا که هر کدام از آن‌ها ۱۵ بازی برگزار کرده‌اند. پرسپولیس با ۳۲ امتیاز در صدر جدول ایستاده و ذوب‌آهن با ۱۸ امتیاز جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است. 

ذوب‌آهن و پرسپولیس تاکنون ۴۳ بار به مصاف هم رفته‌اند که در این بین ۱۶ پیروزی سهم پرسپولیس و ۱۲ پیروزی سهم ذوب‌آهن بوده، ضمن اینکه ۱۵ دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است. دو تیم بازی شماره ۴۴ خود را با اهدافی متفاوت برگزار می‌کنند. سرخپوشان پایتخت به دنبال آن هستند تا نیم فصل دوم را با پیروزی آغاز کنند و از سویی دیگر جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم‌تر کنند. شاگردان گل‌محمدی که با تیم دووم جدول چهار امتیاز فاصله دارند برای حفظ این فاصله به دنبال ثبت پیروزی دیگری هستند و نمی‌خواهند در این بازی خانگی که از حمایت هواداران بی‌بهره هستند امتیازی را از دست بدهند.سرخپوشان با ۶ گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ برتر را پس از مس رفسنجان در اختیار دارند و با یک شکست در کنار نماینده رفسنجان کمترین باخت را در این فصل تجربه کرده‌ند. تیم یحیی گل‌محمدی در کنار گل‌گهر سیرجان با ۲۰ گل زده پس از سپاهان رتبه دوم بهترین خط حمله لیگ را به صورت مشترک در اختیار درد.

در مقابل ذوب‌آهن که در تیمه پایین جدول رده‌بندی قرار دارد تنها ۳ پیروزی داشته و ۳ شکست هم در کارنامه دارد. سبزپوشان اصفهان با ۹ تساوی بعد از مس رفسنجان در رتبه دوم بیشترین تساوی هستند. عاملی که باعث شده تا تفاضل گل این تیم ۳+ باشد. مهدی تارتار که در سالیان قبل هم در تیم‌های مختلف با کسب بیشترین تساوی با یکی از تیم‌های پرتساوی تیمش را در لیگ برتر حفظ کرده در مصاف با پرسپولیس هم به دنبال یک تساوی دیگر است. البته ذوب‌آهن اگر غفلت صدرنشین لیگ برتر را ببینند برای کسب پیروزی انگیزه بیشتری خواهند داشت.

پرسپولیس در این بازی مصدومی ندارد و تمامی نفرات آمداده بازی هستند. یورگن لوکادیا که پیش از دربی از جمع سرخپوشان جدا شد با فسخ یکطرفه قراردادش عملاً از این تیم جدا شده و شیخ دیاباته هم از این بازی می‌تواند برای تیمش بازی کند. بعد از پایان دوران مصدومیت عیسی آل‌کثیر احتمال دارد این بازیکن برای تیم گل‌محمدی بازی کند. در سمت دیگر صادق صادقی هافبک گاندوها نمی‌تواند به خاطر محرومیت بازی کند و کادر پزشکی ذوب‌آهن تلاش می‌کند تا سجاد عاشوری به جمع مهاجمان اضافه شود. حبیب فرعباسی هم آماده شده و اگر تارتار صلاح بداند درون دروازه سبزپوشان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/