۷۱ بوستان منطقه ۱۹ برای حضور شهروندان در روز طبیعت آماده شد


۷۱ بوستان منطقه ۱۹ برای حضور شهروندان در روز طبیعت آماده شد

در راستای فراهم کردن روزی به یادماندنی در طبیعت با برنامه ریزی مناسب و آمادگی عوامل اجرایی، ۷۱ بوستان به گونه‌ای مهیا شده است تا شهروندان با آرامش و ایمنی کامل این روز را در آغوش طبیعت سپری کنند.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزااری علم و فناوری آنا، علی نایبی معاون خدمات شهری و محیط زیست افزود: با توجه به تقارن روز طبیعت با روز شهادت حضرت علی (ع)، شهروندان ضمن رعایت و حفظ حرمت ایام می‌توانند از خدمات و طبیعت زیبای بوستان‌ها بهره‌مند شوند.

نایبی به ارائه آموزش‌های بازیافت به شهروندان همزمان با این روز در بوستان‌های منتخب و پر تراکم تاکید کرد و گفت: این آموزش‌ها در بوستان‌های ولایت، ۲۲ بهمن، افرا، شقایق و … با حضور کارشناسان بازیافت انجام می‌شود.
ضمن اینکه خودرو‌های طرح نوماند برای جمع آوری پسماند خشک شهروندان در این بوستان‌ها مستقر می‌شوند.

این مسئول نصب کپسول‌های آتش نشانی در دفاتر بوستان ها، گندزدایی ونظافت سرویس‌های بهداشتی، نظافت مستمر وجمع آوری زباله در بوستان ها، قطعات فضای سبز، جنگل کاری‌ها تا پاسی ازشب، خاموش بودن آبنما‌ها وایمن سازی آنها دربوستان‌ها از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این روز است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست از شهروندان خواست تا ضمن رعایت شئونات اسلامی و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، از برافروختن آتش در فضای سبز و ریختن زباله در بوستان‌ها خودداری و شهرداری را در نظافت شهر کمک کنند.

به گفته این مسئول نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء در روز طبیعت در ۱۲ بوستان شاخص، چون ولایت، شهید کاظمی و نرگس برپا خواهد شد و در راستای حفظ محیط زیست ماهی‌های قرمز عید نوروز در بوستان‌های شقایق، ۲۲ بهمن و ولایت جمع آوری می‌شود.