ارتقا دهنده های بازی های یکپارچهسازی با سیستمعامل چیست و آیا ارزش آن را دارند؟


خوراکی های کلیدی

  • تلویزیون‌های مدرن هنگامی که به کنسول بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل متصل می‌شوند، برای تبدیل و بزرگ‌نمایی خروجی ویدیو، ارتقاء مقیاس را انجام می‌دهند. اما ممکن است ویژگی‌های فناوری تلویزیون CRT را به‌طور دقیق شبیه‌سازی نکنند یا تأخیر ورودی نداشته باشند، که بازی را زشت یا غیرقابل پخش می‌کند.
  • ارتقاء دهنده یکپارچهسازی با سیستمعامل یک دستگاه اختصاصی است که بازی های یکپارچهسازی با سیستمعامل را برای تلویزیون های مدرن ارتقاء می بخشد تا بر این نکات منفی غلبه کند. با این حال، آنها می توانند هزینه زیادی داشته باشند و برای همه ارزش آن را ندارند. گزینه های دیگر شامل شبیه سازی در رایانه شخصی یا خرید نسخه های شبیه سازی شده مدرن از بازی های کلاسیک است.


هیچ چیز مانند بازی کردن بازی‌های قدیمی با سخت‌افزار اصلی که برای آن طراحی شده‌اند، نیست، اما اگر سعی کنید NES خود را به یک تلویزیون مدرن 4K متصل کنید، ممکن است نتایج آن‌قدر زشت باشد که نمی‌توان از آن استفاده کرد. اینجاست که اسکیل‌کننده‌های تخصصی یکپارچهسازی با سیستمعامل وارد صحنه می‌شوند.


Upscaler یکپارچهسازی با سیستمعامل چیست؟

ارتقاء دهنده یکپارچهسازی با سیستمعامل دستگاهی است که برای گرفتن خروجی یک سیستم بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل طراحی شده است و سپس آن را ارتقاء داده و آن را به شکل قابل قبولی در دستگاه های نمایشگر مدرن تبدیل می کند. این دستگاه‌ها بسیار بیشتر از تکثیر پیکسل‌ها انجام می‌دهند، زیرا بسیاری از بازی‌های یکپارچهسازی با سیستمعامل برای دستگاه‌های نمایشگر طراحی شده‌اند که بر اساس اصول کاملاً متفاوتی نسبت به تلویزیون‌های OLED یا LCD کار می‌کنند.

از آنجایی که توسعه‌دهندگان بازی دستگاه‌های نمایشگر زمان خود را هدف قرار می‌دادند، خود بازی‌ها از ماهیت آن نمایشگرها استفاده کردند تا بازی‌ها را تا حد ممکن زیبا جلوه دهند. بنابراین تصور شما این نیست که گرافیک NES یا پلی استیشن شما در حال حاضر بدتر از گذشته به نظر می رسد. آنها واقعاً با صفحه نمایش های مدرن همخوانی خوبی ندارند. یعنی بدون ارتقاء دهنده یکپارچهسازی با سیستمعامل.

ارتقاء دهنده های یکپارچهسازی با سیستمعامل انواع مختلفی با وعده های متفاوت دارند. برخی برای یک کنسول یا مجموعه ای از کنسول های خاص طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر جهانی تر هستند. آنها می توانند از قیمت کمتر از 100 دلار تا برچسب های قیمتی نزدیک به 1000 دلار متغیر باشند. نتایج نهایی نیز می تواند کاملاً متغیر باشد. ارتقاء دهنده ها ممکن است به قدرت پردازش فوق العاده ای نیاز داشته باشند تا جادوی خود را به اندازه کافی سریع انجام دهند تا پاسخگویی و قابلیت پخش بازی را تحت تأثیر قرار ندهند. کافی است بگوییم که با این دستگاه ها سوراخ خرگوش می تواند کاملا عمیق باشد!

چرا ما نیاز به ارتقاء دهنده های رترو داریم؟

برای انجام یک بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل بر روی یک کنسول یکپارچهسازی با سیستمعامل با استفاده از یک صفحه نمایش مدرن، به نوعی ارتقاء دهنده نیاز دارید. اگر افزایش مقیاس وجود نداشت، بازی یک تصویر کوچک به اندازه تمبر پستی در وسط تلویزیون شما خواهد بود. همه تلویزیون‌های مدرن ارتقاء مقیاس را انجام می‌دهند، اما عموماً به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که سیگنال‌های ویدیویی مانند 480p، 720p و غیره را با وضوح تلویزیون، مانند 1080p یا 4K ارتقا دهند.

بنابراین، ممکن است متوجه شوید که بازی وحشتناک به نظر می رسد زیرا ارتقاء دهنده تلویزیون ویژگی های فناوری CRT (لوله پرتو کاتدی) را از تلویزیون های قدیمی شبیه سازی نمی کند. یا ممکن است تاخیر ورودی (فاصله بین فشار دادن یک دکمه و پاسخ دادن بازی) پس از گذر از مرحله ارتقاء دهنده وجود داشته باشد که بازی‌ها غیرقابل پخش باشند. همچنین مشکلاتی وجود دارد که در آن کنسول‌های یکپارچهسازی با سیستمعامل بین حالت‌های مختلف ویدئویی در حال جابجایی هستند، که در یک CRT نامرئی بودند، اما می‌توانند باعث سیاه شدن صفحه یا از بین رفتن سیگنال در تلویزیون مدرن شوند.

بسیاری از مشکلات کوچک مانند این وجود دارد که با استفاده از یک ارتقاء دهنده اختصاصی یکپارچهسازی با سیستمعامل حل می شوند.

آیا دستگاه های ارتقاء دهنده رترو ارزش قیمت را دارند؟

یک واحد Retrotink 4K با ورودی های S-VHS و RCA قابل مشاهده است.
Retrotink

اینکه آیا چیزی ارزش قیمت درخواستی را دارد یا نه، همیشه یک سوال دشوار است که باید پاسخ داد زیرا این یک قضاوت ارزشی نسبت به میزان ارزشی است که شما برای عملکرد آن دستگاه ارزش قائل هستید. اگر از علاقه مندان به بازی های یکپارچهسازی با سیستمعامل هستید، دریافت بهترین تصویر ممکن از کنسول یکپارچهسازی با سیستمعامل خود در یک تلویزیون مدرن ممکن است برای شما بسیار ارزشمند باشد.

ابتدا از خود بپرسید که اگر پول چیزی نبود، آیا آن گران‌کننده را می‌خواهید؟ سپس، اگر پاسخ «بله» است، از خود بپرسید که آیا قیمت درخواستی واقعی همچنان شما را برای کاری که می‌تواند انجام دهد هیجان زده می‌کند. به عنوان مثال، یکی از پیشرفته ترین ارتقاء دهنده های یکپارچهسازی با سیستمعامل RetroTINK-4K است که قیمت خرده فروشی آن 750 دلار است.

این مقدار زیادی خراش است، اما همچنین قابل درک است که چرا اینقدر هزینه دارد. این یک محصول کوچک و کم حجم است که با استانداردهای بالایی مهندسی شده است. همچنین تعداد زیادی کار انجام می دهد و انعطاف پذیری عالی را ارائه می دهد. بنابراین اگر چندین کنسول یکپارچهسازی با سیستمعامل دارید، ممکن است در واقع ارزانتر از خرید چندین واحد تخصصی باشد.

سپس، اگر فقط، به عنوان مثال، یک NES یا N64 دارید، ممکن است قیمت یک ارتقاء دهنده تخصصی برای آن کنسول ها جذاب تر باشد. و اگر فقط گهگاه کنسول‌های قدیمی را بازی می‌کنید، هزینه کردن برای کیفیت تصویر بهتر ممکن است اصلاً ارزشی به نظر نرسد.


اگر یک متخصص سخت افزار اصلی نیستید، گزینه های زیادی نیز دارید. به عنوان مثال، می‌توانید به سادگی بازی‌های کلاسیک را روی رایانه شخصی شبیه‌سازی کنید، یا نسخه‌های شبیه‌سازی‌شده مدرن آن بازی‌ها را روی کنسول‌هایی مانند پلی‌استیشن ۵ یا نینتندو سوییچ خریداری کنید. همچنین FPGAهای (نسبتاً گران قیمت) وجود دارند که تقریباً به طور کامل سخت افزار اصلی را تکرار می کنند در حالی که عملکرد بسیار بهتر و خروجی با وضوح بالا بومی را بدون نیاز به ارتقاء دهنده اضافی ارائه می دهند.

از طرف دیگر، می‌توانید با ردیابی یک تلویزیون قدیمی CRT برای کنسول قدیمی خود از کل این آهنگ صرفنظر کنید و برقصید، اما این با مجموعه‌ای از مصالحه همراه است.



منبع