چرا من به آینده مراقبت های مبتنی بر ارزش خوشبین هستم – راه حل های بهداشتی Fitbit



تغییر رفتار، مدیریت شرایط مزمن، رفتارهای بهداشتی بنیادی، نتایج سلامت، برنامه‌های سلامت، سیستم‌های سلامت، مزیت مدیکر، شرکا، فناوری سلامت شخصی | نوشته ایمی مک دونا | 23/03/16 | 5 دقیقه بخوانید

وقتی نوبت به بهبود سلامت جمعیت می رسد، یک روند وجود دارد که واقعاً به من امید می دهد – توانمندسازی افراد با آموزش، اطلاعات و بینش برای کنترل بهتر سلامت خود. ما می توانیم این را در عمل از طریق مصرف کننده سلامت و تندرستی ببینیم.

من می دانم که من شخصاً تقریباً هر هفته یک پادکست جدید در مورد یک موضوع مرتبط با سلامتی پیدا می کنم. و مصرف گرایی در مراقبت های بهداشتی تنها در حال رشد است. به عنوان مثال، حدود 50 درصد از مصرف‌کنندگان آمریکایی گزارش می‌دهند که سلامتی اولویت اصلی در زندگی روزمره آنهاست که نسبت به 42 درصد در سال 2020 افزایش یافته است. و بیش از 65 میلیون آمریکایی در حال حاضر از دستگاه‌های پوشیدنی مانند ردیاب فعالیت یا ساعت هوشمند با سلامت و بهداشت استفاده می‌کنند. ویژگی های سلامتی به عنوان یکی از مهمترین موارد خرید.

تقاضای جمعی برای اطلاعات نشان می‌دهد که مردم در تمام جنبه‌های زندگی‌شان روی سلامتی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، نه فقط در ملاقات‌های ارائه‌دهنده یا زمانی که در حال پر کردن نسخه هستند. منطقی است: همه ما می خواهیم احساس بهتری داشته باشیم و بیشتر زندگی کنیم – و سیستم مراقبت های بهداشتی ما باید به ما در انجام این کار کمک کند.

با توجه به این زمینه، تغییر مداوم به سمت مراقبت مبتنی بر ارزش (VBC) عمیقاً مهم است. در مدل رایج هزینه برای خدمات، ارائه دهندگان برای ویزیت بیماران، که معمولاً به دلیل مسائل حاد بهداشتی است، غرامت دریافت می کنند. هدف VBC تراز کردن انگیزه ها در سراسر سیستم مراقبت های بهداشتی برای بهبود نتایج سلامت و کاهش هزینه ها، اغلب از طریق اقدامات پیشگیرانه و پیشگیرانه است. در مدل VBC، غواصی در جنبه های روزمره سلامت بیمار و یافتن راه های شخصی برای بهبود آن نه تنها منطقی است، بلکه تشویق نیز می شود.

افزایش دسترسی به اطلاعات و معیارهای سلامت نیز نقش کلیدی ایفا می کند. برای مثال، پنج سال پیش، مجبور بودید یک شب را در یک آزمایشگاه خواب پوشیده از الکترود با هزینه متوسط ​​2000 دلار بگذرانید تا مراحل خواب خود را درک کنید. یا اگر می‌خواهید به طور منظم ضربان قلب خود را کنترل کنید، باید از بند سینه استفاده کنید. اکنون، فناوری ردیابی عواملی مانند خواب یا ضربان قلب را به صورت غیرفعال آسان می کند. مهمتر از آن، داده ها به راحتی در دسترس افرادی است که می خواهند درک بهتری از سلامت کلی خود داشته باشند.

ارائه دهندگان به بیش از یک لحظه نیاز دارند

هنگامی که بیشتر ما به “مراقبت های بهداشتی” فکر می کنیم، مطب های پزشک، روش های پزشکی و نسخه ها را تصور می کنیم. اما وقتی یک گام به عقب برمی‌داریم تا سلامت کل‌نگر خود را در نظر بگیریم، خیلی بیشتر می‌شود. حقیقت این است که 80 درصد مراقبت های بهداشتی خارج از چهار دیواری یک سیستم مراقبت های بهداشتی انجام می شود.

در نظر بگیرید که چند بار به پزشک مراجعه می کنید. اگر نسبتاً سالم هستید، احتمالاً چند بار در سال است. حتی کسانی که شرایط مزمن را مدیریت می کنند به ندرت به صورت هفتگی یا ماهانه به یک ارائه دهنده مراجعه می کنند. در نتیجه، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی معمولاً فقط یک عکس فوری از عادات و سلامت روزانه بیماران دریافت می کنند. بسیاری از اطلاعاتی که آنها جمع آوری می کنند، منعکس کننده یک لحظه از زمان، و دریافت رفتارهایی است که در معرض سوگیری یادآوری هستند.

VBC با در نظر گرفتن سلامت روزمره همراه با روندهای بلندمدت و تغییر به یک طرز فکر پیشگیرانه، تمرکز را تغییر می دهد. این مدل، ارائه دهندگان را تشویق می کند تا به بیماران کمک کنند تا به طور فعال بیماری مزمن را مدیریت کنند، و از تشدید شرایط و حتی گاهی اوقات باعث بهبودی شوند.1

امروزه، اطلاعاتی در اختیار داریم که می‌تواند به پر کردن شکاف‌های بین ویزیت‌های پزشک، شناسایی رفتارها و روندهایی که بر سلامت روزمره تأثیر می‌گذارد کمک کند. زمینه اضافی تصویر کامل تری از سلامت بیمار ارائه می دهد و می تواند راهنمایی شخصی بیشتری از ارائه دهندگان ارائه دهد. دسترسی آسان به داده‌های بهداشتی همچنین به بیماران این امکان را می‌دهد که در آن لحظات روزمره خارج از مطب پزشک، سلامت خود را بهتر درک کنند و مالکیت آن را در دست بگیرند.

داده های سلامت روزانه نقاط را به هم متصل می کند

تصور کنید اگر ارائه دهندگان بتوانند از بینش های ناشی از 80 درصد دیگر مراقبت های بهداشتی بیمار بهره ببرند. اینجاست که داده‌های بهداشتی روزانه جمع‌آوری‌شده توسط ابزارهای پوشیدنی، برنامه‌ها و دستگاه‌های پزشکی OTC اجازه می‌دهد تا وعده‌های VBC به واقعیت تبدیل شود. در نظر بگیرید که نیمی از بزرگسالانی که دارای اپلیکیشن های بهداشتی یا پوشیدنی هستند روزانه از آن ها استفاده می کنند. و 57 درصد از دارندگان ابزارهای پوشیدنی معتقدند که داده ها هنگام صحبت با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مفید خواهد بود.

برای مثال، ممکن است بیمار با یک سوال در مورد اعلان ریتم قلب نامنظم از دستگاه Fitbit خود به مطب ارائه‌دهنده مراجعه کند و ارائه‌دهنده او ممکن است یک بیماری قلبی قبلاً ناشناخته مانند فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) را کشف کند. یا ممکن است یک بیمار و یک ارائه دهنده روند فعالیت بیمار را با هم بررسی کنند و تصمیم بگیرند که حرکت آنها را افزایش دهند تا به کاهش خطر بیماری مزمن کمک کنند.

چنین داده هایی به بیماران این امکان را می دهد که بیشتر در مورد سلامت خود بدانند و با ارائه دهندگان در مورد مسائل یا روندهای بالقوه صحبت کنند. ارائه دهندگان می توانند از این اطلاعات برای اطلاع رسانی به ارزیابی خود، شخصی سازی راهنمایی های خود و حتی از بیماران بخواهند تا جنبه های خاصی از سلامت خود را نظارت کنند. با انجام این کار، بیماران می توانند بیشتر از “چگونه” برای بهبود سلامت خود دریافت کنند و سپس اقدام خاصی انجام دهند. و یک مدل VBC انگیزه‌ها را برای همه ذینفعان برای انجام این کار هماهنگ می‌کند.

چرا که همه چیز را هدایت می کند

علاقه روزافزون بیماران به سلامت و تندرستی خود هم جهانی و هم عمیقاً شخصی است. ما می‌خواهیم وقتی بچه‌هایمان کوچک هستند، بتوانیم دوچرخه سواری کنیم و وقتی بزرگتر شدیم، نوه‌هایمان را در آغوش بگیریم.

در سمت ارائه دهنده، تلاش برای بهبود سلامت بیمار نیز شخصی است. بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی که من از ملاقات آنها لذت بردم وارد حوزه کاری خود شدند زیرا می خواستند به مردم کمک کنند تا سلامت و زندگی خود را بهبود بخشند. با این حال، مدل هزینه در ازای خدمات موانعی را برای تحقق این اهداف ایجاد کرده است.

VBC رویکرد جدیدی را ارائه می‌کند و به ارائه‌دهندگان و برنامه‌های بهداشتی انگیزه می‌دهد تا بر روی تصویر بزرگ‌تر تمرکز کنند و به طور فعالانه سلامت کوتاه‌مدت و بلندمدت بیمار را بهبود بخشند. با توجه به اینکه 36٪ از ارائه دهندگان بخشی از غرامت خود را از VBC دریافت می کنند، ما هنوز در روزهای اولیه این سفر هستیم – اما شروع خوبی داشته ایم. من خوشبین هستم که VBC همراه با قدرت داده های بهداشتی روزمره این پتانسیل را دارد که نتایج و تجربیات بیمار را به طور اساسی تغییر دهد.

در طی چند ماه آینده، راه‌های زیادی را بررسی خواهم کرد که پوشیدنی‌های مبتنی بر مصرف‌کننده می‌توانند از VBC پشتیبانی کنند و ارائه‌دهندگان و بیماران را در این مسیر توانمند کنند. در همین حال، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و پتانسیل داده‌های بهداشتی روزمره در مدل VBC، کاغذ سفید ما را بررسی کنید، پوشیدنی‌های مصرف‌کننده در مراقبت‌های مبتنی بر ارزش.


1 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7228820/