نوامبر برای آگاهی از دیابت – راه حل های بهداشتی Fitbit است



تغییر رفتار، مدیریت شرایط مزمن، کارفرمایان و کارگزاران، رفتارهای بهداشتی بنیادی، نتایج سلامت، سیستم های بهداشتی | توسط Fitbit Health Solutions | 22/11/14 | 3 دقیقه بخوانید

امروز سی و یکمین روز سالانه جهانی دیابت است. این سنت برای آگاهی دادن به تهدید سلامتی رو به رشد دیابت آغاز شد.1 روز جهانی دیابت در سال 2006 توسط سازمان ملل متحد به عنوان یک جشن رسمی پذیرفته شد. موضوع کمپین امسال “دسترسی به مراقبت از دیابت” است، با اذعان به اینکه بسیاری از جمعیت جهان نمی توانند به تجهیزات یا درمان های کافی برای آزمایش دیابت دسترسی داشته باشند، یا از افراد حرفه ای کافی برخوردار نیستند. اهميت دادن.

در ایالات متحده، انجمن دیابت آمریکا، نوامبر را ماه دیابت آمریکا با موضوع «دیابت امروزی متفاوت است» اعلام کرده است. تأیید می کند که افراد مبتلا به دیابت با خطرات و چالش های جدیدی برای سلامتی روبرو هستند، اما فناوری ها و منابع جدید و همچنین حمایت جامعه نیز وجود دارد. ADA رویدادهای آنلاین همتا را در طول ماه برنامه ریزی کرده است.

بر اساس اطلس دیابت IDF که توسط فدراسیون بین المللی دیابت تهیه شده است، در حال حاضر از هر 10 بزرگسال، 1 نفر مبتلا به دیابت است، اما تقریبا نیمی از آنها (44 درصد) تشخیص داده نشده اند. اکثر این افراد دیابت نوع 2 دارند.

این آمار اضافی دامنه این وضعیت را در سراسر جهان نشان می دهد:

  • 537 میلیون بزرگسالان (1 از هر 10) در سال 2021 با دیابت زندگی می کردند. انتظار می رود این تعداد تا سال 2030 به 643 میلیون و تا سال 2045 به 783 میلیون افزایش یابد.
  • بیشتر از 3 در 4 نفر مبتلا به دیابت در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​زندگی می کنند.
  • 541 میلیون بزرگسالان خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش داده اند.
  • بیشتر از 1.2 میلیون کودک و نوجوانان (نوزادی تا 19 سال) با دیابت نوع 1 زندگی می کنند.
  • دیابت ایجاد شده است 6.7 میلیون مرگ در سال 2021
  • دیابت مسئول حداقل بود 966 میلیارد دلار برای سلامت هزینه کرد در سال 2021 – 9٪ از کل هزینه های جهانی در مراقبت های بهداشتی.
  • 21 میلیون نفر – یا یک نفر از هر 6 نفر – که در سال 2021 زایمان کرده اند، در دوران بارداری قند خون بالایی داشته اند. اکثر این افراد دیابت بارداری داشتند.2 این می تواند اثرات سلامتی پایداری برای والدین و نوزاد داشته باشد.3

در حالی که شیوع فزاینده دیابت نگران کننده است، پیشرفت هایی برای کسانی که در معرض خطر هستند یا با دیابت زندگی می کنند در حال انجام است. به لطف فناوری های جدید سلامت دیجیتال برای ارائه درمان ها و نظارت بر قند خون، دیابت بیش از هر زمان دیگری قابل کنترل است. علاوه بر این، پیش دیابت و دیابت نوع 2 با رژیم غذایی و ورزش بسیار قابل کنترل هستند.

درک نقش فعالیت بدنی

یک مطالعه اخیر از همه ما برنامه تحقیقاتی، ابتکاری توسط مؤسسه ملی بهداشت، ارتباط مستقیمی بین فعالیت بدنی روزانه و میزان پایین‌تر بیماری‌های مزمن، از جمله دیابت نوع 2 را نشان می‌دهد.

در یکی از بزرگترین مطالعات در نوع خود، با بیش از 6000 شرکت کننده به طور متوسط ​​به مدت چهار سال، همه ما محققان ارتباط بین فعالیت بدنی در طول زمان و میزان بیماری‌های مزمن را بررسی کردند. این نشان داد که افزایش تعداد گام های روزانه با کاهش قابل توجهی در بروز بسیاری از بیماری های مزمن از جمله دیابت نوع 2، آپنه خواب، آپنه انسدادی خواب، چاقی، اختلال افسردگی اساسی، GERD، فشار خون ضروری و سایر شرایط مرتبط است.

به طور خاص، محققان دریافتند که با هر افزایش 1000 قدمی در تعداد گام‌های روزانه، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 بیش از 25 درصد کاهش می‌یابد.

پیشگیری و مدیریت دیابت

سایر داده های تحقیقاتی این یافته ها را تایید می کند. مطالعات در سراسر جهان نشان داده اند که عوامل سبک زندگی می تواند به پیشگیری از ابتلا به دیابت کمک کند و به افراد کمک کند پس از تشخیص دیابت سالم بمانند. به عنوان مثال، مطالعه برنامه پیشگیری از دیابت، که توسط مراکز کنترل بیماری ایالات متحده انجام شد، نشان داد که تغییرات سبک زندگی در پیشگیری از دیابت نوع 2 موثرتر از درمان با یک داروی استاندارد دیابت است.

فعالیت بدنی منظم و رژیم غذایی سالم می تواند از پیشرفت پیش دیابت به دیابت جلوگیری کند. و فعال بودن به افراد مبتلا به دیابت کمک می کند تا سطح قند خون خود را کنترل کنند و خطر بیماری قلبی و آسیب عصبی را کاهش دهد.

بیشتر مدیریت دیابت، خودمراقبتی، با حمایت و نظارت یک تیم مراقبت از دیابت است. Fitbit می تواند ابزاری قدرتمند برای کمک به افراد در انتخاب سبک زندگی هر روز باشد که قند خون را در سطح پیش دیابت نگه می دارد یا در دیابت نوع 1 یا 2 به افراد کمک می کند تا سالم ترین باشند.

حمایت از مراقبت از دیابت با Fitbit

به همین دلیل است که بسیاری از برنامه های مدیریت دیابت، مانند Solera Health، Fitbit را در خود جای داده اند. علاوه بر ردیابی فعالیت، افراد می توانند از برنامه Fitbit برای ردیابی میزان مصرف غذا و آب، میزان و کیفیت خواب و اینکه آیا در عرض یک ساعت حرکت کرده اند یا خیر استفاده کنند. کاربران OneTouch Verio® مانیتورهای قند خون می توانند قرائت قند خون را از برنامه OneTouch Reveal® با Fitbit همگام کنند، بنابراین می توانند تمام اطلاعات سلامتی خود را در رابط آشنای Fitbit مشاهده کنند.

سیستم‌های پشتیبانی رفتار، مانند سیستم‌هایی که از دستگاه‌های Fitbit استفاده می‌کنند، جزء مهمی در پیشگیری از دیابت هستند. ما امروزه در مورد چگونگی پیشگیری و کنترل موثر دیابت، از جمله انتخاب شیوه زندگی بهتر، بیشتر می دانیم. در واقع، پیش دیابت و دیابت نوع 2 تا حد زیادی قابل پیشگیری هستند: حدود 9 مورد از هر 10 مورد در ایالات متحده را می توان با ایجاد تغییر در سبک زندگی اجتناب کرد.

نگاه به آینده

برای حمایت از راه‌حل‌های بصری‌تر که افراد مبتلا به پیش دیابت و دیابت را توانمند می‌کند، Fitbit قصد دارد به رشد شبکه شرکای خود ادامه دهد. این راه حل ها، همراه با درک عمیق تر از رابطه بین فعالیت بدنی و دیابت، به همه ما کمک می کند تا در پیشگیری، مراقبت و مدیریت دیابت پیشرفت کنیم.


1 https://diabetes.org/get-involved/community/american-diabetes-month
2 https://www.idf.org/our-activities/care-prevention/gdm
3 https://diabetesatlas.org/data/en/world/