از معبد رودف شالوم تا مدرسه خاخامی و مشاغل مذهبی


معبد رودف شالوم در کلیسای فالز با بیش از 10 نفر که یا در رودف شالوم بزرگ شده اند و یا به کنیسه وابستگی دارند، در حال حاضر مراحل مختلف انتصاب را سپری می کنند و برای تبدیل شدن به یک روحانی تمام وقت آماده می شوند، رهبران مذهبی را با سرعتی باورنکردنی تولید می کند.

این روند به خط لوله طولانی مدت از رودف شالوم به مشاغل مذهبی ادامه می دهد، اگرچه این افزایش اخیر کمی غیرعادی است. این کنیسه دارای دو نفر است که اخیراً منصوب شده اند، یک نفر که تا چند هفته دیگر منصوب می شود، پنج نفر در دو سال آینده منصوب می شوند و سه نفر نیز در دانشکده های مذهبی پذیرفته شده اند یا در حال درخواست هستند.

«داشتن این همه جوان که تصمیم گرفته اند خاخام شوند، بسیار رضایت بخش و معنادار و مهم است. تیم روحانی ما نسبت به این واقعیت بسیار خاص احساس می کند.

شوارتزمن گفت که افرادی که قرار است روحانی شوند از مناطق مختلفی می آیند، بسیاری از آنها در کنیسه بزرگ شده اند، در حالی که برخی دیگر کارآموز بودند یا مناصبی در کنیسه کار می کردند.

اکثر آنها در جنبش اصلاحات انتصاب می گیرند، اما افرادی از فرقه های مختلف وجود داشته و داشته اند که از کنیسه رهبران یهودی شده اند.

شوارتزمن این خط لوله تاریخی از رودف شالوم به سمت‌های رهبری یهودی را تا حد زیادی به روابطی که روحانیون در کنیسه با اعضای خود و به‌ویژه افراد جوان‌تر دارند نسبت می‌دهد.

ما جماعتی هستیم که واقعاً یهودیت و شادی یهودیت را می پذیریم. جای شادی است. و همچنین محل «معناسازی» است. در انجام همه این کارها، ما این شانس را داریم که به مردم نشان دهیم که خوانند یا خاخام بودن کار شگفت انگیزی است و فکر می کنم روحانیون ما خوشحال هستند. مردم احساس می کنند که خوشحال خواهند شد [if they become a member of the clergy]، مانند کار آنها معنادار است. شوارتزمن گفت: ما همچنین در دسترس و در دسترس جوانان هستیم.

کنیسه همچنین دارای برنامه‌های رهبری قوی برای بچه‌هایی است که در جماعت بزرگ می‌شوند، از گروه‌های جوانان گرفته تا برنامه‌ای که در آن بچه‌ها از اوایل نوجوانی تا 20 سالگی به عنوان رهبران خردسال خدمت می‌کنند.

شوارتزمن گفت که این برنامه ها بچه ها را در طول سال درگیر می کند و آنها را در معرض رهبری در جامعه در سنین پایین قرار می دهد. او همچنین می‌تواند بچه‌هایی را ببیند که به‌شدت درگیر به نظر می‌رسند و به وضوح از تمرینات یهودی‌شان سود زیادی می‌برند و به آنها اجازه می‌دهد تا بدانند که کار روحانی مسیر بالقوه‌ای است که می‌توانند طی کنند.

“[When] من می شنوم که شخصی علاقه مند به خاخام شدن است، می خواهم با آنها ملاقات کنم و ببینم چگونه می توانم برای آنها مفید باشم. و ما به آنها اجازه می دهیم ما را تحت الشعاع قرار دهند و تجربیات زیادی داشته باشند که به آنها کمک می کند تا این مسیر را تشخیص دهند.

و راهنمایی‌هایی که روحانیون رودف شالوم به اعضای جوان‌تر خود داده‌اند، در باز کردن امکان آن مسیر شغلی برای چندین نفر که بخشی از خیزش روحانیون کنیسه هستند، از جمله مادلین فورتنی، دانشجوی سال چهارم خاخام، تأثیرگذار بوده است.

وقتی در دبیرستان بودم شروع به فکر کردن به خاخام شدن کردم. من در دبیرستان به عنوان یک رهبر یهودی فعال بودم. فورتنی گفت: فکر می‌کنم این خاخام امی شوارتزمن بود که برای اولین بار به من به عنوان یک رهبر دانشجو توجه کرد و او واقعاً رهبری من را تشویق کرد و مرا به عنوان یک رهبر جوان یهودی پرورش داد.

شوارتزمن و دیگر رهبران در رودف شالوم نیز همچنان به عنوان منابعی برای این روحانیون آینده‌دار خدمت می‌کنند – مربی بودن، مشاوره شغلی، اجازه دادن به دانش‌آموزان برای تمرین خدمات با آنها و بررسی آنها در حین انجام این فرآیند.

“او [Schwartzman] واقعاً یک مربی شگفت‌انگیز است و امروز همچنان برای من یک مربی مهم است. او به من یاد داد که همراهی مردم در مهمترین لحظات زندگیشان به چه معناست.

فورتنی اضافه کرد که برای او مهم است که شوارتزمن را به عنوان یک زن در موقعیت خاخامی ببیند که به عنوان الگوی بزرگ شدن خدمت می کند، و برای کل کارکنان که می دانند جامعه یهودی به او اهمیت می دهند و جایی برای او وجود دارد.

این نوع نامزدی از سوی افرادی که سال‌ها با کنیسه ارتباط نزدیک داشتند، برای روحانیون رودف شالوم مایه افتخار است و شوارتزمن گفت که تعیین تکلیف همه این دانش‌آموزان یک لحظه کامل است.

“به خصوص یک نفر که دانش آموز سال سوم خاخام است، من نام نوزاد او را انجام دادم، من او را خفاش کردم. شوارتزمن گفت: این برای من عالی است. ساختن خوانندگان و خاخام های بیشتر، این کار ما در جهان است. ما اینجا هستیم تا یهودیت را تداوم بخشیم.»

و با توجه به نیاز بسیار زیاد به رهبری خاخام ها در حالی که جوامع در سراسر کشور با زمان های چالش برانگیزی روبرو هستند، کاری که این خاخام های آینده انجام می دهند به مردم یهودی کمک می کند تا از نظر معنوی در هر کجا که هستند شکوفا شوند.

«آینده یهودیت در دست آنهاست و ما به رهبران یهودی آینده نیاز خواهیم داشت، و به آنها نیاز داریم. وظیفه ما به عنوان رهبران فعلی این است که نسل بعدی رهبران را پرورش دهیم. و من فوق‌العاده مفتخرم که دانش‌آموزان زیادی در حال حاضر در این نقش قدم گذاشته‌اند.» شوارتزمن گفت.

[email protected]



منبع