معبد رودف شالوم پناهندگان نیکاراگوئه ای را برای آب و هوای زمستانی می پوشاند


شیرا کوهن، چپ، و هلن لدرر از معبد رودف شالوم، لباس‌های اهدایی را برای پناهندگان سیاسی از نیکاراگوئه مرتب می‌کنند. عکس از شیرا کوهن

هنگامی که معبد رودف شالوم درخواست فوری برای لباس های گرم زمستانی برای پناهندگان سیاسی که از نیکاراگوئه می آمدند، ارائه کرد، پاسخ از سوی اجتماع کنندگان سریع و قاطع بود.

کمک‌های اهدایی لباس و کفش در صبح روز 12 فوریه در پاسخ به ایمیل‌هایی که تا ساعت 2 بامداد ارسال شد، ریخته شد. جولی شچتر تورس، یکی از همکاران، گفت: کمک‌ها بسیار بیشتر از آنچه لازم بود – برای پر کردن 11 SUV کافی بود. هماهنگ کننده کمیته پناهندگان و پناهندگی معبد فالز چرچ.

بیش از 200 زندانی سیاسی در 9 فوریه توسط دولت مستبد نیکاراگوئه آزاد شدند. آنها در یک پرواز صبح زود که توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده چارتر شده بود، به فرودگاه بین المللی دالس رسیدند و به هتلی در آن نزدیکی منتقل شدند.

تورس که با برخی از پناهجویان سیاسی ملاقات کرد، گفت: «آنها فقط لباسی را داشتند که پوشیده بودند، که برای آب و هوای ما در اینجا کاملاً ناکافی بود. پناهجو درخواست حمایت می کند و در داخل ایالات متحده به او پناهندگی داده می شود. آنها را خیلی ناگهانی از زندان بیرون آوردند و نمی دانستند به کجا می برند و هیچ یک از دارایی هایشان به آنها داده نشد.»

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

بیش از 100 نفر از اعضای کنیسه در این مراسم شرکت کردند.

شیره کوهن، داوطلب از آرلینگتون، که با یک گروه 20 نفره اقلام لباس را در معبد دریافت و مرتب کرد، گفت: «فقط حضور و انجام کاری که اهمیت دارد و کمک می کند، احساس خوبی دارد.

مجله دیجیتال هفته یهودی واشنگتن را از طریق ایمیل دریافت کنید و هرگز داستان های برتر ما را از دست ندهید
ما داده ها را با فروشندگان شخص ثالث به اشتراک نمی گذاریم.

ثبت نام رایگان

تورس که در هتل لباس توزیع می کرد، این فرصت را پیدا کرد تا با پناهجویان به زبان اسپانیایی صحبت کند. او با یکی از پناهندگان ملاقات کرد که گفت تنها جرمش «انجام کار من بود». او گفت که راننده روزنامه نگاران روزنامه برجسته نیکاراگوئه بوده است. او به من گفت ورودش به اینجا تلخ بود. او به تورس گفت: در حالی که او و خانواده‌اش از آزادی او هیجان زده بودند، از اینکه از هم جدا شدند ناراحت بودند، “اما آنها ترجیح می‌دهند من را از طریق یک صفحه ویدئو ببینند تا اینکه اصلا من را نبینند.”

یک ایستگاه پخش اسپانیایی با مویس لیوا، یکی از دریافت کنندگان کت اهدایی رودف شالوم، مصاحبه کرد. تورس سخنان خود را ترجمه کرد: “من با یک پیراهن و شلوارک دور خودم آمدم، با این هوای واقعا سرد، بنابراین این [clothing] مثل یک نعمت برای من آمده است.»

تورس با یک پناهنده که یک یهودی سفاردی بود ملاقات کرد. او عکسی از خود با خاخامی که از ایالات متحده به آنجا آمده بود را به من نشان داد و او با شور و شوق الفبای عبری و چند کلمه عبری را که می داند خواند.

زنی که تورس با او روبرو شد، به شدت در مورد سرویس جهانی یهودیان آمریکا صحبت کرد، که از برخی از زندانیان سیاسی و خانواده های آنها در زمانی که آنها در زندان بودند حمایت می کرد. او گفت که از آنها، ما و کل جامعه یهودی بسیار سپاسگزار است.»

تورس گفت که ارزش های یهودی کار داوطلبانی را که به اسکان مجدد پناهندگان و پناهندگان در رودف شالوم کمک می کنند، نشان می دهد.

«این میتزوای ترمیم دنیا، استقبال از غریبه و پوشیدن لباس برهنه است. این چیزی است که جماعت ما به آن علاقه زیادی دارند.» ■

الن براونشتاین یک نویسنده مستقل است.