معبد اشعیا بر ناتوانی، آگاهی و شمول تمرکز می کند


بخشی از محوطه دهکده توانبخشی ADI Negev-Nahalat Eran در اسرائیل. Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0

“آیا تمرکز بر گنجاندن معلولیت و برابری به عنوان ارزش های یهودی به ماه خود نیاز دارد؟” الی کلاین هفته گذشته در معبد آیزایا در فولتون از سه ده نفر پرسید. ما باید هر روز با آن زندگی کنیم. اما حقیقت این است که ما افراد پرمشغله ای هستیم و چیزهای زیادی در حال انجام است. بنابراین، مگر اینکه مجبور شویم روی آن تمرکز کنیم، گاهی اوقات جنگل را به خاطر درختان از دست می دهیم، و به همین دلیل است [JDAIM] بسیار مهم است.»

JDAIM ماه ناتوانی، آگاهی و شمول یهودیان است که در ماه فوریه مشخص شد و کلاین، فارغ التحصیل یشیوا در واشنگتن بزرگ، آمده بود تا در مورد بیمارستان اسرائیل و مرکز توانبخشی ADI Negev-Nahalat Eran Rehabilitation Village صحبت کند. کلاین مدیر توسعه آن است.

علاوه بر خدمات پزشکی، ADI Negev همچنین جامعه ای را برای افراد معلول از سراسر جهان فراهم می کند تا در محیطی که نیازهای آنها را برآورده می کند، کار، بازی و مراقبت دریافت کنند.

پردیس 40 هکتاری آن شامل یک مدرسه آموزشی ویژه، مرکز آب درمانی، مزرعه ای که توسط ساکنانش اداره می شود و یک باغ وحش حیوانات خانگی، با برنامه هایی برای ساخت یک مهدکودک جدید در افق است.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

شان سیگل، معاون مدیر JNF-USA که از حمایت مالی این رویداد بود، گفت: «ADI Negev خدمات توانبخشی، آموزش ویژه و مراقبت های پزشکی پیشرفته را ارائه می دهد و تضمین می کند که اسرائیل در دسترس و موفق باقی بماند».

ADI Negev توسط دیدی و سرلشکر (مقام) Doron Almog که به یاد پسرشان Eran نامگذاری شده است، تأسیس شد. اران با اوتیسم و ​​چندین ناتوانی ذهنی دیگر متولد شد و در سن 23 سالگی بر اثر بیماری کستلمن، یک اختلال نادر با کمتر از 5000 مورد در جهان، درگذشت. تلاش آلموگ ها برای یافتن درمان برای پسرشان همان چیزی است که آنها را به ایجاد ADI Negev سوق داد.

مجله دیجیتال هفته یهودی واشنگتن را از طریق ایمیل دریافت کنید و هرگز داستان های برتر ما را از دست ندهید
ما داده ها را با فروشندگان شخص ثالث به اشتراک نمی گذاریم.

ثبت نام رایگان

کلاین به حضار معبد اشعیا گفت: «دورون نزد مقام کشاورزی رفت. «این قطعه بزرگ و زیبا – 40 جریب زمین – وجود داشت که قرار بود یک کشاورز برای کاشت چیزی بیاید. بنابراین دورون گفت: “خب، من یک کشاورز هستم.” ”

” “چه چیزی می خواهید بکارید؟” آنها پرسیدند. و او گفت، “من قصد دارم پتانسیل را بکارم.” کلاین گفت.

حدود 20 سال پس از تأسیس، ADI Negev اکنون خانه 170 ساکن است و به 190 دانشجوی با نیازهای ویژه که خارج از دانشگاه زندگی می کنند خدمات می دهد. آنها موفقیت قابل توجهی را در آن دوره زمانی با درمان و اسکان بیماران مشاهده کرده اند.

کلاین داستان آنات را تعریف کرد، دختری که از ویلچر استفاده می کرد و فقط می توانست چشم و دهان خود را حرکت دهد. به دلیل شرایطش، او برای برقراری ارتباط با مشکل مواجه شد تا اینکه کارکنان ADI Negev یک کامپیوتر چشمی به او دادند که می‌توان آن را تنها با استفاده از بینایی کار کرد. به زودی، او توانست به والدینش بگوید که می‌خواهد به مرکز خرید برود، در مورد همکلاسی‌هایش سؤال کرد و حتی برای آنها ایمیل فرستاد.

او گفت: «اکنون، او یک مایل در دقیقه صحبت می‌کند، همه از رایانه‌اش استفاده می‌کنند.»

کلاین ارائه خود را با دادن صنایع دستی خاخام معبد ایزایا، کریگ اکسلر، که توسط ساکنان ADI Negev ساخته شده بود، به پایان رساند، از جمله یک کیف آفیکومن و برخی دیگر از اقلام مربوط به تعطیلات که به عنوان بخشی از برنامه های هنردرمانی مرکز ایجاد شده بودند. این مرکز جودایکای مشابه ساخت بیمار را در بوتیک آنلاین خود به فروش می رساند و تمام درآمد آن صرف ادامه فعالیت های مرکز می شود.

کلاین گفت: «ما اینجا هستیم چون انسان هستیم. و ما در تلاشیم تا این اعضای انسانی آسیب پذیر جامعه اسرائیل را توانمند کنیم. ما اینجا هستیم تا آنها را بالا ببریم. ما اینجا هستیم تا به آنها کمک کنیم تا بیشترین پتانسیل خود را پیدا کنند.»

اکسلر گفت: «فرصتی که الی کلاین از فاصله دور روستای خارق‌العاده ADI-Negev Nachalat Eran به ما یک تور و ارائه ارائه دهد واقعاً یک افتخار بود.

ایجاد ارتباط با تأثیر حمایت JNF-USA از این چشم انداز، به ویژه برای گروهی از جماعت معبد اشعیا که ماه آینده با من به اسرائیل سفر خواهند کرد، حتی شگفت انگیزتر است. ما از فاصله 5000 مایلی با این مکان خاص آشنا شده ایم. در چند هفته کوتاه این واحه مراقبت را شخصاً خواهیم دید. ■

[email protected]