ناحیه مدرسه ای ویرجینیا به دانش آموزان اجازه می دهد از درس هولوکاست با استناد به “تروما” دانش آموزان یهودی انصراف دهند.


عکس از Adobe Stock Images

اندرو لاپین | JTA.org

یک ناحیه مدرسه ای در حومه ویرجینیا به دلیل اعلام اینکه دانش آموزان دبیرستانی می توانند از سخنرانی یک بازمانده هولوکاست در روز دوشنبه 18 مارس انصراف دهند، با واکنش های شدید مواجه شد.

منتقدان این مدرسه این اطلاعیه را با گزارش های گسترده مبنی بر افزایش یهودستیزی در مدارس K-12 پس از آغاز جنگ اسرائیل و حماس مرتبط کردند. اما مدرسه این ادعاها را رد کرد و بعداً اعلام کرد که این انصراف به طور خاص برای کمک به دانش آموزان یهودی بوده است.

طبق گزارش‌ها، مدارس دولتی شهرستان فیرفکس هفته گذشته به والدین گفتند: «ما درک می‌کنیم که همه دانش‌آموزان تجربیات متفاوتی دارند. اگر ترجیح می‌دهید فرزندتان را از شرکت در این ارائه منصرف کنید، لطفاً به معلم تاریخ فرزندتان ایمیل بزنید تا یک تکلیف جایگزین برای او ارائه شود.»

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

این جمله برخی از والدین منطقه را گیج کرد. آدل اسکالیا، مادر یک دانش‌آموز کلاس هفتم و عروس آنتونین اسکالیا، قاضی سابق دادگاه عالی، که بخش‌هایی از این پیام را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت. “این اصلا به چه معناست؟” اسکالیا در مورد جمله بندی منطقه نوشت.

اسکالیا بعداً به صراحت گفت که فکر می کند اعلامیه مدرسه یهودی ستیزی را فعال می کند. وقتی کاربر دیگری گفت که این پیام به این معنی است: «اما اگر از یهودیان متنفرید، پس فرزندتان لازم نیست آنجا باشد»، اسکالیا پاسخ داد: «دقیقا همین است.»

اما در بیانیه روز دوشنبه به آژانس تلگرافیک یهودی، یکی از نمایندگان منطقه گفت که به والدین گزینه انصراف را نه برای دلجویی از یهودی ستیزان بلکه به دلیل بازخوردهایی که در گذشته از دانش آموزان یهودی دریافت کرده بود، داده است.

نمایندگان منطقه همچنین به JTA گفتند که انصراف هیچ ارتباطی با جنگ اسرائیل و حماس ندارد.

نماینده منطقه نوشت: «بر اساس تجربه گذشته، برخی از دانش‌آموزان یهودی در مدرسه راهنمایی کوپر در مورد این دیدار از یک بازمانده هولوکاست ابراز ناراحتی کردند. “به همین دلیل، رهبری مدرسه تمام تلاش خود را می کند تا با خانواده های این دانش آموزان 12 و 13 ساله همکاری کند تا آنها را مطلع کند. این انصراف به خانواده این فرصت را می دهد که بهترین تصمیم را از طرف دانش آموز خود اتخاذ کند.

شورای روابط جامعه یهودی واشنگتن بزرگ روز سه شنبه، پس از برگزاری این درس، بیانیه خود را صادر کرد و تأیید کرد که تصمیم منطقه برای انصراف دانش آموزان برای کمک به دانشجویان یهودی بوده است. شورا گفت که چنین دانش‌آموزانی پس از درس‌های گذشته هولوکاست در منطقه، قلدری و آزار یهودی‌ستیزانه را تجربه کرده‌اند.

«گزارش‌های اخیر رسانه‌ها حاکی از آن است که مقامات مدرسه کوپر برای معافیت دانش‌آموزان غیریهودی از یادگیری درباره هولوکاست، پیشنهاد انصراف داده‌اند. گیلا فرانکلین سیگل، معاون مدیر JCRC در بیانیه ای گفت: این گزارش ها اشتباه هستند.

“در عوض، همانطور که مدارس دولتی شهرستان فیرفکس در پاسخ خود اشاره کردند، انصراف به طور خاص برای خانواده های یهودی طراحی شده است، زیرا کودکان یهودی در گذشته در معرض قلدری، تمسخر، تمسخر و سایر اشکال رفتار غیرقابل قبول به ویژه در طول هولوکاست قرار گرفته اند. درس و برنامه نویسی.»

او گفت: «بسیار نگران‌کننده است که آزار و اذیت یهودی‌ستیزانه ادامه دارد و مدارس باید در برخی موارد برای محافظت از کودکان یهودی به این نوع اقدامات متوسل شوند. بازمانده و کهنه سرباز ارتش آمریکا.

ویرجینیا وظیفه ای در سراسر ایالت برای آموزش هولوکاست به دانش آموزان دبیرستانی و راهنمایی دارد. اما آموزگاران هولوکاست مدت‌هاست که آیا مناسب است این موضوع را به دانش‌آموزان راهنمایی آموزش دهیم، بحث کرده‌اند، و برخی معتقدند – در انعکاس بیانیه فیرفکس – که ممکن است این مطالب برای دانش‌آموزان جوان بسیار آسیب‌زا باشد.



منبع