تاریخ انتخابات مقدماتی مریلند تغییر کرد، اجتناب از عید فصح 2024


وس مور، فرماندار مریلند، قانونی را امضا می‌کند تا تاریخ انتخابات مقدماتی 2024 را تغییر دهد تا با عید فصح و رمضان همپوشانی نداشته باشد. با حسن نیت از دفتر فرماندار وس مور

وقتی سناتور ایالت مریلند شریل کاگان (منطقه 17) به قانون جدید نگاه می کند تا انتخابات مقدماتی سال آینده را تغییر دهد تا در عید فصح یا رمضان برگزار نشود، می بیند که ایالت حقوق شهروندان خود را حفظ می کند.

کاگان گفت: «در حالی که سایر ایالت‌ها مشارکت مردم را در انتخابات سخت‌تر می‌کنند، مریلند سابقه طولانی در فراگیر بودن دارد. «تغییر تاریخ انتخابات مقدماتی، شاهد دیگری بر این است که مریلند می‌خواهد مطمئن شود که همه می‌توانند در دموکراسی شرکت کنند.»

فرماندار وس مور (D) این لایحه را در 22 آوریل امضا کرد و دومین سه‌شنبه ماه مه 2024 را به عنوان روز اولیه در ایالت تبدیل کرد.

کاگان خاطرنشان کرد که این تاریخ نه تنها برای جامعه یهودی، بلکه برای جامعه مسلمانان نیز مشکل ساز شد.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

او توضیح داد: «وقتی مشخص شد که تاریخ اولیه برنامه‌ریزی‌شده در طول Pesach بود، ما می‌دانستیم که باید تغییری ایجاد کنیم. همچنین در ماه رمضان سقوط کرد، بنابراین نه تنها برای جامعه یهودی بلکه برای جامعه مسلمانان نیز مشکل ایجاد کرد.

اگرچه غیرمعمول است، اما این اولین بار نیست که انتخابات محلی با تعطیلات یهودیان همزمان می شود.

مجله دیجیتال هفته یهودی واشنگتن را از طریق ایمیل دریافت کنید و هرگز داستان های برتر ما را از دست ندهید
ما داده ها را با فروشندگان شخص ثالث به اشتراک نمی گذاریم.

ثبت نام رایگان

ران هالبر، مدیر اجرایی شورای روابط جامعه یهودی واشنگتن بزرگ، گفت: «این اتفاق در سال 1991 رخ داد، زمانی که انتخابات مقدماتی به دلیل مصادف شدن با روش هشانه منتقل شد، بنابراین سابقه ای برای این وجود دارد. “و این به اندازه کافی از قبل بود که مانع کسی نشد. اگر تاریخ انتخابات تغییر نمی کرد، در شب اول سدر دوم می افتاد و بسیاری از یهودیان را از حق رای محروم می کرد.

یک لایحه در خانه مریلند توسط دلز حمایت شد. ساموئل “ساندی” روزنبرگ، دالیا عطار و جان کاردین – که هر سه یهودی هستند. این لایحه همچنین چندین قانون پیشنهادی مرتبط با انتخابات را مشخص می‌کند، مانند ممانعت از جابه‌جایی هیئت‌های محلی انتخابات در محل‌های رای‌گیری بدون مشارکت رای‌دهندگان.

«تعطیلات پسح، خروج ما به سوی آزادی را جشن می گیرد. روزنبرگ، دموکرات بالتیمور، در وبلاگ خود نوشت: قرن ها بعد، روز انتخابات، حق اساسی ما در یک دموکراسی – حق رای را جشن می گیرد. حمایت از قوانینی که از حق رای حمایت می کند یکی از افتخارآمیزترین دستاوردهای من است. وقتی این سیستم در آناپولیس کار می کند، این یک چیز عالی است.

تلاشی به سرعت برای تغییر تاریخ انتخابات به منظور جلوگیری از مداخله در تعطیلات که مانع از مشارکت مردم در روند دموکراتیک می‌شود، پدیدار شد.

«به محض اینکه به این درگیری اشاره شد، تعدادی از قانونگذاران و سایر مقامات منتخب به سرعت نگرانی های ما را درک کردند و برای یافتن راه حلی که کارآمد بود – هم برای انتخابات مقدماتی محلی ما در مریلند و هم به عنوان بخشی از تقویم اولیه ریاست جمهوری ملی، اقدام کردند. هاوارد لیبیت، مدیر اجرایی شورای یهودیان بالتیمور، که با شورای روابط جامعه یهودی واشنگتن بزرگ همکاری کرد تا این تغییر را ممکن کند، گفت. ما خوشحالیم که فرماندار مور این قانون را امضا کرد.»

برخی اشاره کرده‌اند که با وجود رای‌دهی زودهنگام و رای‌گیری از طریق پست، روز انتخابات که در جشن مذهبی برگزار می‌شود، هیچ کس را از حق رای محروم نمی‌کند.

به گفته کاگان، «مشاهده یهودیان و مسلمانان نه تنها از رای دادن شخصاً جلوگیری می‌کند، بلکه نمی‌توانند به عنوان قاضی انتخاباتی یا کارکنان رأی‌گیری برای نامزد مورد نظر خود خدمت کنند. به همه این دلایل، ما تصمیم گرفتیم که تاریخ اولیه را تغییر دهیم.”

هالبر خاطرنشان کرد که سازمان‌های یهودی محلی از اعضای جامعه مسلمانان به دلیل همپوشانی با ماه رمضان حمایت کردند و او از حمایت جامعه بین‌ادیانی در این مورد قدردانی می‌کند.

کنفرانس ملی قانونگذاران ایالتی پنسیلوانیا، دلاور و رود آیلند را به عنوان انتخاباتی که برای 23 آوریل 2024 برنامه ریزی شده اند، فهرست می کند که باعث ایجاد درگیری برای رأی دهندگان یهودی در این ایالت ها می شود.

“این فقط مهم است برای [elected officials] هالبر گفت: به تعطیلات مذهبی قبل از تعیین تاریخ انتخابات توجه کنید، بنابراین چنین چیزهایی به دفعات اتفاق نمی افتد. دموکراسی و دسترسی دو چیز هستند که باید از آن محافظت کنیم.» ■

[email protected]