تسلا قیمت اشتراک ماهانه Full Self-Driving را کاهش می دهد


تسلا هزینه اشتراک نرم افزار کمک راننده کامل خودران (FSD) خود را در انعکاس مشکلات مالی مداوم شرکت کاهش می دهد. این شرکت قیمت را به 99 دلار در ماه کاهش داد، از 199 دلار که حداقل از سال 2021 تاکنون بوده است.

تسلا تعدیل قیمت را در پستی در X اعلام کرد، که در آن سیستم کمک راننده سطح 2 را به عنوان “FSD (Supervised)” توصیف کرد – یک تغییر نام که به منظور انتقال این واقعیت است که رانندگان ملزم به توجه به جاده و جاده هستند. آماده باشید تا کنترل خودرو را در دست بگیرید. (این شرکت به دلیل عدم استفاده از نظارت صحیح راننده و سایر محافظت ها در برابر اتکای بیش از حد به سیستم مورد انتقاد قرار گرفته است.)

تسلا قبلاً 199 دلار در ماه از مالکان برای اشتراک FSD دریافت می کرد. (سیستم کمک راننده نیز با هزینه یکباره 12000 دلار در دسترس بود.) FSD همچنین به عنوان اشتراک ماهیانه 99 دلاری برای مالکانی که قبلاً Autopilot دارند، در دسترس بود که توانایی کمتری نسبت به FSD دارد. اما اکنون تسلا Autopilot را به صورت استاندارد در تمام خریدهای خودروی جدید ارائه می‌کند و نیاز به تفاوت قیمت را برطرف می‌کند.

این شرکت همچنین اخیراً شروع به اجرای آزمایشی رایگان یک ماهه FSD کرد تا مشتریان بیشتری از آن استفاده کنند. طبق گزارش‌ها، تسلا کارمندان مرکز خدمات خود را موظف کرده است که همه خریداران احتمالی را تحت دستور مستقیم ایلان ماسک، به صورت نمایشی با FSD بفرستند.

این شرکت همچنین اخیراً شروع به اجرای آزمایشی رایگان یک ماهه FSD کرد تا مشتریان بیشتری از آن استفاده کنند.

اما FSD یک سیستم کامل نیست. برخی از مالکان تسلا توانایی های آن را تحسین می کنند، اما برخی دیگر آن را نامنظم و غیرقابل اعتماد توصیف می کنند. این شرکت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری متعددی را در تلاش برای بهبود توانایی‌های خود ارائه کرده است، با آخرین (نسخه 12) که در نهایت به آنچه ماسک «شبکه‌های عصبی سرتاسر» می‌نامد، بهره می‌برد.

بیشتر سیستم‌های کمک راننده خودروسازان برای استفاده محدود در بزرگراه‌ها هستند، در حالی که تسلا در تشویق مشتریان خود به تعامل با FSD در جاده‌های محلی با علائم ترافیکی، تقاطع‌ها و کاربران آسیب‌پذیر جاده به تنهایی ایستاده است. این سیستم شتاب و کاهش سرعت را کنترل می‌کند، گردش می‌کند – از جمله پیچ‌های بدون محافظت به چپ، که برای سیستم‌های خودکار بسیار دشوار است – و علائم راهنمایی و رانندگی و سایر علائم جاده را تشخیص می‌دهد. FSD همچنین از رانندگان می خواهد که در صورت درخواست، به جاده توجه کنند و کنترل وسیله نقلیه را در دست بگیرند.

فناوری کمک راننده تسلا مرزهای استفاده از وسایل ایمن برای مشتریان در جاده های عمومی را جابجا کرده است و تنظیم کننده های فدرال را مورد بررسی دقیق قرار داده است. رگولاتورهای فدرال در حال بررسی 16 تصادف هستند که در آن صاحبان خودروهای تسلا با استفاده از Autopilot با خودروهای ثابت اورژانس تصادف کردند که منجر به مصدومیت 15 و یک کشته شد. هم Autopilot و هم FSD اخیراً فراخوانی شده‌اند و این شرکت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را انجام داده است که کارشناسان ایمنی آن را ناکافی می‌دانند.

مشکلات مالی تسلا ممکن است پشت آخرین کاهش قیمت ها باشد. تحویل خودروهای سه ماهه این شرکت برای اولین بار در سال‌های اخیر کاهش یافته است و فشار بیشتری را بر تسلا وارد می‌کند تا از طریق خدمات نرم‌افزاری خود به عنوان راهی برای جبران، درآمد خود را افزایش دهد.



منبع