تهدیدهای بمب گذاری و حوادث نفرت علیه یهودیان در روزهای اخیر افزایش یافته است


بر اساس بیانیه مطبوعاتی این سازمان، شبکه اجتماعی امن 199 مورد تهدید به بمب گذاری و حمله به تاسیسات یهودی در ایالات متحده را در یک دوره 24 ساعته از 15 تا 16 دسامبر ردیابی کرد.

این گروه گفت که مجموعه‌ای از بازداشت‌ها در ارتباط با برخی از این تهدیدها در شهرهای مختلف در سراسر کشور صورت گرفته است و این افزایش تا حد زیادی به جنگ اسرائیل و حماس مرتبط بوده است که پس از 7 اکتبر افزایش چشمگیری داشته است.

«حجم هشداردهنده وقایع سواتینگ و تهدیدات دروغین بمب گذاری که در سراسر کشور انجام می شود، نگرانی عمده ای برای امنیت و امنیت جامعه یهودی در آمریکای شمالی و همچنین اجرای قانون است. SCN، شرکای جامعه، مجری قانون و آژانس‌های ایمنی عمومی این حوادث را جدی می‌گیرند و سخت تلاش می‌کنند تا به آنها رسیدگی کنند.”

“Swatting” عملی است که یک فرد گزارش نادرستی از یک موقعیت جدی و خطرناک را که در آدرس هدف خبرنگار رخ می دهد به پلیس ارائه می دهد، که ممکن است باعث استفاده از یک تیم SWAT به شدت مسلح و آماده برای یک محیط خصمانه بر روی یک فرد غیرقانونی شود. یا گروه این عمل غیرقانونی است و در طول سال ها منجر به مرگ چندین نفر شده است.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

SCN گزارش داد که آنها در سال 2023 449 حادثه انفجار و تهدید بمب گذاری “تکثیر کننده” را ثبت کردند که افزایش 541 درصدی نسبت به سال 2022 بود. این گروه همچنین گفت که این افزایش چشمگیر از 23 حادثه گزارش شده در دوره 2019-2021 بوده است.

SCN گفت که آنها با مجریان قانون در سطوح محلی، ایالتی و فدرال برای اطمینان از بهترین هماهنگی بین این گروه ها و جامعه یهودی برای ارائه بهترین امنیت و محافظت در برابر تهدیدات کار می کنند.

بسیار مهم است که بدانیم این جنایات بدون قربانی یا شوخی های بی گناه نیستند: آنها می توانند عواقب واقعی – و حتی مرگبار – داشته باشند. مسترز گفت: ما از دستگیری‌های انجام شده تا به امروز قدردانی می‌کنیم، زیرا می‌دانیم که ماهیت اغلب پیچیده و ناشناس این فعالیت، کاهش این تهدیدها را دشوار می‌کند.

SCN همچنین گزارش داد که از 7 اکتبر افزایش چشمگیری در “حوادث امنیتی و فعالیت یهودی ستیزانه” وجود داشته است که به بالاترین حد خود رسیده است. آنها 772 حادثه در ماه اکتبر و 634 مورد در دسامبر را گزارش کردند که تقریباً 290 درصد افزایش داشت.

این گروه در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که در ماه های اکتبر و نوامبر بیش از 230 نفر را به نیروی انتظامی معرفی کرده اند.

مسترز گفت: ما به همکاری نزدیک با شرکای خود برای رسیدگی به این روند که مستلزم هوشیاری، آمادگی و ارتباط مداوم است ادامه خواهیم داد.

[email protected]



منبع