دادستان کل مریلند پس از پست های رسانه های اجتماعی، مدیر CAIR را از کمیسیون جنایات نفرت دولتی تعلیق کرد.


(از طریق marylandattorneygeneral.gov)

آنتونی براون، دادستان کل مریلند، زینب چودری، مدیر دفتر مریلند شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) را از کمیسیون تازه تأسیس مریلند برای مقابله و پیشگیری از جرایم ناشی از نفرت، از روز سه شنبه، 21 نوامبر، وکیل دادگستری معلق کرد. دفتر ژنرال در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد.

این اقدام، همراه با سایر موارد اعلام شده توسط دفتر براون، چند روز پس از آن صورت می گیرد که این دفتر از چندین پست در رسانه های اجتماعی توسط چادری مطلع شد که دولت اسرائیل را با نازی ها مقایسه می کرد، اقدامات حماس را به عنوان مبارزان آزادی قیام در مقاومت توصیف می کرد. کشته شدن نوزادان در حمله حماس “40 نوزاد اسرائیلی جعلی”.

براون در بیانیه ای گفت: «کمیسیون باید به عنوان الگویی برای کل ایالت در مورد چگونگی واکنش به حوادث نفرت و تعصب عمل کند. «کمیسیون در اولین آزمایش خود قرار دارد. نحوه پاسخگویی ما پیامدهای عمیقی دارد. من این موضوع را بسیار جدی می‌گیرم و هر کاری که ممکن است انجام می‌دهم تا مردم را دور هم جمع کنم تا کار مهم این کمیسیون را پیش ببرم.»

براون همچنین خواستار ایجاد پیش‌نویس بیانیه‌ای ارزشی در مورد ارتباطات شخصی اعضای کمیته شد، به گونه‌ای که به آن‌ها اجازه دهد «حق آزادی بیان و نقش خود را به عنوان عضو کمیسیون متعادل کنند».

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

علاوه بر این، او از اعضا خواست که در رفتار و اظهارات خود احتیاط کنند تا از ارسال اظهارات عمومی که می تواند «به طور منطقی به عنوان سخنان مشوق نفرت پراکنی تلقی شود» که در کاری که کمیته در تلاش برای انجام آن است تداخل ایجاد کند، خودداری کنند.

اقدامات براون توسط چند تن از اعضای جامعه یهودی مریلند به همراه هفت مقام منتخب در مجلس مقننه ایالت مریلند، که بیانیه ای در 22 نوامبر نوشتند و «یهودستیزی تهاجمی» از سوی چادری، فردی که وظیفه جلوگیری از نفرت را بر عهده داشت، ستایش کرد. جنایات، و تشکر از براون برای اقدامات قاطعش.

مجله دیجیتال هفته یهودی واشنگتن را از طریق ایمیل دریافت کنید و هرگز داستان های برتر ما را از دست ندهید
ما داده ها را با فروشندگان شخص ثالث به اشتراک نمی گذاریم.

ثبت نام رایگان

این گروه از نمایندگان گفت: “ما از تعلیق سریع خانم چادری سپاسگزاریم و امیدواریم که تعهد شما برای دفاع از مردم یهود ادامه یابد و در نهایت تصمیم بگیرید که فردی را که دیدگاه‌هایش چنین خطری برای جامعه یهود ایجاد می‌کند، به کار خود بازگردانید.” در بیانیه خود گفتند. نمایندگانی که بیانیه را امضا کردند مت مورگان، لورن آریکن، رایان ناوروکی، کتی زلیگا، مارک فیشر، برایان چیشولم و نیکولاس کیپکه بودند.

رهبران جامعه یهودی نسبت به پست ها و زبان موجود در آنها ابراز خشم کردند، که منجر به محکومیت های گسترده شد، از جمله مردیث ویزل، مدیر منطقه ای دفتر اتحادیه ضد افترا در واشنگتن، که همچنین یکی از اعضای کمیسیون مریلند در واکنش به جنایات نفرت است. جلوگیری.

ویزل به Jewish Insider گفت: «به عنوان کمیسرانی که قرار است در مبارزه با نفرت رهبری نشان دهند، ناامیدکننده و نگران‌کننده است که به جای یافتن راه‌هایی برای گردهم‌آوری مردم، از لفاظی‌های تحریک‌آمیز استفاده می‌شود. ویزل درباره چادری گفت: «ما ممکن است در مورد سیاست‌های اسرائیل و غزه اختلاف نظر داشته باشیم، اما پست‌های او «اکثریت یهودیان آمریکایی را کاملاً نادیده می‌گیرند».

ران هالبر، مدیر اجرایی شورای روابط جامعه یهودی واشنگتن بزرگ، گفت که JCRC ممکن است به دنبال راه‌هایی برای حذف CAIR از کمیسیون با توجه به این حادثه باشد.

«آن سازمان در واقع می تواند به دلیل زبان وحشتناک مردم را برای ارتکاب اعمال خشونت آمیز ترغیب کند [in Chaudry’s posts]. آنها بدیهی است که سازمان اشتباهی برای حضور در کمیسیون هستند. “اگر شخص دیگری در سازمان وجود داشته باشد که پر از نفرت نیست، و شخص دیگری که مایل است شریکی با حسن نیت باشد، پیوندها را ایجاد کند و ساختار جامعه ما را تقویت کند، فکر می کنم آنها باید آنها را مطرح کنند. ”

زمانی که چادری برای اظهار نظر تماس گرفت، نظرات خود را در مورد اسرائیل تکرار کرد و از رفتار با اظهارات خود در برابر اظهارات سایر اعضای کمیته انتقاد کرد. او همچنین اسرائیل را دارای یک “دولت نژادپرست و آشکارا نسل کشی” توصیف کرد.

چادری به WJW گفت: «انتقاد از دولت‌های خارجی، از جمله دولت‌هایی که به‌عنوان دولت‌های آپارتاید مانند اسرائیل تأسیس شده‌اند، از آزادی بیان محافظت می‌کند. سایر اعضای کمیسیون نماینده سازمان‌هایی هستند که آشکارا حمایت خود را از خشونت نسل‌کشی دولت اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه و حمایت از تعصب در داخل کشور اعلام کرده‌اند.

چادری گفت که اکنون زمان آن نیست که او از موقعیت خارج شود، زیرا جنایات نفرت بر ضد مسلمانان و سایر لفاظی ها در سطح بالایی هستند. چادری گفت اکنون صدایی برای رفاه و منافع جامعه مسلمان مریلند وجود ندارد.

او گفت: «در طول شش هفته گذشته، تعصب ضد مسلمانان و نژادپرستی ضد فلسطینی در مریلند و سراسر کشور افزایش یافته است که منجر به آزار، تبعیض، سانسور، ارعاب و جنایات نفرت بی‌سابقه شده است.» «به عنوان تنها نماینده مسلمان آمریکایی در کمیسیون جرایم ناشی از نفرت دادستان کل، نقش من این است که به اطمینان حاصل کنم که ایالت مریلند می تواند اقدامات مؤثری برای مقابله با تعصبی که بر جوامع مسلمان مریلند تأثیر می گذارد، انجام دهد. این نقش اکنون مهمتر از هر زمان دیگری است.»

دفتر دادستان کل مریلند هیچ به روزرسانی دیگری در مورد وضعیت موقعیت چادری ندارد و این موضوع هنوز نهایی نشده است.

[email protected]



منبع