حسابرسی سالانه ADL افزایش چشمگیری را در حوادث یهودستیزی در منطقه DMV نشان می دهد


(تشخیص گرافیکی از ADL)

لیگ ضد افترا نسخه 2023 ممیزی سالانه یهودی ستیزی خود را منتشر کرد که نشان می دهد جهش بزرگی در حوادث یهودی ستیز در سطح ملی و در منطقه DMV وجود دارد. در سال 2023 حوادث بیشتری نسبت به مجموع سه سال گذشته در سطح ملی ثبت شد و افزایش 362 درصدی در حوادث گزارش شده در واشنگتن دی سی، در حالی که مریلند و ویرجینیا نیز افزایش قابل توجهی را تجربه کردند.

8873 حادثه گزارش شده در ایالات متحده در سال 2023 رکورد رویدادهای یهودی ستیزانه سالانه را از زمانی که ADL شروع به جمع آوری این ممیزی سالانه از 45 سال پیش کرد، با 5204 اقدام یهودی ستیزانه پس از اکتبر، شکست. 7، میانگین تعداد حوادث یهودستیزی در یک روز را در سال 2023 به 24 یا تقریباً یک مورد در ساعت می رساند.

طاعون یهودستیزی وجود دارد. و این یک بحران ملی است. مردیث ویزل، مدیر منطقه ای دفتر ADL در واشنگتن دی سی، گفت: این یک وضعیت اضطراری ملی است که ما شاهد آن هستیم.

ویزل و گزارش ADL گفتند که این افزایش چشمگیر تا حدودی به دلیل روند فزاینده یهودستیزی است که به طور قابل توجهی در حدود پنج سال وجود داشته است، اما عمدتاً به دلیل درگیری در اسرائیل است، با 52 درصد از حوادث یهودی ستیز پس از اکتبر. 7 از جمله ارجاع به اسرائیل، صهیونیسم یا فلسطین.

اما این گزارش نشان می‌دهد که حتی با استثناء پس از اکتبر. 7 افزایش شدید و هر حادثه مرتبط با اسرائیل، هنوز هم افزایش عمده ای در یهودی ستیزی وجود داشت. قابل ذکر است، پنج ماه از نه ماه سال 2023 قبل از اکتبر، همگی رکورد قبلی را برای حوادث ثبت شده در یک ماه شکستند که در نوامبر 2022 ثبت شده بود.

همچنین در حوادث غیرمرتبط با اسرائیل از سال 2022 تا 2023 65 درصد افزایش داشته است که از 3457 به 5711 رسیده است.

ویزل گفت: «این داده ها آنچه را که جوامع یهودی به طور مستقیم در سراسر کشور مشاهده می کنند تأیید می کند، زیرا ما نیز شاهد افزایش قابل توجه در نگرش های یهودی ستیز هستیم. چه هر حادثه ای ثبت شده باشد یا نه، ما می دانیم که این در سطح ملی ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

ارقام ملی همچنین در جامعه DMV منعکس شده است، مریلند، واشنگتن، دی سی و ویرجینیا همگی در 20 ایالت برتر با بیشترین حوادث یهودی ستیز در کشور قرار دارند و به ترتیب در رتبه های هفتم، هفدهم و یازدهم قرار دارند.

واشنگتن دی سی، بیشترین درصد افزایش را در حوادث یهودستیزی در سه منطقه محلی از سال 2022 داشته است – افزایش 362 درصدی – از 37 حادثه در سال 2022 به 171 مورد در سال 2023 رسیده است.

این منطقه با افزایش 119 مورد آزار و اذیت در سال 2023 (افزایش 396 درصدی)، 46 مورد خرابکاری (254 درصد افزایش) و شش مورد حمله، از صفر در سال 2022، افزایش چشمگیری در آزار و اذیت یهودی ستیزانه، وندالیسم و ​​حمله داشته است.

ویرجینیا با افزایش 223 درصدی حوادث نسبت به سال 2022 و ثبت 223 حادثه در سال 2023 در رتبه بعدی قرار داشت که از 69 مورد در سال 2022 افزایش یافت.

ویرجینیا با مشکلات مشابهی در مورد افزایش آزار و اذیت، خرابکاری و تجاوز روبرو بود، با افزایش 108 مورد آزار و اذیت (افزایش 216 درصدی)، خرابکاری با 43 مورد (افزایش 226 درصدی) و سه حمله، از صفر در سال 2022.

مریلند با 211 درصد افزایش کلی و 339 رویداد یهودی ستیز در سال 2023، از 109 در سال 2022، کمترین درصد تغییر در حوادث، اما بیشترین تعداد کل را داشت.

این ایالت همچنین با 210 مورد آزار و اذیت (افزایش 233 درصدی)، 124 مورد وندالیسم (افزایش 188 درصدی) و پنج مورد حمله (افزایش 67 درصدی) آزار و اذیت، خرابکاری و حمله را افزایش داده است.

این آمار به طور قابل توجهی بر جوامع یهودی در سراسر کشور تأثیر می گذارد، به طوری که ویزل می گوید مردم تأثیر بازیگران افراطی را که زندگی یهودیان را مختل می کنند، احساس می کنند.

«آمار فقط اعداد نیستند. ما باید به خاطر داشته باشیم که پشت هر حادثه، خواه یک قطعه تبلیغاتی باشد یا حمله فیزیکی یا گرافیتی که کسی در خیابان دیده است، پشت هر یک از اینها یک فرد بی گناه وجود دارد.»

این اصل یک نیروی محرکه اصلی است که چرا ADL اینقدر سخت کار می کند تا این داده ها را هر سال جمع آوری کند. سازمان ضد نفرت را قادر می‌سازد تا ببیند مسائل اصلی کجاست و به آن‌ها اجازه می‌دهد به شدت برای تغییر سیاست در سطح محلی و ملی برای رسیدگی به روندهای یهودی‌ستیزانه در ایالات متحده مبارزه کنند.

“ما میخواهیم بدانیم [about any incidents] زیرا این به ما کمک می کند تا درک بهتری از روندها داشته باشیم. و این به ما کمک می‌کند تا با دولت فدرال یا دولت ایالتی و دولت‌های محلی‌مان و همچنین در سیستم‌های آموزشی‌مان حمایت بهتری انجام دهیم.»

ویزل در مورد برخی از چیزهایی صحبت کرد که او و ADL مایلند از سوی دولت ها در حالی که برای سرکوب گسترش نفرت و تعصب که در این گزارش برجسته شده است، ببینند.

او گفت که ADL برای کمک به تصویب قانون مبارزه با یهودی ستیزی توسط کنگره، یکی از جامع ترین قوانینی که بر یهودی ستیزی تا کنون معرفی شده است، همراه با تلاش برای تقویت آموزش هولوکاست در مدارس در سراسر کشور و به رسمیت شناختن یهودیان توسط رهبران محلی تلاش کرده است. ماه میراث آمریکایی، که در ماه می است.

ویزل گفت که اکنون زمان مهمی برای مردم در همه زمینه‌های زندگی، یهودی و غیریهودی است تا سیاست‌های تساهل صفر را برای یهودستیزی به وضوح تعیین کنند و به عنوان متحدان در برابر موج نفرت که در حال حاضر شاهد آن هستیم، بایستند.

من با همه تماس دارم، هر کسی که مایل است در کنار دوستان یهودی شما، با همسایگان شما بایستد و بگوید، “من برای اتحاد اینجا هستم، من اینجا هستم تا کمک کنم تا بفهمم چگونه می توان از این افزایش چشمگیر جلوگیری کرد.” این به تنهایی برای همه معنی دارد.»
ویزل گفت.

[email protected]



منبع