خیر، ویندوز به فضای ابری منتقل نمی شود


لوگوی ویندوز 11

ممکن است اخیراً چند مقاله خبری در مورد اینکه مایکروسافت ظاهراً ویندوز را به یک محصول ابری تبدیل کرده است، دیده باشید که احتمالاً به اتصال اینترنتی مناسب و اشتراک در حال اجرا نیاز دارد. هر چند وحشت نکنید، زیرا واقعاً این اتفاق نمی افتد.

مایکروسافت در حال حاضر به دلیل خرید Activision-Blizzard در دادگاه ایالات متحده است، که کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در تلاش است به دلیل نگرانی از اقدامات ضد رقابتی مانع از آن شود. شواهد ارائه شده در این کارآزمایی بیشتر مربوط به فعالیت‌های مایکروسافت و سونی در صنعت بازی است، اما از آنجایی که بازی‌های ابری یک عامل است، اسنادی نیز درباره برنامه‌های بلندمدت مایکروسافت برای فناوری استریم و ابری وجود دارد.

یک ارائه داخلی از مایکروسافت در مورد “وضعیت کسب و کار” آن فاش شد که حاوی اسلایدی در مورد “استراتژی و اولویت های زندگی مدرن” این شرکت است. بیشتر آن چیزی است که شما انتظار دارید – مایکروسافت در تلاش است ویندوز 11 را رشد دهد، کاربران بیشتری را به خدمات پولی خود تبدیل کند و تراشه های سفارشی را برای دستگاه های سرفیس خود توسعه دهد. با این حال، یک بخش وجود دارد که برخی از ابروها را برانگیخت که برنامه‌هایی را برای یک محصول ویندوز مبتنی بر ابر ترسیم کرد.

تصویر اسلاید ارائه
مایکروسافت / The Verge

اسلاید مایکروسافت توضیح می دهد: «ویندوز 11 را به طور فزاینده ای به فضای ابری منتقل کنید: بر روی ویندوز 365 بسازید تا یک سیستم عامل کامل ویندوز را فعال کنید که از فضای ابری به هر دستگاهی پخش می شود، از قدرت ابر و کلاینت برای فعال کردن خدمات بهبودیافته با قدرت Al و رومینگ کامل استفاده کنید. از تجربه دیجیتالی مردم.”

مایکروسافت محصولی به نام Windows 365 دارد که یک رایانه شخصی است که ویندوز 11 را در فضای ابری اجرا می کند و تقریباً در هر دستگاهی قابل باز شدن است. در حال حاضر، فقط برای کسب‌وکارها و سایر سازمان‌ها در دسترس است، زیرا برای اجرای گهگاهی نرم‌افزار Windows (مانند Microsoft Office کامل یا ابزارهای اختصاصی قدیمی) روی Chromebook یا سایر رایانه‌های شخصی غیرویندوزی گزینه‌ای عالی است. به نظر می رسد که مایکروسافت در نهایت می خواهد ویندوز 365 را بر اساس این ارائه به افراد عادی ارائه دهد.

در حال حاضر هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه ویندوز به یک محصول فقط پخش جریانی تبدیل می شود وجود ندارد. موارد استفاده زیادی وجود دارد که در آنها عملی نیست (بازی، استفاده از سخت افزار متصل، مناطقی با اتصالات ضعیف به اینترنت و غیره) که تقریباً به طور قطع ویندوز و سازندگان سخت افزاری را که به فروش رایانه شخصی متکی هستند از بین می برد. مایکروسافت می‌داند که کار نمی‌کند، تولیدکنندگان رایانه شخصی که برای مجوز ویندوز هزینه می‌کنند، می‌دانند که کار نمی‌کند، و ما می‌دانیم که کار نخواهد کرد. با در نظر گرفتن این موضوع، هر کسی که در مایکروسافت این ارائه را نوشته است احتمالاً به معنای “انتقال ویندوز 11 به فضای ابری” بیشتر به عنوان “ویندوز 11 تکراری در فضای ابری” بوده است.

اکنون، سخت نیست که بفهمیم چرا این ایده، آنقدر هم که ممکن است غیرعملی باشد، قابل باور است. مایکروسافت در تاریخ اخیر بسیاری از اقدامات ضد مصرف‌کننده دیگر را با ویندوز انجام داده است، با هدف کاهش کنترل بر تجربه اصلی و سوق دادن مردم به اشتراک‌های ابری. برای راه‌اندازی رایانه شخصی ویندوز 11 بدون حساب مایکروسافت باید از هک‌های رجیستری استفاده کنید، مایکروسافت اج اغلب برای نشان دادن پیوندهای وب استفاده می‌شود، حتی اگر مرورگر پیش‌فرض دیگری داشته باشید، OneDrive کاملاً در File Explorer ادغام شده است، از جستجوی نوار وظیفه استفاده می‌شود. برای تبلیغات و غیره

اجبار افراد به استفاده از ویندوز در یک محیط ابری پخش‌شده با اشتراک مورد نیاز، شدیدترین اقدام در مسیری است که مایکروسافت بیش از یک دهه در آن بوده است. خوشبختانه، این امر در مقیاس بازار فعلی ویندوز هم ناممکن و هم از نظر فنی غیرممکن خواهد بود، در حالی که اقدامات قبلی ضد مصرف‌کننده نامحبوب بوده است، اما به آسانی ممکن است.

در حال حاضر، لازم نیست نگران تبدیل رایانه شخصی ویندوزی خود به یک کابوس استریم ابری باشید.

منبع: The Verge