درگیری سناتور جوان مریلند و خاخام های منطقه بر سر اسرائیل


سن ون هولن: عکس رسمی دولت/ کنگره ایالات متحده؛

80 خاخام منطقه نامه ای را به سناتور آمریکایی کریس ون هولن (D-Md.) امضا کرده اند که در آن اظهارات عمومی اخیر او در مورد اسرائیل را محکوم کرده و از او خواسته اند که حمایت قوی تری از هدف اسرائیل برای شکست دادن حماس نشان دهد و او را به “برانگیختن اختلافات عمیق تر” در منطقه متهم کند. جامعه.

این نامه که امضای طیف وسیعی از خاخام‌ها را از سرتاسر مناطق بالتیمور و DMV به دست آورد، عمدتاً توسط خاخام استوارت واینبلات از جماعت B’nai Tzedek در پوتوماک، خاخام آدام روزن واسر از معبد امانوئل در کنزینگتون، خاخام به چای پونس رهبری شد. جماعت Tfiloh در بالتیمور، خاخام دانا ساروکن از جماعت بث ال در بالتیمور و خاخام Shmuel Silber از جماعت ارتدوکس حومه شهر در بالتیمور.

“من فکر می کنم [the letter] احساس ناامیدی شدیدی را نشان می دهد که ما نسبت به مواضع سناتور ون هولن و چیزهایی که گفته است احساس می کنیم. من می‌گویم که ما خاخام‌ها به شدت به آنچه احساس می‌کنیم، بلکه به اجماع گسترده جامعه یهودی در مریلند نیز گوش می‌دهیم.» واینبلات گفت.

در این نامه به شدت از سخنرانی‌های اخیر سنا توسط ون هولن انتقاد شد که شامل مقصر دانستن کامل اسرائیل برای بحران انسانی ناشی از جنگ، درخواست‌های او برای کمک نظامی مشروط، برچسب زدن وی به اقدامات اسرائیل به عنوان جنایات جنگی و نشان دادن اسرائیل به عنوان متجاوز در مناقشه بود. .

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

در این نامه، ون هولن به ادعاهای نادرست درباره جنگ و اقدامات اسرائیل متهم شده و از او خواسته شده است که چرا اقدامات بیشتری برای فراخوانی حماس به خاطر اقداماتش علیه اسرائیل و مردم فلسطین انجام نمی دهد.

در این نامه ون هولن به دلیل عدم صحبت در مورد آژانس امداد و کار سازمان ملل که به گفته خاخام ها روابط عمیقی با حماس دارد و اعضای آن در حملات 7 اکتبر شرکت داشتند، مورد انتقاد قرار گرفت.

واینبلات گفت که مواضعی که این سناتور اتخاذ می کند در قبال اسرائیل ناعادلانه است و به گفته او “اقدامات فوق العاده ای برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان” اتخاذ می کند و مراقبتی که اسرائیل برای کاهش آسیب و ارائه کمک انجام می دهد، انجام نمی شود.
اعتبار منصفانه

“امید ما این است که [this letter] واینبلات می‌گوید که ممکن است به واقعیت وضعیت روی زمین توجه او را جلب کند.

خاخام‌ها همچنین نگران بودند که چنین لفاظی‌هایی از سوی یک مقام منتخب، شیوع یهودستیزی را در ایالت افزایش دهد و این امر کار آنها را به عنوان رهبران مذهبی که تلاش می‌کنند تا اوضاع را کنترل کنند، دشوارتر می‌کند.

«گروهی از خاخام ها از سراسر فرقه ها این نامه را با هم تهیه کردند تا به سناتور ون هولن نشان دهند که خاخام ها در سراسر فرقه ها و سراسر بالتیمور عمیقاً نگران لفاظی های اخیر او در مورد اسرائیل هستند. ما معتقدیم که سخنان او مشکل ساز و خطرناک است و نفرت و یهودی ستیزی را بر می انگیزد.
ساروکن گفت.

این نامه توسط خاخام‌های فرقه‌های مختلف یهودیت و از مکان‌های مختلف در سراسر ایالت در یک نمایش نادر از وحدت گسترده در مورد این موضوع امضا شده است، واقعیتی که نامه برای نشان دادن حمایت گسترده خود به آن پرداخته است.

ساروکن افزود که این نامه و امضاکنندگان آن موضع متحد جامعه یهودی مریلند در قبال اسرائیل و حمایت از گروگان ها را نشان می دهد.

به عنوان خاخام، ما نماینده جوامع و مردم مختلف هستیم. ما همیشه چشم به چشم نمی بینیم، از جمله در مورد اسرائیل. خاخام‌ها در این نامه نوشتند، با این حال، ما گرد هم می‌آییم و می‌دانیم که اسرائیل و یهودیان حق دارند وجود داشته باشند و احساس امنیت کنند – درست مانند فلسطینی‌ها.

مواضع اخیر ون هولن او را در قلمروی نامطلوب در میان جامعه یهودی مریلند قرار داده است، به طوری که ران هالبر، مدیر اجرایی JCRC، در مراسمی در 15 مارس در جماعت بث شالوم و تلمود تورات در پوتوماک به خبرنگاران گفت که معتقد است ون هولن “حمایت یهودیان خونریزی دهنده” است.

دفتر ون هولن با تقویت حمایت وی از حق دفاع از خود اسرائیل به سوالات مربوط به نامه پاسخ داد، اما همچنان از رویکردی که دولت و ارتش اسرائیل در پیش گرفته اند انتقاد کرد.

من همیشه از بازخورد رای دهندگانم استقبال می کنم و از این خاخام ها که نظراتی را که در این نامه بیان کرده اند به اشتراک می گذارند قدردانی می کنم. دفتر ون هولن در بیانیه‌ای اعلام کرد که از 7 اکتبر، من بارها و بدون هیچ گونه قید و شرطی درباره وحشت حملات تروریستی حماس صحبت کرده‌ام.

من مانند پرزیدنت بایدن از حق اسرائیل برای دفاع از خود و از بین بردن تهدید نظامی حماس حمایت کامل می‌کنم – هفتم اکتبر دیگر نباید وجود داشته باشد – و به طور مداوم آزادی فوری همه گروگان‌ها را در اولویت قرار داده‌ام و بر آن فشار آورده‌ام. من همچنین معتقدم که یک جنگ عادلانه باید عادلانه انجام شود.» به همین دلیل است که من به ابراز نگرانی عمیق خود در مورد اقدامات دولت نتانیاهو در مواجهه با بحران انسانی در غزه ادامه داده‌ام. اینها مسائل بسیار مهم و زمان های سخت و چالش برانگیز هستند و من مشتاقانه منتظر ادامه این گفتگوها هستم.»

[email protected]



منبع