فوبو از فاکس، دیزنی و برادران وارنر شکایت کرد تا برنامه پخش جریانی ورزشی ترکیبی آنها را مسدود کند


همکاری غیرمنتظره دیزنی، فاکس و برادران وارنر دیسکاوری برای ایجاد یک پلتفرم استریم ورزشی، با سرویس پخش تلویزیونی Fubo موافق نبوده است. امروز، Fubo شکایتی علیه این سه شرکت به دنبال آنچه که آن را “یک کمپین چند ساله برای جلوگیری از کسب و کار نوآورانه پخش ورزشی فوبو” به هزینه مصرف کنندگان می نامد، تنظیم کرد.

دیوید گندلر، مدیرعامل Fubo گفت که این سه شرکت “سال‌هاست کتاب بازی ما را مسدود کرده‌اند، و اکنون آنها عملاً آن را برای خودشان می‌دزدند.” Fubo خود را به عنوان یک سرویس استریم «متمرکز به ورزش» معرفی کرده است، اما این شرکت می گوید شرایط محدود کننده مجوز از شبکه های ورزشی، گزینه های آن را محدود کرده است. این سازمان استدلال می‌کند که شرایط بسته‌بندی «ناعادلانه» باعث شده است که «کانال‌های غیرورزشی گران‌قیمتی را که مشتریان Fubo به عنوان شرط صدور مجوز نمی‌خواهند» برای این کانال‌های ورزشی بپردازد و توزیع کند.

روزنامه وال استریت امروز اشاره کرد که دیزنی، فاکس، و برادران وارنر دیسکاوری ممکن است حدود 50 دلار در ماه برای سرویس جدید خود دریافت کنند – که بسیار ارزان تر از هزینه ای است که برای ورزش از Fubo یا YouTube TV می پردازید. Fubo می‌گوید که این به دلیل طراحی است، و این سه نفر را متهم می‌کند که برای مجوز محتوای خود، آن را بیشتر از نرخ بازار دریافت می‌کنند. این شرکت می‌گوید که از قاضی می‌خواهد که با الزام «برابری اقتصادی شرایط صدور مجوز»، سرمایه‌گذاری را مسدود یا محدود کند، و همچنین به آن خسارت پرداخت کند.

اتحاد استریم ورزشی برای دیزنی، فاکس و برادران وارنر دیسکاوری منطقی به نظر می رسد. آستانهاما راث هفته گذشته نوشت، اما با توجه به تمام حرکات نظارتی که دولت ایالات متحده انجام داده است، انجام آن زمان خطرناکی است. طبق گزارش ها، وزارت دادگستری هم اکنون در حال بررسی طرح شرکت ها است تا مشخص کند در صورت انجام این طرح به مصرف کنندگان آسیب می رساند یا خیر. بلومبرگ هفته گذشته گزارش شده است.



منبع