مرد دی سی پس از حمله به خاخام دی سی به دلیل حمله و جنایت مشکوک به نفرت دستگیر شد


خاخام مناخیم شمتوف پس از اینکه توسط یک راننده لیفت در واشنگتن دی سی در 28 ژانویه مورد تعرض قرار گرفت.

اداره پلیس متروپولیتن در مورد حمله یک راننده لیفت به خاخام مناخیم شمتوف، خاخام برجسته ارتدوکس در واشنگتن دی سی دستگیر شده است.

در 31 ژانویه، MPD تایریک مایریک 32 ساله را از شمال غربی، واشنگتن دی سی دستگیر کرد و او را به حمله ساده متهم کرد.

در یک بیانیه مطبوعاتی، MPD گفت که “این جرم را به عنوان انگیزه بالقوه نفرت یا سوگیری بررسی می کند.” در بیانیه مطبوعاتی اشاره شده است که «این نام را می‌توان در هر زمانی با ادامه تحقیقات و جمع‌آوری اطلاعات بیشتر تغییر داد»، و افزود: «تعریف جرم ناشی از نفرت توسط MPD به این معنا نیست که دادستان‌ها آن را به‌عنوان جرم ناشی از نفرت تحت تعقیب قرار خواهند داد».

سخنگوی MPD در بیانیه ای کتبی که به هفته یهودی واشنگتن ارسال شد، گفت که مظنون “به دلیل حمله ساده/جنایت مشکوک به نفرت بازداشت شده است.” تحت عنوان “تعصب/ انگیزه نفرت” در گزارش رویداد عمومی MPD، “مذهب – ضدیهود” را بیان می کند. این گزارش همچنین خاطرنشان می کند که این حادثه یک جنایت مشکوک به نفرت است.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

شمتوف، مدیر چاباد جورج تاون و خاخام در پنتاگون، صبح روز یکشنبه، 28 ژانویه، دستور سفر از طریق اپلیکیشن Lyft را صادر کرد. اندکی پس از اینکه شمتوف وارد ماشین شد، راننده به شمتوف گفت که «انرژی» او را دوست ندارد و خواستار شد. که از وسیله نقلیه خارج شود پس از پیاده شدن شمتوف از ماشین، راننده نیز پیاده شد و “با V-1 برخورد کرد [Shemtov] در مورد صورت چندین بار با دستانش،» با توجه به گزارش رویداد عمومی MPD. پس از این حادثه راننده از محل متواری شد.

wikicommons/Leodavidson

این حادثه که در خیابان کانکتیکات شمال غربی رخ داد، توسط چند رهگذر شاهد بود. ویدئوهایی از صحنه که توسط شمتوف و حداقل یکی از شاهدان گرفته شده است نشان می دهد که راننده چندین بار به صورت شمتوف ضربه می زند در حالی که کلید ماشین خود را نگه داشته و ظاهراً از آن به عنوان سلاح استفاده می کند.

شاید 30 ثانیه بعد از سوار شدنم به ماشین، به من بگوید که «انرژی» من را دوست ندارد و می‌خواهد از وسیله نقلیه خارج شوم… از او پرسیدم: «من چیزی نگفتم، نکردم. هر چیزی، چرا به من می گویید از وسیله نقلیه خارج شوم؟ شمتوف به یهودی واشنگتن گفت… و او اینگونه بود که “از لحظه ای که سوار ماشین شدی، من انرژی تو را دوست نداشتم” … او فقط چیزهای مسخره ای را به عنوان بهانه یا دلیلی برای بیرون آوردن من از خودرو می گفت.” هفته

شمتوف گفت که راننده او را در خیابان تعقیب کرد، شروع به فحاشی به او کرد و سپس به صورت شمتوف ضربه زد و یارمولکه او را به زمین زد. بعد از اینکه شمتوف به سمت ماشین برگشت تا سعی کند راننده را از ترک محل حادثه تا رسیدن پلیس باز دارد، شمتوف گفت که راننده «دوباره» به صورت او ضربه زد.

شمتوف گفت: “هیچ چیزی من نگفتم، کاری انجام ندادم – او فقط به نوعی از “انرژی” من آزرده شد… من واقعاً مطمئن نیستم که او به چه انرژی اشاره می کند.”

در نتیجه این حمله، شمتوف چندین بریدگی بر روی صورت خود داشت. شمتوف گفت: “او با کلیدهایش حدود یک اینچ زیر کره چشم من را بریده بود.”

لیفت به صراحت این رفتار را محکوم می کند. سخنگوی Lyft در بیانیه ای کتبی که در 29 ژانویه به هفته یهودی واشنگتن فرستاده شد، گفت: “ما سواران و رانندگان را تشویق می کنیم تا آزار و اذیت را گزارش کنند، با اطلاع از این حادثه، راننده را غیرفعال کردیم و با راکب در تماس بودیم.” ، تبعیض یا نگرانی های ایمنی در برنامه Lyft.”

بر اساس MPD، Myrick همچنین به سرقت یک در رابطه با یک حادثه نامرتبط متهم شد. MPD در بیانیه مطبوعاتی خود گفت که در 13 ژانویه، مایریک «در پاسخ به درخواست قربانیان برای تحویل غذا به بلوک واحد در خیابان R، شمال شرقی رفت. مظنون موفق به تحویل غذا نشد و قربانیان سفارش خود را لغو کردند. مدت کوتاهی بعد، مظنون با فریاد و کوبیدن در به خانه مقتول بازگشت و از قربانیان درخواست پول کرد. وقتی قربانیان در را باز نکردند، مظنون با لگد به در زد، از قربانیان درخواست پول کرد و اموالی را برد. مظنون از محل متواری شد.» گزارش رویداد عمومی MPD مربوط به آن پرونده اشاره می کند که مایریک کامپیوتر لپ تاپ قربانیان را قبل از فرار گرفت.

[email protected]



منبع