چرا رفتارهای سلامت نامرئی را قابل مشاهده کنیم – راه حل های سلامتی Fitbit



تغییر رفتار، کارفرمایان و کارگزاران، رفتارهای بهداشتی بنیادی، برنامه‌های سلامت، سیستم‌های سلامت، مزیت مدیکر، شرکا، محققان | توسط دکتر کاپیل پراخ | 23/02/14 | 5 دقیقه بخوانید

در طول سال‌ها، مقدار قابل‌توجهی از داده‌ها در مورد اثرات منفی رفتار بی‌تحرکی جمع‌آوری شده است، با مطالعات جمعیتی در مقیاس بزرگ که ارتباط بین سبک زندگی بی‌تحرک و شرایط متابولیک مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری قلبی را نشان می‌دهد.1 برعکس، مطالعات مداخله‌ای کوچکتر نشان داده‌اند که افزایش فعالیت بدنی می‌تواند منجر به بهبود شاخص‌های مختلف سلامتی مانند قند خون، فشار خون و سطح کلسترول شود.2

گروه‌های بیمار خاص می‌توانند از افزایش فعالیت بدنی حتی بیشتر سود ببرند. به عنوان مثال، بیمارانی که پس از جراحی بهبود می یابند، اغلب زمانی که در فعالیت های اولیه و مکرر شرکت می کنند، نتایج بهتری خواهند داشت.3 به طور مشابه، بیماران مبتلا به بیماری شریانی محیطی به نتایج قابل توجهی دست یافته اند که در حال حاضر برنامه های راه رفتن ساختاری به طور خاص برای نیازهای آنها طراحی شده است.4

برخی از طرفداران فعالیت بدنی حتی تا آنجا پیش می روند که ادعا می کنند “نشستن سیگار کشیدن جدید است” تا عواقب شدید سبک زندگی بی تحرک را برجسته کنند. در حالی که ممکن است سوالاتی در مورد آن عبارت خاص وجود داشته باشد، هیچ شکی وجود ندارد که حرکت بیشتر برای سلامتی در یک جمعیت مفید است.

چگونه می توانیم زمان بی تحرکی را کاهش دهیم و حرکت را تشویق کنیم؟

این حوزه ای است که فناوری نقشی حیاتی ایفا می کند و فیت بیت از زمان تأسیس ما در خط مقدم آن بوده است. بنیانگذاران ما با الهام از بازی های ویدیویی که حرکات بازیکن را ردیابی می کنند، شروع به اندازه گیری و تشویق فعالیت بدنی در زندگی روزمره مردم کردند.

Fitbit از طریق توسعه دستگاه‌های پوشیدنی که مراحل را ردیابی می‌کند و کاربران را به حرکت بیشتر تشویق می‌کند، زمان بی‌تحرکی را قابل مشاهده‌تر و کاربردی‌تر کرده است. این رویکرد از آن زمان توسط سایر ابزارهای پوشیدنی و حتی تلفن های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است و به میلیاردها دستگاه در سراسر جهان اجازه می دهد تا مراحل را اندازه گیری کرده و فعالیت را تشویق کنند.

مردم چند قدم باید بردارند؟ آیا 10000 قدم هدف خوبی است؟

Fitbit استانداردی را برای هدف 10000 قدم در روز بیش از یک دهه پیش تنظیم کرد.5 بر این اساس که 10000 قدم تقریباً معادل توصیه جراح عمومی برای انجام حداقل 30 دقیقه فعالیت در روز در اکثر اوقات هفته است. اما علیرغم پذیرش گسترده 10000 قدم، مردم اغلب از خود می پرسیدند که آیا 10000 خیلی زیاد است، خیلی کم یا درست است.

یک مطالعه اخیر که شامل بیش از 75000 شرکت‌کننده بود، هدف 10000 قدم را به عنوان معیاری برای سلامت خوب تأیید کرد.6 مطالعه تأیید کرد که:

  • افرادی که به طور منظم به 10000 قدم می رسند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان و مرگ و میر را کاهش می دهند.
  • شرکت‌کنندگانی که قدم‌های بیشتری برمی‌دارند، شاخص توده بدنی (BMI) کمتر، خواب بهتر و مصرف کمتر الکل یا تنباکو را گزارش می‌کنند.
  • مراحل با شدت بالاتر مرتبط با فعالیت به طور مداوم با خطرات کمتر در تمام نتایج مرتبط است.

در حالی که ما از دیدن 10000 مرحله تأیید شده توسط چنین مطالعه گسترده و جامعی هیجان زده هستیم، همه ما در Fitbit تشخیص می دهیم که هر کاربر منحصر به فرد است و بنابراین ممکن است اهداف متفاوتی داشته باشد که برای نیازها و شرایط فردی آنها منطقی تر باشد. به همین دلیل است که ما تعیین و اصلاح اهداف را برای افراد آسان می‌کنیم تا بتوانند حرکت را به روشی که برایشان منطقی‌تر است در زندگی روزمره خود بگنجانند.

درک اینکه چگونه رفتارهای نامرئی بر سلامت شخصی تأثیر می گذارد

این مطالعه یکی از با ارزش‌ترین درس‌هایی را که ما در سفر خود به عنوان یک شرکت آموخته‌ایم نشان داد: قدرت مرئی کردن چیزهای نامرئی. اغلب این رفتارهای نادیده ای است که افراد در طول روز انجام می دهند که بیشترین تأثیر را بر سلامت آنها می گذارد.

اگر مردم از میزان حرکت یا نشستن خود در طول روز، چه رسد به تعداد دقیق قدم هایی که برمی دارند، بی اطلاع باشند، انتخاب درست یا اطمینان از پیشرفت دشوار می شود. و تأثیر این رفتارهای نادیده می‌تواند به مسائل عمده اضافه شود: تجزیه و تحلیل سیزده مطالعه نشان داد افرادی که بیش از هشت ساعت در روز بدون هیچ گونه فعالیت بدنی می‌نشینند، خطر مرگی مشابه چاقی و سیگار کشیدن دارند.7

به خاطر داشته باشید که تأثیر رفتارهای نادیده می تواند از فردی به فرد دیگر به طور قابل توجهی متفاوت باشد، به همین دلیل است که اهداف گسترده در سطح جمعیت مفید هستند اما ممکن است برای هر فردی مناسب نباشند. برای دادن بهترین شانس به افراد برای ایجاد تغییرات معنادار و پایدار در رفتارشان به نحوی که بیشترین منطق را برای نیازهای فردی آنها ایجاد کند، ضروری است که اطلاعات و زمینه ای را که برای تعیین کمیت نقطه شروع منحصر به فردشان نیاز دارند در اختیار آنها قرار دهیم. اهداف، و پیشرفت آنها را در طول زمان پیگیری کنید.

تیم ما در Fitbit از زمان تاسیس این شرکت بر روی کمک به مردم برای نشان دادن رفتارهای نامرئی سلامت خود متمرکز شده است، با هر نوآوری که برای کمک به مردم برای کشف بیشتر در مورد سلامت و رفاه کلی خود طراحی شده است.

علاوه بر ردیابی تعداد گام‌های روزانه، دستگاه‌های ما به کاربران این امکان را می‌دهند که زمان ثابت خود را ردیابی کنند و ببینند چه زمانی به احتمال زیاد بی‌تحرک هستند. با درک فعالیت ها و الگوهای ثابت و استفاده از هشدارها برای از بین بردن زمان بی تحرکی، به افراد کمک می کنیم تا انتخاب های آگاهانه ای داشته باشند که به آنها کمک می کند تا سلامت و تندرستی کلی خود را به طور روزانه بهبود بخشند، چه با رسیدن به هدف 10000 قدم یا دستیابی به یک هدف سلامت شخصی.

مزایای فعالیت بدنی برای پرداخت کنندگان

این تکامل فناوری همزمان است با درک فزاینده پرداخت کنندگان از ارزش و اهمیت سلامت جمعیت. آنها کشف کرده‌اند که توانمندسازی کاربران با ردیاب‌های فعالیت بدنی، مانند دستگاه‌های Fitbit، می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر نتایج سلامت و کاهش هزینه در مقیاس داشته باشد، به‌ویژه در جمعیت‌های خاصی که بیشترین سود را از این برنامه‌ها می‌برند.

یک متاآنالیز نشان می‌دهد که ادغام داده‌های Fitbit می‌تواند منجر به بهبود نتایج سلامتی شود، در حالی که تعامل با برند پرداخت‌کننده را به‌عنوان یک همراه روزانه در میان کاربران ارتقا می‌دهد.8 علاوه بر این، پرداخت کنندگان می توانند از داده هایی که جمع آوری می کنند برای شناسایی نابرابری های سلامت و اجرای برنامه های هدفمند برای جمعیت های آسیب پذیر استفاده کنند. کاربران همچنین می توانند از دستگاه های خود برای بهبود سلامت به روش های دیگری مانند بهبود خواب، تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) و موارد دیگر استفاده کنند.

ارائه فناوری پوشیدنی به اعضا به پرداخت کنندگان این امکان را می دهد تا با آنها به روش های جدیدی در ارتباط باشند. با ارائه بازخورد در زمان واقعی به کاربران و توصیه‌های شخصی مبتنی بر داده‌ها، پرداخت‌کنندگان می‌توانند به افراد قدرت دهند تا موارد نامرئی را قابل مشاهده کنند تا بتوانند تغییرات مثبتی در عادات روزانه خود ایجاد کنند که منجر به بهبود نتایج بلندمدت شود.


  1. https://link.springer.com/article/10.1007/s00125-012-2677-z
  2. https://health.gov/our-work/nutrition-physical-activity/physical-activity-guidelines/current-guidelines/scientific-report
  3. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35045757/
  4. https://myhealth.ucsd.edu/RelatedItems/3,89807
  5. https://blog.fitbit.com/the-magic-of-10000-steps/
  6. https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/2796058
  7. https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/expert-answers/sitting/faq-20058005#:~:text=Researchers%20analyzed%2013%20studies%20of,posed%20by%20obesity%20 20% سیگار کشیدن
  8. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7589007/