آیا هنوز هم ارزش تعویض صفحه کلید پیش فرض اندروید را دارد؟



خوراکی های کلیدی

  • صفحه‌کلیدهای پیش‌فرض اندروید اکنون برای اکثر کاربران به اندازه کافی خوب هستند و ویژگی‌هایی مانند پیش‌بینی خوب، تایپ با کشیدن انگشت، ورودی صوتی، و گیف‌ها و استیکرهای داخلی را ارائه می‌دهند.
  • هنوز دلایلی برای استفاده از صفحه‌کلیدهای شخص ثالث وجود دارد، مانند تمایل به چیدمان صفحه‌کلید متفاوت، ادغام با یک اکوسیستم خاص، یا خصوصی نگه داشتن تایپ خود.
  • حتی اگر به صفحه‌کلید شخص ثالث نیاز ندارید، اندروید گزینه‌های مختلفی را ارائه می‌کند که می‌خواهید چیز جدیدی را امتحان کنید.


گوشی‌های اندرویدی اولیه با صفحه‌کلیدهایی عرضه می‌شدند که نسبت به گزینه‌های شخص ثالث بدتر بودند. این روزها اینطور نیست. احتمالاً به صفحه‌کلیدی که هر وقت می‌خواهید با تلفن خود تایپ کنید، ظاهر می‌شود، فکر نکرده‌اید. آیا با جستجوی جایگزین چیزی به دست می آورید؟

اولین چیزها: یک صفحه کلید پیش فرض اندروید وجود ندارد. اگر از Pixel یا یکی از تلفن‌هایی استفاده می‌کنید که دارای نسخه نسبتاً موجودی اندروید هستند، از Gboard، صفحه‌کلید Google استفاده می‌کنید. اگر از دستگاه Samsung Galaxy استفاده می کنید، از صفحه کلید سامسونگ استفاده می کنید. اگر گوشی شما با چیز دیگری همراه است، به احتمال زیاد یک صفحه کلید محکم نیز وجود دارد.



پیش‌بینی‌های صفحه کلید اکنون بسیار خوب هستند

پیش‌بینی‌های گوگل کاملاً قابل اعتماد هستند، بنابراین حتی اگر فشارهای کلید شما در همه جا باشد، می‌توانید روی کلمه‌ای که می‌خواهید تایپ کنید که بالای صفحه‌کلید ظاهر می‌شود حساب کنید. این تجربه در گوشی هایی که با صفحه کلید سامسونگ عرضه می شوند مشابه است.

در روزهای اولیه اندروید، برای پیش‌بینی به این خوبی به یک صفحه‌کلید شخص ثالث نیاز داشتید. به عنوان مثال، SwiftKey هنگام راه اندازی در سال 2010 با حدس زدن کلمه بعدی شما بر اساس آنچه قبلاً در گذشته تایپ کرده اید، طرفداران زیادی به دست آورد. این پیش‌بینی‌ها با گذشت زمان بهبود یافتند، زیرا صفحه‌کلید استفاده شما را مطالعه کرد. مایکروسافت SwiftKey را در سال 2016 خریداری کرد، اما در آن زمان تولیدکنندگان اندروید قبلاً بسیاری از چیزهایی را که SwiftKey را خاص می‌کرد در صفحه‌کلیدهای خود گنجانده بودند. این نوع پیش‌بینی اکنون تنها بخشی از نحوه عملکرد یک تلفن اندرویدی است، مگر اینکه انصراف دهید.

برای ورودی Swipe به صفحه‌کلید شخص ثالث نیاز ندارید


مدت زیادی پس از اینکه Swype برای اولین بار در سال 2009 وارد صحنه شد، یک برنامه ضروری بود. در اینجا روشی نوآورانه برای تایپ کردن روی صفحه نمایش لمسی وجود داشت که معایب دیگر نداشتن کلیدهای فیزیکی را از بین می برد. انگشت خود را روی کلیدهایی که در غیر این صورت ضربه می زدید، کشیدید و سپس Swype حدس زد کدام کلمه را می خواهید تایپ کنید.

اکنون این ویژگی در دستگاه هایی مانند Gboard و Samsung Keyboard وجود دارد. این یک بخش فرضی از نحوه عملکرد گوشی های هوشمند است که حتی نیازی به فعال کردن آن ندارید. اگر انگشت خود را روی کلیدهای یک گوشی کاملاً جدید بدون جعبه بکشید، احتمالاً کلمات ظاهر می شوند.

ورودی صوتی خوب است، خارج از جعبه


اگر احساس می‌کنید که نمی‌خواهید روی صفحه‌نمایش ضربه بزنید یا تند بکشید، می‌توانید در عوض صحبت کنید. ورودی صوتی اکنون بخشی داخلی اندروید است. وقتی صفحه‌کلیدتان بالا می‌آید، روی میکروفون ضربه بزنید و شروع به صحبت کنید. تلفن شما آنچه را که می گویید به متن رونویسی می کند. مطمئناً، ممکن است مجبور شوید پس از آن به عقب برگردید و علائم نگارشی را پاک کنید، اما وقتی در نظر بگیرید چقدر پول مردم برای نرم‌افزار رونویسی صدا پرداخت می‌کردند، هنوز هم بسیار چشمگیر است.

صفحه کلیدهای پیش فرض نیز دارای تم هستند

زمانی که به صفحه کلید خود یک طرح رنگی پر جنب و جوش بدهید دلیل کافی برای تعویض پیش فرض با چیز دیگری بود. اکنون پیش فرض ها با گزینه های فراوانی ارسال می شوند. در مورد Gboard، می‌توانید از میان مجموعه‌ای از رنگ‌ها انتخاب کنید، شیب را انتخاب کنید، یا عکس منظره را انتخاب کنید. صفحه کلید سامسونگ را می توان با ماژول های Good Lock قالب بندی و سفارشی کرد. در حالی که صفحه‌کلیدهای شخص ثالثی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند سفارشی‌سازی را حتی بیشتر کنید، پیش‌فرض‌ها به اندازه‌ای هستند که اکثر افرادی را که مایل به صفحه‌کلید باز می‌خواهند راضی کنند.


گیف ها و استیکرها اکنون تعبیه شده اند

بیایید آنچه را که بسیاری از مردم مهمترین جنبه یک صفحه کلید می دانند را نادیده نگیریم: بازی GIF آن. آیا می توانید به راحتی گیف اضافه کنید؟ آیا می توانید از داخل صفحه کلید جستجو کنید؟ قبلاً برای داشتن چنین سرگرمی در هر برنامه ای به یک برنامه اختصاصی Giphy نیاز داشتید، اما این حدود یک دهه پیش بود. استیکرها؟ بله، صفحه کلید گوشی شما هم اینها را دارد.

پیش فرض هایی مانند Gboard و Samsung Keyboard به همان اندازه که کاربردی هستند سرگرم کننده شده اند. کلید ایموجی دنیایی با واکنش‌های فراوانی است که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

ویژگی های جالبی که فقط در صفحه کلیدهای شخص ثالث پیدا خواهید کرد

در این مرحله، احتمالاً اکثر ما قبول داریم که تایپ کردن روی صفحه لمسی حل شده است. اگر با گوشی‌های هوشمند بزرگ شده‌اید، حتی ممکن است بتوانید سریع‌تر از صفحه‌کلید فیزیکی روی تلفن خود تایپ کنید. با این وجود، مردم همچنان به نوآوری ادامه می دهند. صفحه‌کلیدهای شخص ثالث هنوز در فروشگاه Play شناور هستند و میلیون‌ها دانلود را جذب می‌کنند و چیزهای جالبی را امتحان می‌کنند. در اینجا یک مزه از آنچه می توانید انجام دهید.


شکل کلیدهای خود را تغییر دهید

همه صفحه‌کلیدهای مجازی پیش‌فرض تلاش می‌کنند تا ظاهر صفحه‌کلیدهای فیزیکی را که جایگزین می‌کنند، تکرار کنند. با این حال، یک صفحه کلید مجازی با محدودیت های یکسانی مواجه نیست. شما می توانید یک کلید را به هر شکلی که می خواهید بسازید، و برخی از آن شکل ها به شما امکان می دهند کلیدهای بزرگتر را در همان مقدار فضای صفحه قرار دهید. به همین دلیل است که Typewise کلیدهای مربعی شکل را به نفع شش ضلعی حذف می کند.

با ترکیبی از اهداف لمسی بزرگتر و استفاده بصری از حرکات (برای حذف متن، انگشت خود را به چپ بکشید)، می توانید یاد بگیرید که با Typewise سریعتر از Gboard تایپ کنید. در اینجا تاکید بر “یادگیری” است، زیرا در ابتدا کمی تایپ می‌کنید در حالی که انگشتانتان با وضعیت جدید زمین سازگار می‌شوند.

دانلود:Typewise (اشتراک رایگان، ممتاز با ویژگی های اختیاری)


با کامپیوتر ویندوزی خود یکپارچه شوید

Gboard همه چیز را به خوبی بین دستگاه‌هایی که با حساب Google وارد آن شده‌اید همگام‌سازی می‌کند. این در درجه اول به معنای Android و Chromebook است. اما اگر زمان زیادی را صرف یک رایانه شخصی ویندوزی می کنید و می خواهید کلیپ بوردی را بین رایانه و تلفن خود به اشتراک بگذارید، Microsoft SwiftKey را بررسی کنید.

SwiftKey همچنین از Copilot استفاده می کند، یک هوش مصنوعی که اگر در اکوسیستم مایکروسافت غوطه ور شده باشید، ممکن است با آن برخورد کرده باشید. این در مرورگر اج، برنامه‌های مختلف مایکروسافت و حتی خود ویندوز وجود دارد. اگر در Copilot همه کاره هستید، SwiftKey یک تناسب طبیعی است. حتی می‌توانید با جایگزین کردن دستیار Google با Copilot در Android جلوتر بروید.

دانلود:Microsoft SwiftKey (رایگان)


آنچه را که تایپ می کنید خصوصی نگه دارید

مانند بسیاری از برنامه‌های تلفن همراه، تشخیص اینکه آیا برنامه صفحه‌کلید شما مطالبی را که به‌صورت ناشناس می‌نویسید ثبت می‌کند یا به‌طور دیگری دشوار است. Gboard در اینجا مستثنی نیست. اگر آرامش خاطر می‌خواهید، بهترین گزینه استفاده از گزینه‌ای است که منبع باز است. برای آن، OpenBoard وجود دارد.

OpenBoard احتمالا سرعت تایپ شما را افزایش نخواهد داد. به طور کامل فاقد کشیدن انگشت است، اما هنوز هم چیزهای خوبی مانند تصحیح خودکار، ادغام کلیپ بورد، قالب بندی، و توانایی اضافه کردن یک ردیف اعداد دارید.

دانلود:OpenBoard (رایگان)


برای اکثر مردم، نیازی به جستجوی صفحه کلید شخص ثالث نیست. پیش فرض ها کار می کنند. آفرین. با این حال، داشتن گزینه‌ها خوب است، و اندروید همچنان در این زمینه ناامید نمی‌شود. می‌توانید بدون هیچ دلیلی جز بازی کردن با صفحه‌کلیدهای جدید، صفحه‌کلید دیگری را جستجو کنید، و همچنان ده‌ها گزینه در فروشگاه Play پیدا خواهید کرد تا شما را مشغول نگه دارند.




منبع