حماس 13 گروگان اسرائیلی را در حین برقراری آتش بس آزاد کرد


نیروهای امنیتی اسرائیل در کنار آمبولانس‌هایی ایستاده‌اند که در خارج از فرودگاه مرکز پزشکی اشنایدر تل‌آویو منتظر می‌مانند تا گروگان‌های آزاد شده از غزه را در 24 نوامبر 2023 بپذیرند. (فادل سنا/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ از طریق JTA.org)

این یک داستان در حال توسعه است.

حماس 13 گروگان اسرائیلی را روز جمعه در مصر آزاد کرد، که نشانه ای از آتش بس چهار روزه میان اسرائیل و گروه تروریستی که غزه را اداره می کند، می باشد.

12 شهروند تایلندی نیز در یک معامله اضافی غیرمنتظره آزاد شدند که مقامات مصری گفتند که آنها میانجیگری کرده اند. 39 اسیر فلسطینی در چارچوب این توافقنامه از اسرائیل آزاد خواهند شد و چندین تانکر کمک های بشردوستانه وارد نوار غزه خواهند شد.

هنوز هویت گروگان‌ها صبح جمعه به وقت شرقی مشخص نشده است. آنها پس از رانده شدن توسط کمیته بین المللی صلیب سرخ از طریق گذرگاه مرزی رفح به سوی اسرائیل راهی اسرائیل خواهند شد. وزارت بهداشت اسرائیل گفته است که آنها فوراً تحت ارزیابی های پزشکی و روانی قرار خواهند گرفت.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

آتش بس موقتی که در اوایل این هفته بر سر آن توافق شد، به نظر می‌رسید که می‌توانست به مشکل برخورد کند، زیرا نیروهای دفاعی اسرائیل بخش‌هایی از غزه را تا ساعات اولیه صبح جمعه گلوله باران کردند و به سمت غزه‌هایی که تلاش می‌کردند به بخش شمالی منطقه ساحلی بازگردند شلیک کردند. اما ارتش اسرائیل و نیروهای حماس از جنگ در ساعت مقرر در صبح جمعه خودداری کردند، مانند گروه تروریستی حزب الله در مرز اسرائیل با لبنان.

روز سه‌شنبه، اسرائیل و حماس با آتش‌بس موقتی موافقت کردند که در طول چهار روز شامل آزادی حدود 50 نفر از بیش از 200 اسرائیلی است که از 7 اکتبر در غزه اسیر شده‌اند. پس از آن، حماس می‌تواند این آتش‌بس را تمدید کند. با آزاد کردن 10 گروگان دیگر در روز آتش بس. در این مسیر، اسرائیل به ازای هر گروگان آزاد شده، سه اسیر فلسطینی را آزاد خواهد کرد.

مجله دیجیتال هفته یهودی واشنگتن را از طریق ایمیل دریافت کنید و هرگز داستان های برتر ما را از دست ندهید
ما داده ها را با فروشندگان شخص ثالث به اشتراک نمی گذاریم.

ثبت نام رایگان

هنوز مشخص نیست که پس از چهار روز اول آتش بس چه اتفاقی می افتد. در حالی که گروگان ها در مسیر اسرائیل بودند، اسماعیل هنیه، رهبر حماس گفت: «حماس تلاش خود را برای توقف حمله اسرائیل به غزه ادامه خواهد داد» و «تکمیل تبادل اسرا».



منبع