دادگاه عالی اروپا آمازون را محکوم کرد/ تشدید قانون خدمات دیجیتال


دادگاه عالی اروپا آمازون را محکوم کرد  تشدید قانون خدمات دیجیتال

بالاترین نهاد حقوقی اتحادیه اروپا با بررسی شیوه‌های تبلیغاتی آمازون رأی به محکومیت این شرکت داد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، دادگاه عالی اتحادیه اروپا در خصوص شیوه‌های تبلیغات آنلاین علیه شرکت آمازون رأی داد و اعلام کرد منافع اتحادیه اروپا بر منافع مالی خرده‌فروشان آنلاین آمریکا اولویت دارد.

این حکم بر اساس قانون خدمات دیجیتال (DSA) که در سال گذشته الزام‌آور شد، صادر شده است. طبق این قانون، آمازون به عنوان یک پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ با محتوای غیرقانونی و مضر شناسایی شده بود.

مدتی بعد، آمازون از الزام قانون خدمات دیجیتال مبنی بر دسترسی به مخزن اطلاعات دقیق درباره تبلیغات آنلاین خودداری کرد و همچنین تا زمان تصمیم‌گیری دادگاه در مورد پرونده، خواستار اقدام موقت شد تا فرصت داشته باشد که اطلاعات درخواست‌شده را در دسترس عموم قرار دهد.

یک دادگاه بدوی در ماه سپتامبر گذشته، با درخواست آمازون برای اقدام موقت و تعلیق تعهدِ مورد اعتراض، موافقت کرد که باعث شد کمیسیون اروپا به دادگاه عالی اروپا مراجعه کند که در نهایت باعث شد دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، حکم تعلیق را لغو و درخواست قرار با اقدامات موقت برای آمازون را رد کند.

آمازون از این حکم ابراز ناامیدی کرده و تأکید داشته است که نباید تحت عنوان قانون خدمات دیجیتال، به عنوان یک پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ و آسیب‌رسان معرفی شود.