قطعنامه آتش بس MCEA خارج از دستور تشخیص داده شد


تجمع اعضای جامعه علیه قطعنامه آتش بس انجمن آموزشی شهرستان مونتگومری در 6 مارس. اعتبار عکس: سوزان پولاک

قطعنامه ای که اعضای انجمن آموزشی شهرستان مونتگومری خواستار «آتش بس در اسرائیل و فلسطین» شده بود، در جلسه 6 مارس از دستور خارج شد و به همین دلیل به رأی گذاشته نشد.

قطعنامه یک ثانیه دریافت کرد. یکی از اعضای اتحادیه معلمان یهودی شهرستان مونتگومری که در این جلسه شرکت کرد، توضیح داد که به دلیل اینکه هدف و مأموریت اعلام شده اتحادیه معلمان به موضع گیری در مورد امور خارجی نمی‌تواند از دستور خارج شود.

در این جلسه که برای مطبوعات غیرعلنی بود، نماینده مجلس صنفی نامه مشاور اتحادیه را قرائت کرد که در آن توضیح داده شد که اتحادیه حق رای دادن به آن را ندارد.

بر اساس گزارش MCJEA، “از سوی چند نفر که موافق بودند، اعتراضاتی صورت گرفت.” با این حال، آنها اجازه صحبت در جلسه میکروفون آزاد در پایان جلسه را نداشتند.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

یکی از اعضا به سرعت از جلسه خارج شد. MCJEA خاطرنشان کرد، هنگامی که MCEA به مشاغل دیگر رفت، “در اتاق تشویق شد.”

قطعنامه پیشنهادی بخشی از درخواست جنبش کارگری ایالات متحده برای آتش بس در غزه و از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور برای درخواست فوری آتش بس بود.

بر اساس بیانیه شورای روابط جامعه یهودی واشنگتن بزرگ، این قطعنامه شامل «هیچ محکومیتی حماس به خاطر حمله تروریستی وحشتناکش که 1200 اسرائیلی را در 7 اکتبر کشته شد، نیست. هیچ اشاره ای به تجاوز جنسی و ناقص شدن بیش از 200 دختر و زن جوان توسط حماس نشده است. و هیچ درخواستی برای تسلیم شدن حماس وجود ندارد.

بر اساس شرایط آن، حماس آزاد است که در قدرت بماند و حملات بیشتری را علیه غیرنظامیان بی گناه انجام دهد.

پس از رای گیری، JCRC بیانیه دیگری صادر کرد و از این اتحادیه به دلیل عدم پذیرش قطعنامه تقدیر کرد.

MCEA با کنار گذاشتن قطعنامه ای که به وضوح استانداردهای قانون اساسی خود را نقض می کرد، کار درست را انجام داد. در صورت تصویب، این قطعنامه هیچ کمکی به آموزش دانش‌آموزان یا حمایت از معلمان نمی‌کرد، اما آسیب واقعی به خانواده‌ها و مربیان یهودی که در حال حاضر با افزایش شدید حملات یهودستیزی در جامعه ما دست و پنجه نرم می‌کردند، وارد می‌کرد. هرگز نباید حتی در نظر گرفته می شد، اما ما خوشحالیم که در نهایت به سرنوشتی که سزاوار آن بود رسیدیم.»

در حالی که معلمان و سایر اعضای اتحادیه وارد جلسه 6 مارس شدند، اعضای JCRC و MCJEA در مقابل مقر MCEA در راکویل تجمع کردند و از آنها خواستند که به جای امور خارجی، بر آموزش و دانش آموزان خود تمرکز کنند.

در حالی که مردم شعارهای «راه حل های مدرسه، نه قطعنامه جنگ» و «امور محلی، نه امور خارجی» را سر می دادند، حدود 15 نفر از حامیان آتش بس در همان نزدیکی ایستاده بودند و فریاد می زدند: «فلسطین را آزاد کنید» و «کشتار نوزادان را متوقف کنید».

طرفداران آتش بس خود را در هفته یهودی واشنگتن به عنوان اعضای جامعه، انسان ها، معلمان و والدین دارای فرزندان در شهرستان مونتگومری معرفی کردند.
مدارس دولتی.

در طول تظاهرات، ربکا کوتول، مشاور مدرسه ابتدایی MCPS، به جمعیت گفت: “من به یهودی بودنم به همان اندازه که مشاور مدرسه و عضو اتحادیه هستم افتخار می کنم.”

او آشکارا از اینکه اتحادیه اش حتی حمایت از آتش بس را در نظر می گیرد ناراحت بود. “هیچ دلیلی وجود ندارد که به اتحادیه ما صلاحیت رسیدگی به یک موضوع خارجی را بدهد، نه یک دلیل.”

او متعجب بود که چرا اتحادیه اش در طول یک سال تحصیلی که قبلاً با سوءاستفاده از قلدری معلمان و ترفیعات و کناره گیری سرپرست سابق دکتر مونیفا مک نایت منحرف شده بود، موضوع سیاسی تفرقه انگیزی را مطرح کند.

کوتول و ران هالبر، مدیر اجرایی JCRC تاکید کردند که MCEA باید بیشتر به اندازه کلاس، کمبود معلمان و بهبود نمرات توجه کند.

در حالی که مخالفان آتش‌بس صحبت می‌کردند، دیگران مخالف آتش‌بس فریادهایی مانند «نسل‌کشی را متوقف کنید» و «کشتن نوزادان را متوقف کنید» سر دادند.

هالبر به مخالفان قطعنامه آتش بس هشدار داد که با آنها درگیر نشوند و اعلام کرد: “من صدایم بلندتر است.”

هالبر این سوال را مطرح کرد که چرا کسانی که طرفدار آتش‌بس هستند، به هزاران کشته در جنگ‌های دیگر در سراسر جهان اعتراض نکردند.

زمانی که سوری ها مردم خودشان را سلاخی می کردند، آن ها بیرون نبودند. چرا الان اینجا هستند؟ چون ما یهودی هستیم. هالبر گفت بیایید صادق باشیم.

«این یک موضوع بسیار پرشور است که افراد هر دو طرف را درگیر خود کرده است. این قطعنامه ماهیت بسیار سیاسی دارد.» وی افزود: «این هیچ تأثیر و تأثیری ندارد».

دارسی روچکیند، استاد ارشد Bethesda-Chevy Chase، اعلام کرد که معلمان باید نگران حمایت از دانش آموزان و ایمن نگه داشتن آنها باشند، به ویژه زمانی که این موضوع بدترین اتفاقات را در رسانه های اجتماعی نشان می دهد.

او با بیان اینکه به معلمانش احترام می‌گذارد، گفت: «ای کاش مجبور نبودم امروز اینجا باشم، اما من از این موضوع ناامید شدم.»

در حالی که مردم زیر نظر افسران پلیس راکویل سیتی که در سراسر راهپیمایی ایستاده بودند، به اتومبیل های خود بازگشتند، این تجمع با سرود «ام اسرائیل چای» به پایان رسید.

خاخام آدام راسکین از جماعت هار شالوم به تظاهرات پیوست. پس از آن، او در فیس بوک پست کرد: «در شرایطی که MCPS با کمبود کارکنان، جاهای خالی رهبری، معلمان پربار، کاهش بودجه، نیازهای حیاتی به آموزش ویژه، سلامت روان، بهبود امکانات، و بسیاری مسائل فوری دیگر مواجه است، با تمرکز بر شعارهای تفرقه‌انگیز که مدارس را کمتر می‌کند. امن برای دانش آموزان و معلمان یهودی غیر مسئولانه است.

قبل از رای گیری، اعضای MCJEA و دیگر گروه های یهودی با ایمیل هایی به مقامات MCEA و MCPS سرازیر شدند و خواستار لغو قطعنامه آتش بس شدند.

سوزان پولاک یک نویسنده آزاد است.



منبع