نائومی هاربورگ لوی – هفته یهودی واشنگتن


نائومی هاربرگ لوی در 8 آوریل در خانه اش در Chevy Chase، MD درگذشت. او 94 سال داشت. پسرش جاناتان، عروسش کارول کاتز و نوه هایش دورا کاتز لوی و نوح به یادگار مانده است. کاتز لوی.

نائومی در سال 1930 در کلیولند، اوهایو به دنیا آمد و در لین، مایکروسافت، تنها فرزند خاخام اسرائیل هاربورگ و هلن برودی هاربرگ بزرگ شد. نائومی در سال 1950 از کالج کنتیکت در رشته انسان شناسی اجتماعی فارغ التحصیل شد. بلافاصله پس از کالج، او به واشنگتن دی سی نقل مکان کرد و در آنجا با مارتین لوی آشنا شد که در سال 1955 با او ازدواج کرد.

نائومی سال ها به عنوان ویراستار فنی کار کرد و بیشتر روی مجلات و کتاب های علمی کار می کرد. او و مارتین به مدت 50 سال بسیار خوشبخت بودند تا اینکه مارتین در سال 2005 درگذشت. آنها صاحب دو فرزند به نام های دانیل و جاناتان شدند.

دانیل، دکتری. جاناتان استاد دانشگاه میامی در اوهایو است. نائومی یک یادگیرنده مادام‌العمر بود که دوره‌های زیادی را گذراند و در سخنرانی‌ها شرکت کرد، حتی زمانی که مجبور بود به مشارکت مجازی روی آورد.

او در کنیسه خود فعال بود. او عاشق خواندن، لحاف کردن و یک ساعت شاد خوب بود. او را به خاطر دوستی های طولانی و فراوان، خرد و سخاوتش به یاد خواهند آورد.

کمک‌های مالی به یاد نائومی ممکن است به پزشکان بدون مرز یا برنامه‌ریزی شده برای والدین انجام شود.



منبع