هزاران داوطلب محلی در طول “هفته کارهای خیر” بر نیازهای دیگران تمرکز می کنند


بیش از 60 سازمان و هزاران داوطلب از 7 تا 14 آوریل در “هفته کارهای خوب” در منطقه واشنگتن دی سی شرکت کردند. با حسن نیت از فدراسیون یهودی واشنگتن بزرگ.

«هفته کارهای خوب» سالانه، رویدادی جهانی که حول محور داوطلبی است، سازمان‌های یهودی را در سراسر جهان و در سرتاسر واشنگتن دی سی دیدیم که خدمات و برنامه‌هایی را برای مردم سراسر منطقه در داخل و خارج از جامعه یهودی ارائه می‌دهند.

این رویداد یک هفته ای، که از 7 تا 14 آوریل برگزار شد، توسط فدراسیون یهودی واشنگتن بزرگ سازماندهی شد. هفته کارهای خوب سارا و ساموئل جی.

هفته اعمال نیک از ایده ای سرچشمه می گیرد که در ابتدا توسط شریری آریسون نیکوکار در اسرائیل در سال 2007 ایجاد شد. این روز به عنوان روز اعمال نیک آغاز شد، چیزی که هنوز در سراسر جهان در 14 آوریل جشن گرفته می شود، اما در طول دوره DMV به یک تلاش یک هفته ای در منطقه DMV تبدیل شد. همه گیر به طوری که افراد بیشتری فرصت داوطلب شدن را پیدا کنند.

«روز اعمال نیک» یک سازمان غیرانتفاعی اسرائیلی است که توسط یک بشردوست اسرائیلی به نام شری آریسون تأسیس شده است. و اعتقاد او این است که هر کار خوب، بزرگ یا کوچک، می تواند دنیا را تغییر دهد. و این احساس وجود داشت که اگر همه به طور همزمان کارهای خوب انجام دهند، واقعاً می تواند تأثیر زیادی داشته باشد.»

منچل گفت که منطقه واشنگتن دی سی از لحاظ تاریخی بیشترین مشارکت را در هفته/روز نیکوکاری در آمریکای شمالی دارد، با بیش از 2000 داوطلب در سال 2023 به عنوان بخشی از 4 میلیون نفر در سراسر جهان.

وی افزود که چنین مشارکت گسترده ای بیانگر ساختار جامعه محلی و تمایل زیاد مردم برای انجام کارهای خیر برای همسایگان خود است. این رویدادها به جامعه یهودی محدود نمی شود، اکثر رویدادها برای عموم آزاد است و برخی از آنها تأثیر و بهره مندی از دریافت کنندگان خدمات فراتر از جامعه یهودی دارند.

تلاش یک هفته‌ای بدون مشکل اجرا می‌شود و بسیار موفقیت‌آمیز است، زیرا فدراسیون به‌عنوان سازمان‌دهنده و بسیج‌کننده جامعه عمل می‌کند و به عنوان مرکز مرکزی فعالیت‌های داوطلبانه در سراسر منطقه DMV عمل می‌کند.

فدراسیون همچنین از این سازمان‌ها حمایت می‌کند و منابعی را برای کمک به آنها در اجرای رویدادها و ابتکارات مختلف ارائه می‌کند. علاوه بر این، ابزاری را فراهم می کند که از طریق آن افراد می توانند با سازمان های مختلف ارتباط برقرار کنند و بهترین راه را پیدا کنند
داوطلب شدن.

منچل گفت: «ما واقعاً به دنبال تشویق آنها هستیم تا خلاقانه در مورد آنچه برای سازمان‌های مربوطه و مؤلفه‌هایی که سازمانشان به آنها خدمت می‌کند، فکر کنند و برنامه‌ای را پیرامون هفته کارهای خوب بسازند که به سبک و علاقه و تمایلات خودشان پاسخ دهد.»

یکی از این رویدادها در طول هفته توسط آژانس خدمات اجتماعی یهودی انجام شد، که دو رویداد داوطلبانه داشت که در کانون توجه قرار گرفت، با یک مسابقه نقاشی گلدان برای برگزاری گل آرایی برای بیماران آسایشگاه و سبد عید فصح که تلاش می‌کرد.

ابتکار عمل برای بیماران آسایشگاه بخشی از کار مداومی است که JSSA با سازمان های آسایشگاهی انجام می دهد و از بیماران و خانواده های آنها حمایت می کند. این شامل منابعی به شکل گل از شراکت با Trader Joe است که به مدت یک سال ادامه دارد، جایی که آنها گل های اضافی را به JSSA برای این بیماران و خانواده هایشان می دهند.

«فعالیت هفته اعمال نیک این بود که داوطلبان را به رنگ آمیزی گلدان‌ها دعوت کنیم تا بتوانیم آن گل‌ها را در گلدان‌های تزئین شده‌ای که جامعه ما ساخته است قرار دهیم، و نشان‌دهنده توجه و ارتباط کل جامعه با افرادی است که در آسایشگاه هستند و روزهایشان را در آسایشگاه روشن کنیم. تاد شنک، مدیر عامل JSSA گفت: زمانی که همه چیز با آنها بسیار سخت است.

وی افزود: ساخت گلدان‌هایی که توسط افراد جامعه به‌ویژه کودکان ساخته می‌شود، روحیه این بیماران را تقویت می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مراقبت و گرمی را که جامعه به آنها نشان می‌دهد، احساس کنند.

این هفته همچنین فرصت‌هایی را برای آموزش در کنار خدمات فراهم می‌کند، همانطور که در کار انجام شده توسط مدرسه روزانه یهودی گشر در فیرفکس مشاهده می‌شود که در 7 آوریل یک رویداد و کنسرت برای بچه‌ها برگزار کرد که در آن چندین سازمان یهودی و کنیسه شرکت کردند.

این سازمان‌ها میزهایی ترتیب دادند و دو ساعت فعالیت برای بچه‌ها داشتند، از جمله ساخت دستبند با Pozez JCC و Grow Jewish Families، نامه‌نویسی به سربازان در نیروهای دفاعی اسرائیل با دوستان ارتش اسرائیل، پروژه‌های ایجاد تغذیه پرنده با Agudas. جماعت آخیم و بسیاری دیگر.

تیلور می، مدیر پذیرش مدرسه روزانه یهودی گشر، گفت: “به عنوان یک مدرسه روزانه یهودیان، ما واقعاً برای این ایده ارزش قائلیم که به کسانی که شاید از شما خوش شانس ترند و این ارزش را در نظر بگیرید و به زندگی خود ادامه دهید.”

کاری که در ارتباط با هفته اعمال نیک امسال انجام شد در تمام جنبه های زندگی در سراسر جامعه گسترش یافت و برگزارکنندگان با توجه به نیاز فزاینده ای که منچل گفت در جامعه وجود دارد، امسال شاهد تقویت تلاش های خود بودند و این چیزی است که همه دارند. به دنبال تبلیغ فراتر از این یک هفته.

ما یک جامعه فوق العاده، دلسوز و دلسوز داریم. شنک گفت: مردم مدام به فکر خود هستند، نه فقط به خودشان، بلکه به این فکر می کنند که در یک جامعه کلی کجا نشسته اند، چگونه این مراقبت و نگرانی را نشان دهند و چگونه به بهتر شدن جامعه ما کمک کنند، و مردم این کار را به طرق مختلف انجام می دهند.

[email protected]



منبع