پیکسل 9 گوگل ممکن است یک ویژگی SOS ماهواره ای مشابه اپل داشته باشد


گوگل می تواند ویژگی بسیار شبیه به ویژگی Emergency SOS اپل را به Pixel 9 و Pixel Fold بعدی اضافه کند. این به گفته افشاگر کامیلا وویچیچوسکا، که برای آن می نویسد Android Authority این شرکت برای ارائه این ویژگی با T-Mobile همکاری خواهد کرد اما ممکن است بعداً ارائه دهندگان دیگری را اضافه کند.

درست مانند سیستم اپل، ویژگی SOS گوگل طبق گزارش‌ها به صاحبان پیکسل آینده یک سری سؤالات را ارائه می‌کند تا بفهمند چه اتفاقی دارد می‌افتد، نه اینکه به کاربران اجازه دهد یکی از آنها را بیاموزند. یک ویدیو در Android Authority ویژگی های مقاله انیمیشنی است که گوگل به کاربران نمایش می دهد تا به آنها کمک کند تلفن را با ماهواره هماهنگ کنند.

به گفته Wojciechowska، اینها برخی از سوالاتی است که ویژگی از شما خواهد پرسید:

T-Mobile بیش از یک سال پیش اعلام کرد که با SpaceX برای یک سرویس پیام‌رسان ماهواره‌ای همکاری می‌کند، اما قیمت آن را مشخص نکرد – و از ژانویه، هنوز در مرحله آزمایش بود. سال گذشته، یک توسعه‌دهنده تعدادی کد پیام‌های Google را مشاهده کرد که نشان می‌داد این ویژگی با Garmin به عنوان ارائه‌دهنده در راه است. گارمین چنین سرویسی را برای دستگاه‌های پیام‌رسان دو طرفه InReach با استفاده از شبکه ماهواره‌ای Iridium ارائه می‌کند، که Iridium می‌گوید می‌تواند به هر نقطه از زمین برسد.

با این حال، چه توسط T-Mobile یا Garmin ارائه شود، این ویژگی لزوما رایگان نخواهد بود – برای مثال، هزینه گارمین برای شروع 15 دلار در ماه است. پس از آن، اپل در حال حاضر به خدمات خود یارانه پرداخت می کند، بنابراین شاید گوگل نیز این کار را انجام دهد.



منبع